Musorujsag
Élő Eredmények

Nem számol győzelmekkel a Ferrari, középpontban a 2022-es autó

Nem számol győzelmekkel a Ferrari, középpontban a 2022-es autó

Racefans, Auto Motor und Sport
Nem ringatja hiú ábrándokba szurkolóit a Ferrari: előre jelezte, nem gondolkodnak győzelmekben 2021-ben, autójukat pedig nem fogják sokat fejleszteni, mert már a jövő évi szabályváltozásokon van a hangsúly.

Miután 2020 elején a Ferrari szembesült a helyzetét szinte kilátástalanná tevő nehézségekkel (kényszerű lemondás a motortrükkjükről, a fejlesztések korlátozása), úgy döntött, figyelmét a hosszabb távú jövőre összpontosítja. Ettől a jelek szerint a tavalyi gyengélkedésük sem tántorította el őket, hiszen Mattia Binotto a csapat pénteki évnyitó eseményén egyértelművé tette, nem várnak átütő sikereket 2021-ben, és évük inkább fog szólni a 2022-es felkészülésről.

„Az autó tervezése terén és a zsetonrendszer miatt korlátozott a szabadságunk. A két zsetonunkat az autó hátuljára fordítottuk. Hiszem, hogy az idei autónk jobb a tavalyinál. Összevetni persze nem igazán lehet őket, mivel változtak a padlólemezre vonatkozó szabályok, de a szélcsatornában és a tesztpadon is azt látjuk, hogy fejlődést történt, és jelentős erőfeszítéseket tettünk. Persze amíg nem hajtunk pályára, nem tudhatjuk. De közben realistának is kell lennünk: a legjobbhoz képest tavaly akkora volt a lemaradásunk, hogy azt nem lehet egyetlen tél alatt ledolgozni” – festett képet a helyzetükről és arról, mit várhatunk az idei SF21-es modelltől.

Binotto kiemelte, az FIA a szélcsatornában, a CFD használattal töltött idejüket is korlátozta, valamint a költségvetési plafon is életbe lépett, így mivel idén párhuzamosan két autón, a 2021-esen és a nagy szabályváltozásokhoz készített 2022-esen is dolgozniuk kell, a korlátolt lehetőségeik miatt ők inkább utóbbira helyezik a hangsúlyt. Emiatt az SF21-esnél nem számíthatunk agresszív fejlesztési programra. „2021-ben a fókuszpontban a 2022-es autó fejlesztése fog állni. Ez a fő célunk, szóval nem fogunk túl sok időt fordítani a 2021-es autóra a szezon alatt. Ez mindig egyfajta egyensúlyozás, választani kell az év ezen időszakában. 2022 viszont annyira komoly változást hoz, hogy muszáj erre helyeznünk a hangsúlyt.”

Mattia Binotto (Fotó: Ferrari) Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

Ennek megfelelően a Ferrari a tavalyi konstruktőri bajnokságban megszerzett 6. helyével járó fejlesztési előnyét is a 2022-es masinára fogja fordítani. Az FIA idén bevezette, hogy minél hátrébb végez egy csapat a bajnokságban, a következő évben annál többet dolgozhat a szélcsatornában és a CFD-n. Binotto elismerte, a Ferrari számára innen nézve kisebb előny a tavalyi gyengélkedés a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben.

Mindezek ismeretében kulcsfontosságúnak ígérkezik a mostani bajnokság szempontjából, hogy hogyan muzsikál az év elején az idei Ferrari. „Meglátjuk, a szezon elején milyen lesz a vezethetősége. Ez fontos lesz, mivel az erőviszonyok nagyjából ilyenek maradnak a szezon hátralévő részére is. Mi a szélcsatorna alapján tudjuk, hogy mennyit fejlődtünk, de fontosabb lesz látni, hogy a pályán is hozzuk-e ezt, és hogy mennyire felel meg az autónk a valóságban az elvárásainknak. A múltban jártunk már úgy – és nem voltunk ezzel egyedül –, hogy a szélcsatorna félrevezetett bennünket. Mivel most változtak a szabályok és más lett az autó hátulja, dolgoznunk kell a korreláción. Ez kulcsfontosságú lesz a szezonra nézve” – bocsátotta előre.

Borítókép: Charles Leclerc tavaly megnyerte a Belga Nagydíjat. -Charniaux / XPB Images

További tartalmak