Musorujsag
Élő Eredmények

Kifogott rajta a Red Bull, most utódjának tenné vezethetőbbé az autót

Kifogott rajta a Red Bull, most utódjának tenné vezethetőbbé az autót

Racefans, Auto Motor und Sport
Rutintalansága mellett a Red Bull nehezen vezethető autója vitte zátonyra Alexander Albon F1-es pályafutását. Most azért dolgozik, hogy utódja egy kezesebb konstrukcióval versenyezhessen 2021-ben.

Noha Max Verstappen próbálta tagadni, hogy a Red Bull 2020-as autója egy nehezen kiszámítható konstrukció volt, már a téli tesztek idején feltűnt, mennyire könnyen kibillenthető az egyensúlyából, és vezetőinek mennyire birkózniuk kell vele. A helyzeten a szezon során aztán sikerült javítaniuk, ám nem annyira, hogy a holland mellett a csapattárs Alexander Albon is jól boldoguljon vele.

A thai-brit versenyzőt elsősorban azért állította fel üléséből a Red Bull, mert nem nyújtott kellően kiegyensúlyozott teljesítményt, túl sok volt nála a kilengés, és a kevés villanását a Verstapennel szembeni nagy lemaradása súlytalanná tette. Az osztrákokat érte is olyan vád, hogy talán túlságosan az első számú versenyzőjükre fejlesztenek, és nem veszik figyelembe, hogy miközben ő a legérzékenyebb autóból is képes csúcsteljesítményt kihozni, mindenkori kollégái már nem feltétlenül boldogulnak ugyanazzal. Albon mellett Pierre Gasly végzetét is ez jelentette Milton Keynesben, és ezt még Christian Horner csapatfőnök is elismerte.

Ám még ha a Red Bull tudta is, hogy Albont milyen nehéz helyzet elé állították, ezt figyelembe véve is úgy érezték, Sergio Pérez többre lenne képes nála.

Albon két okra vezeti vissza 2020-as kisiklását: a rutin hiányára, valamint a stílusához egyszerűen nem illő autóra. „Őszintén mondom, a helyzet egyre javult. De ez nyilvánvalóan már túl későn jött. A legjobb versenyem szerintem az abu-dzabi volt” – bizonygatta, hogy javuló tendenciájának vetett véget a csapat az elbocsátással. „Úgy vélem, egy kicsit híján voltam a tapasztalatnak. Érződött ez az év során, ahogy a mérnökökkel dolgoztam. Kezdtük megérteni, mire lenne szükség ahhoz, hogy többet hozzak ki belőle. Ez egy folyamat volt. Éreztem, hogy kezd minden összeállni az év vége felé. Az eredmények talán nem voltak nagyszerűek, de összességében mégis javultam.”

Horner az Auto Motor und Sportnak elismerte, sem Gasly, sem Albon boldogulását nem tették könnyebbé az elmúlt két évben. „Egy fiatal versenyző számára nehéz helyzetet teremtettünk. Az előző két autónkat nem volt egyszerű vezetni. A 2020-ast talán még nehezebb volt, mint a 2019-est. Alex 2019-ben a szezon közepén ült be az autónkba, és jó munkát végzett. Az előző éve viszont nehezebb volt” – magyarázta a csapatfőnök.

Alexander Albon (Fotó: XPB)

Mindez persze nem változtat azon a tényen, hogy Albon elveszítette az ülését. Horneréknek meggyőződésük, hogy utódja, a 10 év rutinjával rendelkező Sergio Pérez jobban fog boldogulni az autójukkal. „Mind azt akartuk, hogy Alex megtartsa az ülését. Van benne potenciál, de nem volt elég kiegyensúlyozott. Emiatt is tartottuk meg őt a csapatnál, és tettük meg tartalékosnak és szimulátoros versenyzőnek, akivel a gumiteszteket is teljesítjük” – magyarázta a brit.

Ebben a minőségében Albon túl sok lehetőséget nem kap majd az idei autó vezetésére, ám mint mondta, egyik fő feladata ironikus módon az lesz, hogy segítse barátságosabbá és jobban vezethetővé tenni az autójukat – immáron Pérez számára. Ha ez sikerülne, szerinte ő is bizonyítani tudná, hogy jobb háttérrel valóban többre képes, és 2020 főként az autó speciális karakterén csúszott ki a kezei közül. „A múlt évi nem volt egy egyszerű autó. Egy részem biztosra veszi, hogy ha kényelmesebben éreztem volna benne magam, akkor a teljesítményem is sokkal jobb lett volna. Most ezen fogok dolgozni az RB16B-vel: jobbá akarjuk tenni az autót. A tél folyamán elég sok feladatom volt ennek kapcsán” – mesélte.

A célját most a 2022-es visszatérés jelenti – akár a Red Bull, akár az Alpha Tauri tagjaként. Addig pedig próbálja gyűjteni a tapasztalatokat, amiknek tavaly híján volt. „Idén nem igazán fogom vezetni az autót, de tanulni tanulhatok. Minden versenyen ott leszek a pályán, és láthatom a mérnöki oldalt, jobban elmerülhetek abban, hogyan működik a csapat.”

Borítókép: Alexander Albon (Fotó: Red Bull)

További tartalmak