Musorujsag
Élő Eredmények

Hivatalos: az átvett Honda-motorokkal folytatja a Red Bull 2022-ben

Hivatalos: az átvett Honda-motorokkal folytatja a Red Bull 2022-ben

Red Bull
A Red Bull hétfőn megerősítette, két csapata a motorfejlesztés befagyasztása után a Honda idei erőforrásait fogja használni 2022-től.

Azok után, hogy az FIA és az F1 a múlt héten megerősítette, a csapatok megszavazták a motorfejlesztés 2022-es befagyasztását, a Red Bull és a Honda hétfőn bejelentette: megállapodtak arról, hogy az év végén az F1-ből kivonuló japán gyártó az osztrák partnerére hagyja F1-es erőforrását, akik azzal versenyeznek a következő évtől.

„A Honda Forma–1-es távozásáról szóló bejelentést követően a Red Bull megállapodott a Honda Motor Co Ltd.-vel a Honda F1-es erőforrás-technológiájának a használatáról 2022-től kezdődően. A mai bejelentés azok után történik, hogy az FIA bevezeti a motorfejlesztést a Forma–1-ben, ami a 2022-es szezon elejétől lép életbe” – közölte a Red Bull.

A Hondával való megállapodás részeként a Red Bull és testvércsapata, az Alpha Tauri is a japánok által fejlesztett motorral fog versenyezni a befagyasztás időtartama alatt, vagyis 2024 végéig, mielőtt 2025-ben az F1 egy új motorformulát vezet be.

Ahogyan azt Helmut Marko tanácsadó már a múlt héten előrebocsátotta, a márka Red Bull Powertrains Ltd. néven létrehozott egy külön motorrészleget, melynek főhadiszállását a Red Bull Technology Campus 8-as épületében, vagyis a csapat Milton Keynes-i gyárában rendezik be.

„Jó ideje egyeztettünk a Hondával ebben a kérdésben, és az FIA motorfejlesztés befagyasztásáról szóló döntése után végre megszülethetett az egyezség a Honda hibriderőforrásának további használatáról” – nyilatkozta Helmut Marko. „Hálásak vagyunk a Hondának az együttműködéséért, és hogy segít a Red Bull Racingnek, valamint az Alpha Taurinak, hogy továbbra is versenyképes motort használhasson. A Red Bull Powertrains megalapítása egy bátor lépés a Red Bull számára, de alapos és részletes tervezés után szántuk rá magunkat. Tisztában vagyunk azzal, ez mekkora elköteleződést követel meg, de hisszük, hogy az új cég létrehozásával válhatunk a legversenyképesebbé mindkét csapatunkkal.”


Kapcsolódó cikkek:


Saját motorrészleget hoz létre a Red Bull – a motorprogramjuk részletei

A 2022-es motorral támadnak! Végre robbant és nem robban a Honda?

Christian Horner csapatfőnök hozzátette: „Ez az egyezség egy jelentős lépés a Red Bulltól a Forma–1-es útján. Érthetően csalódottak voltunk, amikor a Honda úgy döntött, távozik a sportágból motorgyártóként, hiszen a kapcsolatunk azonnal sikeressé vált. De hálásak vagyunk az új megállapodásnál nyújtott támogatásukért. A Honda sokat invesztált a hibrid technológiába, hogy versenyképes erőforrást biztosítson mindkét csapatunk számára. Most megkezdjük a munkát a motorrészlegünk létrehozásán, házon belül, új létesítményekkel és személyzettel a Technology Campuson. Közben pedig maximálisan a létező legjobb eredmény elérésére összpontosítunk a Honda búcsúszezonjában.”

Fotó: Honda Fotó: Honda

Vatanabe Kodzsi, a Honda kommunikációs igazgatója elmondta, noha a figyelmét a cégük arra fordítja, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon, és ehhez szükségük lesz az F1-es szakembereikre és forrásaikra, kötelességüknek érezték, hogy segítsenek a partnercsapataiknak. „Ennek ellenére egy olyan cégként, amely több évtizeden át érdekelt volt a Forma–1-ben, úgy éreztük helyesnek, hogy segítünk a két jelenlegi csapatunknak, és magának a sportágnak is. Azzal, hogy engedélyezzük a Red Bullnak és az Alpha Taurinak az F1-es erőforrás-technológiánk használatát, biztosíthatjuk, hogy versenyképesek legyenek, és ez a sportág egészének és a szurkolóknak is jó” – mondta.

Az Alpha Tauri a negyedik, a Red Bull a harmadik szezonjának vág neki a Honda partnereként 2021-ben. A japánok erre a szezonra egy teljesen új erőforrást gyártottak, aminek bevetését eredetileg csak 2022-re tervezték. Szakembereik jelentős átalakításokról, évek óta kutatott új koncepciókról beszéltek, melyektől nagy előrelépést várnak, azt remélve, hogy felzárkózhatnak a Mercedesre. Hogy e motort 2022-től milyen néven használja tovább a két csapat, az egyelőre még nyitott kérdés. Helmut Marko elárulta, nem kizárt, hogy ismét eladják a motornév használatát egy szponzornak, mint tették azt évekkel ezelőtt a TAG Heuer néven futtatott Renault-motorjuk esetében.

Borítókép: Fotó: Red Bull

További tartalmak