Titkolózó Red Bull: kipróbálták, de nem mutatták meg az új autót

Nagyon titkol valamit a Red Bull. Szerdán Silverstone-ban mindkét versenyző kipróbálta az RB16B-t, ám a csapat a filmes napjáról csupán a régi autójáról készült felvételekkel szúrta ki a szemünket…

SI202102240131_news Max Verstappen (Fotó: Red Bull)
Egyelőre a bolondját járatja a nyilvánossággal a Red Bull csapata. Kedden úgy mutatták be az új autójukat, hogy arról mindössze két stúdiófotót tettek közzé, gondosan sötétben tartva a találgatások szerint alaposan átalakított hátsó felfüggesztésüket, a szerdán teljesített filmes napjukról pedig úgy töltöttek föl a világhálóra több tucat fotót, hogy azok egyikén sem volt látható a filmes nap főszereplője, vagyis a 2021-es autó…

A Miltone Keynes-i csapat Silverstone-ban két géppel és három versenyzővel tesztelt. Az RB16B-t egy hivatalos filmes nap keretében próbálták ki, vagyis azzal összesen 100 kilométert teljesíthettek. Emellett bevetették a 2019-es évjáratú RB15-öst is, amivel a szabályok korlátlan körszám megtételét engedélyezik. Utóbbi autót egy nappal korábban már Sergio Pérez is vezette, szerdán pedig előbb Max Verstappen, aztán Alexander Albon vitte pályára. A vele megtett kilométerek nemcsak a rozsdát lerázó versenyzőknek voltak hasznosak, de az istálló marketingcsapatának is: az idei festést kapó RB15-öst úgy tolták ki a garázs elé egy év eleji csapatfotózásra, mintha legalábbis azzal terveznének indulni az idei bajnokságban, és még csak nem is figyelmeztettek, hogy képeik becsapósak…

Sergio Pérez, Max Verstappen és Alexander Albon a Red Bull 2019-es autójával pózolt csupán... (Fotó: Red Bull)



E nagy titkolózás ugyan kérdőjelessé teszi a „bemutatójuk” értelmét (a Williams is bejáratta már az új autóját, de nem tett közzé róla fotókat, leleplezés a jövő héten lesz), a filmes napjuk azért így is nagyon hasznos volt. Az RB16B-t elsőként a délelőtt folyamán Sergio Pérez vitte pályára. „Mindig nagyon különleges pillanat, amikor először vezetheted az autót, amivel a szezon során versenyezni fogsz. A csapat egész évben, egész télen keményen dolgozik rajta, és érzelmes nap, amikor először viszed pályára” – nyilatkozta a csapattal idén bemutatkozó mexikói.

Előrebocsátotta, érzése szerint jól sikerült az új konstrukció. „Sokat várunk tőle, és látom benne a potenciált” – mondta mosolyogva. „Az RB15-ös jó viszonyítási alapot jelent annak kapcsán, milyen érzés egy Red Bull-autót vezetni, és ezek tükrében nagyon elégedett vagyok. A körülmények nem voltak egyszerűek, de így is jó volt a fedélzeten lenni, kényelmesen elhelyezkedni, végigmenni a pedálok beállításán, a fékezésen, a sok újdonságon. Izgalmas ez. Lassú tempónál már most éreztem a tapadás javulását. Túl sok kört még nem mentem, de ennyiből is éreztem, hogy az autóban komoly potenciál van.”

Alexander Albon és Sergio Pérez (Fotó: Red Bu)l



Miközben Pérez számára az RB15-tel megejtett tesztje ellenére még inkább a Racing Point jelenti a viszonyítási alapot, a csapatot 2016 óta erősítő Max Verstappen pontosan tudhatja, mihez viszonyítson. A holland egyelőre óvatosan nyilatkozott az első tapasztalatairól. „Ez a mai egy filmes nap volt. Az RB15-össel kezdtem, csak hogy újra lendületbe jöjjek a szünet után, pár kör volt, hogy belerázódjak. Aztán átültem az RB16B-be, de ez egy új autó, így a kényelem és a motorhoz való hozzászokás volt a lényeg, és hogy minden simán menjen” – nyilatkozta a holland.

Hogy mennyit változott az autó a 2020-as elődjéhez képest, arról egyelőre nem sokat árult el. „Természetesen van különbség az autók között. A legfőbb változást a padlólemez jelenti, amit hátul eléggé megvágtak. Emiatt természetes, hogy az autó kicsit másképpen viselkedik. De itt még nem volt szó beállítási munkálatokról és hasonlókról, csak arról, hogy elhelyezkedjünk benne, hogy megértsük az alapjait az autónak, és a munka további részét majd úgyis Bahreinben végezzük el.”

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)



Christian Horner csapatfőnök a nap végén hangsúlyozta, a mostani bejáratás még csak az ismerkedésről szólt, korai lenne bármit is mondani az új autójukról és az idei kilátásaikról. „Ez egy szeles és lármás nap volt, de száraz nap. A kétéves autót és az új autót is használtuk. Mindig jó látni egy új autó első pályára gurulását. Szerencsések voltunk az időjárással, a szél ellenére. Sergio most először ült az autóban, és Max is teljesített vele pár kört. Főleg azt néztük meg, hogy minden működik-e. Aztán pakolunk, és majd utazunk Bahreinbe.”

Kiemelte, az RB16B-t nem véletlenül hívják B-nek. „Elég sok mindent áthoztunk az előző évről, kezdve a vázzal, ami konkrétan ugyanaz, mint amit tavaly Abu-Dzabiban használtunk. Persze sok mindent felülvizsgáltunk és módosítottunk. Ez egy átfogó fejlesztés, hogy úgy mondjam. Ezért is nevezzük RB16B-nek, és nem egy teljesen új autónak. Emellett voltak rendszerellenőrzéseink is az új Honda-motorral. Most ezek álltak a fókuszpontban.”

„Bizonyos jeleket már ilyenkor is kapsz, de ilyen viszonyok mellett, ilyen hűvös időben mindig nehéz. Viszonyítási pont viszont van a tavalyi autó utolsó bevetéséhez képest, és az F1-ben mindig tanul valamit az ember, szóval minden kör hasznos. Emellett a versenyzőknek is hasznos, hogy összevethetik a régi és az új autót, valamint lepókhálózhatják magukat, és belekóstolhatnak az idei autójukba” – értékelt a brit.

Az új Red Bullról tehát már hallottunk, pályán száguldani viszont továbbra sem láttuk. Nem kizárt, hogy erre először csak a bahreini teszten kerülhet sor, ami március 12-én rajtol.

Képgaléria a Red Bull filmes napjáról (az RB15-össel...):

Szerdán kipróbálta a 2021-es új autóját a Red Bull Silverstone-ban – ám fotókat egyelőre csak a 2019-es konstrukcióról tett közzé...