Musorujsag
Élő Eredmények

Színpadra lépett Räikkönenék új autója, az Alfa Romeo C41!

Színpadra lépett Räikkönenék új autója, az Alfa Romeo C41!

Alfa Romeo
Hétfőn Varsóban bemutatta a 2021-es F1-es autóját az Alfa Romeo. A svájci-olasz csapat változatlan felállással és a javítás reményében vág neki az idénynek.

Második éve támogatja főszponzorként a lengyel olajvállalat, A PKN Orlen az Alfa Romeo csapatát. Szerepvállalásuknak köszönhető, hogy ezúttal változtattak a bevett gyakorlaton, és nem hagyták a téli tesztek első napjára az új autójuk bemutatóját, annak külön eseményt rendeztek, mégpedig a koronavírus-járvány ellenére „idegenben”.

A helyszín a Varsói Nemzeti Színház volt, itt lépett először színpadra a C41-es járgány. Stílszerű felvezetést kapva: egy klasszikus zenére, zongorakíséretre előadott táncbemutatóval, lengyel előadókkal fölvezetve.

Az autóról előzetesen Antonio Giovinazzi azt kotyogta ki, hogy az orr kialakítása jelentős változáson ment keresztül 2020-hoz képest. Az orrkúp kialakítása valóban karcsúbbá vált, követve a Mercedes által kitaposott utat, a legszembetűnőbb viszont a festés módosítása: az alapszínek továbbra is a vörös és a fehér, ám utóbbi szín hangsúlyosabb szerepet kapott: pirosban a motorborítás helyett ezúttal a szárnyak és az oldaldoboz pompázik.

Az Alfa Romeo 2020-as szezonja nem az elvárások szerint alakult. Ennek egyik fő okát a Ferrari motorjának látványos visszaesése jelentette, ám a csapat vezetői nem győzték hangoztatni, hiba lenne a részükről csak ennek számlájára írni, hogy csak a Haast és a Williamst tudták legyőzni a konstruktőri bajnokságban. Az egy évvel korábbi 57 pontja után tavaly mindössze 8 egységet szerzett a csapat, amely a szezon első versenyein pánikba esett a gyenge teljesítménytől, és Frédéric Vasseur csapatfőnök elmondása szerint a beállításokkal is tévútra tévedt.

A helyzetükön valamelyest már tavaly sikerült javítaniuk, ám a C39-es fejlesztése és fejlődése is visszafogott volt. Az idei autóba már a Ferrari új, lényegesen erősebbnek ígért hajtóegysége került, a tervezők pedig a múlt évi hiányosságokat is próbálták kijavítani, miközben a szabálymódosításokkal elveszített leszorítóerőt is vissza akarták nyerni. Jan Monchaux technikai igazgató kiemelte, noha korlátozottak voltak a fejlesztési lehetőségeik, nemcsak a 2021-es szabályváltozásokra, hanem az új orrkúppal az eddigi aerodinamikai filozófiájuk módosítására is nagy hangsúlyt fektettek.

„A múlt év különleges volt, hiszen kilenc hét leállás után tértünk vissza. Az FIA szabályaival teljesítményt veszítettünk, amit vissza kellett hoznunk. Emellett fontos változtatásokat is végre kellett hajtanunk az autón. El kellett döntenünk, hogy mire költsük a pénzünket, és sok mindent áthoztunk a tavalyi autóból. Emellett a fejlesztési zsetonjaink sorsáról is döntenünk kellett. A 2022-es autónk pedig még nem dolgozhattunk, ezért a figyelmünket a mostani autóra fordítottuk” – magyarázta.

Frédéric Vasseur csapatfőnök a bemutatón nem bocsátkozott jóslatokba, jelezte, egyszerűen feljebb akarnak kapaszkodni a középmezőnyben. „Az elvárások mindig magasak. Izgalmas időszak ez a csapat számára. Ami az elvárásokat illeti, egyre jobbak szeretnénk lenni. Bahreinben fog kiderülni, hogy pontosan hol tartunk. Lépésről lépésre szeretnénk visszakapaszkodni a középmezőnybe. Tudjuk, hosszú idő lesz, de ez jelenti a célt.”

Az Alfa Romeo azon három csapat egyike, amelyek változatlan felállással vágnak neki 2021-nek. Kimi Räikkönen és Antonoi Giovinazzi is a harmadik szezonját kezdi a csapattal. Előbbi versenyzőnek ez a pályafutása 19. F1-es évada lesz, ami rekordbeállítás, és hiába töltötte be már a 41-et, a motivációjával állítása szerint nincs gond.  Giovinazzi jövője körül tavaly sokáig nagy volt a bizonytalanság, fölmerült, hogy a Ferrari egy másik fiataljának adja a helyét, ám miután Mick Schumacher a Haasnál kötött ki, ő végül megtarthatta azt. Azt ugyanakkor így is csalódásként élte meg, hogy a Ferrari eközben kívülről választott csapattársat Charles Leclerc mellé, és nem is számolt vele Carlos Sainz alternatívájaként. Idén bizonyítaná, van jövője az F1-ben.

Képgaléria:

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => 
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2021/02/ARRO_2021_C41_3.4_Front_Left-1024x767.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Fotó: Alfa Romeo

További tartalmak