Musorujsag
Élő Eredmények

A Forma–E miatt búcsúzhat az F1-től az Alfa Romeo?

A Forma–E miatt búcsúzhat az F1-től az Alfa Romeo?

The Race, Racefans
Egyre erősödnek a találgatások, miszerint felhagyhat Forma–1-es szerepvállalásával az Alfa Romeo. A konszern egy másik márkája a helyébe léphet?

Érdekes, az F1-re is hatással lévő változások zajlanak mostanság az autóiparban. Miközben a környezettudatosságról és a jövő technológiájáról folyó vita alapvetően meghatározza a kategóriákban érdekelt résztvevők terveit, a saját csapatához elsősorban csak a nevét adó Alfa Romeo háza táján egyéb fejlemények is bizonytalanságot jelentenek.

Az Alfa Romeo csapata jelenleg ugyan az olasz autógyártó nevén fut a királykategóriában, azt továbbra is a svájci Sauber AG működteti. Miközben a hinwiliek jó eséllyel meg fogják hosszabbítani a 2021 végén lejáró partneri szerződésüket a nekik motort és váltót biztosító Ferrarival, a találgatások szerint nem vehető biztosra, hogy az Alfával is folytatni fogják az együttműködésüket. A feltételezés hátterében két ok is áll. Egyfelől az Alfa Romeo anyacége, a Fiat-Chrysler év elején Stellantis néven egyesült a PSA-val, azaz a Peugeot-csoporttal, amely állítólag újragondolná az egyes márkáinak sporttevékenységét; másfelől az Alfának új ügyvezetője lett, aki nem feltétlenül híve az F1-es pénzszórásnak.

A Racefans című szaklap nemrég arról cikkezett, hogy hiába számít nagy versenyőrültnek a Stellantis új ügyvezető igazgatója, Carlos Tavares, az Alfa Romeo élére álló Jean-Phillipe Imparato személye akadálya lehet az F1-es folytatásnak. Imparato vezetése alatt az előző munkaadója, a Peugeot ugyan elkötelezte magát a WEC iránt, a cégen belül azt beszélték, hogy valójában ő volt a program legnagyobb ellenzője, akit erősen győzködni kellett, hogy a projekt nem kerülne többe évi 30 millió eurónál, és hogy a büdzsébe partnerük, a Total is beszáll. Emellett egy 2019-es Autocar magazinnak tett nyilatkozatát is elővették, melyben egyértelművé tette, a jövőt ő az elektromosságban látja. „Kétszázmillió eurót kérni egy jövőbeli motorsportos programra teljes őrültség. A sportos költségvetésünket máshol is el tudjuk költeni, legalább három évre elég lenne. Egy dolog biztos: a motorsport halott, hacsak nem elektromos” – jelentette ki.

Az F1 márpedig nem tervez elektromossá válni, még a 2025-ben bevezetni tervezett új motorformulával sem – ez az F1-bizottság csütörtöki ülése után is kiderült. A The Race című szaklap szerint egyre nagyobb esély mutatkozik arra, hogy az Alfa Romeo ilyen feltételek mellett inkább választja az F1 helyett a Forma–E-t, mivel az több szempontból is jobban illik a profiljába: a 2022-es új évadban ott is bevezetik a költségvetési plafont, az utcai autógyártás terén pedig ők is az elektromosság felé kanyarodnának. Úgy tudni, az Alfát érdekelné a 3. generációs autóját a következő bajnokságban bevezető Forma–E, ám miután a nevezési szándékukat március végéig jelezniük kéne, nagyobb esélyt van arra, hogy csak a 2023/24-es idényben szállnak be, mivel azzal jövő év elejéig időt nyerhetnek.

Mindez alighanem egyet jelentene az F1-es szponzoráció végével.

Kimi Räikkönen (Fotó: Alfa Romeo)

A The Race szerint az sem kizárt, hogy a Stellantis egy másik márkáját, a Maseratit is érdekli a Forma–E, és az Alfa helyett inkább ők kezdenének ottani projektbe – igaz, ennek szerintük kisebb az esélye. A Racefans eközben úgy véli, a Maserati az Alfa kiválásával akár az F1-ben is képbe kerülhet, és miután van esély rá, hogy a Sauber akár eladásra kínálja az istállót, a Stellantis dönthet úgy is, hogy saját csapattal folytatja a kategóriában.

Miután a konszern a korábban a Renault-nál dolgozó Tavares irányítása alatt több exrenault-s szakembert is szerződtetett, a Racefans még azt sem tartja kizártnak, hogy megnyerhetik a gyémántos márkától nemrég távozott Cyril Abiteboult, aki már dolgozott Tavaresnek korábban.

A helyzet egyelőre nagyon képlékeny, ám az kijelenthető, hogy az Alfa Romeo esetleges F1-es kivonulásáról nem alaptalanul találgatnak annyit mostanság. Kérdés, ha erre sor kerül, hogyan alakul a Sauber F1-es jövője…

Borítókép: Fotó: Alfa Romeo

További tartalmak