Ferrari: A szimulációk alapján újra gyorsak leszünk az egyenesekben

Sikerült megoldani a 2020-as fő problémákat, így a Ferrari idén újra gyors lesz az egyenesekben – ígérte a csapatfőnök Mattia Binotto.

Motor Racing - Formula One World Championship - 70th Anniversary Grand Prix - Practice Day - Silverstone, England Charles Leclerc (Fotó: XPB)
A 2018-as és 2019-es szezonban nemigen tudta senki megközelíteni a Ferrarit a hosszú egyenesekben és padlógázas szakaszokon, ám miután a múlt télen az FIA ellehetetlenítette az addig használt motortrükkjüket, a vörösök a tavalyi versenyeken a sebességi listák végére zuhantak. A csapat az utóbbi 40 évének leggyengébb teljesítményét (6. hely a konstruktőröknél) elsősorban a – szóbeszéd szerint a Mercedesénél úgy 65 lóerővel gyengébb – erőforrása idézte elő, ám Mattia Binotto mindig hangsúlyozta, az is közrejátszott gyengélkedésükben, hogy autójukat az erős motor köré tervezték, s így nagyobb volt a légellenállása.

A Ferrari csapatfőnöke a pénteki hivatalos csapatbemutató alkalmából tartott sajtótájékoztatón előrebocsátotta, e két fő problémára a tél folyamán megoldásokat találtak, így garantálható, hogy 2021-ben már nem lesznek mérföldekkel lemaradva a legjobbaktól az egyenesekben.

„A múlt évben a fő problémánkat az egyenesekben mért sebességünk jelentette. Nem csak a motor miatt, hanem együttesen a teljesítmény és a légellenállás miatt. Sokat dolgoztunk a teljesítményen és az autónk aerodinamikáján is, hogy csökkentsük a légellenállást, és a szimulációink ma azt mondják, a tesztpadon mért teljesítmény és a szélcsatornában mért légellenállás alapján egészen sokat visszanyertünk az egyenesbeli tempóból. Szóval arra számítok, hogy a végsebesség már nem lesz akkora gond, mint volt” – ígérte.

Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)



Olasz források szerint a Ferrari idei évre tervezett teljesen új erőforrása komoly előrelépést jelent. A mérnökök a belső égésű motor mellett az ERS-ből is nagyobb teljesítményt sajtoltak ki, és a hajtóegység, valamint az autó aerodinamikája is hatékonyabbá vált. Emellett állítólag nagy figyelmet fordítottak az SF21-es hátuljának, a hátsó felfüggesztésnek az áttervezésére, amitől többek között jobb vezethetőséget, hatékonyabb gumikezelést várnak.

Vérmes reményei így sincsenek a csapatnak a múlt évi blama után. Binotto azért bízik benne, fölvehetik a kesztyűt a riválisokkal. „Reméljük, hogy versenyképesek leszünk, de csak Bahreinben derül ki, hogy így lesz-e. Ez mindig annak függvénye, mit csinálnak a többiek. De hisszük, hogy az autónk hatékonyabb, mint a tavalyi volt, és amikor hatékonyságot mondok, azt az aerodinamika és a motorteljesítmény szempontjából is értem.”

Hozzátette, a céljaikkal visszafogottak, a mezőny élére pedig nem idén,  hanem jövőre, az új szabályokkal és autókkal szeretnének visszatérni. „A tavalyi lemaradásunk a legjobbakkal szemben nagyon jelentős volt, és ennyit nem lehet ledolgozni egy tél alatt. A fókuszpontban 2021-ben a 2022-es autónk fejlesztése áll. Ez a fő célunk, nem fogunk sok időt tölteni a 2021-es autóval a szezon során. Ez mindig egyfajta egyensúlyozás: választanunk kell az év ezen szakaszában. Emiatt is fontos, hogy az autónk jól kezelhető legyen már a szezon elején, hiszen bizonyos szempontból ilyennek lesznek majd az erőviszonyok egész évben is. Mi tudjuk a szélcsatornából és a motorról is, hogy mennyit javultunk, de a lényeg az lesz, mit tudunk a pályán, és hogy az autónk ott tényleg megfelel-e az elvárásainknak.”

Az SF21-est március 10-én mutatják be a maranellóiak, a téli bahreini teszt két nappal később kezdődik.