A Forma–1 arról már meghozta a döntését, hogy 2025-re hozza előre az új motorformula bevezetését, ám hogy pontosan milyen technológia mellett kötelezi el magát, arról egyelőre nem határozott. A tárgyalások zajlanak, Stefano Domenicali elnök elhintette, külsős gyártók is résztvevői, a céljuk az, hogy bevonzzanak új szereplőket is az új, megfizethetőbb, de mindenekelőtt környezettudatos technológiával.
A BBC beszámolója szerint az egyik 2025-ös érkező a Volkswagen-csoporthoz tartozó Porsche lehet. A német márkáról már korábban suttogták, hogy résztvevői voltak a motorszabályokról folyó egyeztetéseknek, és bár ezt az alelnökük, Fritz Enzinger nem erősítette meg a brit lapnak, azt elismerte, hogy érdeklik őket az elektromossággal szemben alternatívát kínáló karbonsemleges motortechnológiák, amik bevezetését az F1 is tervezi.
„Nagyon érdekelne minket, ha az új szabályaikban a fenntarthatóság – például az e-üzemanyag bevezetésével – szerepet játszana” – jelentette ki a német. „Amennyiben ezeket a szempontokat megerősítenék, részletesen mérlegelnénk, és a Volkswagen-csoporton belül megvitatnánk a következő lépéseket” – tette egyértelművé, hogy lehet esély az F1-es beszállásukra.
A Forma–1 már elindult a karbonsemleges üzemanyagok bevezetésének útján. Jövőre átállnak az E10-es benzinre, és már mérlegelik, hogy az e-üzemanyagok mely formáját (bioüzemanyagok, szintetikus üzemanyagok) válasszák a teljes karbonsemlegesség 2030-as eléréséhez.
Enzinger leszögezte, jelenleg nem vesznek részt aktívan az erről folyó tárgyalásokon, de figyelnek. „A Porsche és a Volkswagen AG folyamatosan figyeli a szabályok változását a meghatározó versenyszériákban. Ez vonatkozik a Forma–1 2025-ben bevezetendő új motorszabályaira is” – fogalmazott diplomatikusan.
Az érdeklődés tehát adott, mindez azonban még nem jelenti azt, hogy a Porsche máris megkezdte az F1-es programjának előkészítését. Az elmúlt évtizedekben a gyártó többször is fontolgatta a beszállását, ám rendre visszatáncolt végül. Korábban a 2014-ben bevezetett hibridéra szabályainak lefektetésekor, valamint az eredetileg 2021-re tervezett F1-es megújulás kapcsán a motorokról folyó vita során sem ítélte megfelelőnek a feltételeket.
A BBC kiemelte, egyelőre nem világos, hogy ha igent mondanának az F1-re, egy teljesen új gyári csapatot indítanának-e, egy meglévő istállót vennének át, vagy csak motorpartnerei lennének egy csapatnak. Úgy értesültek, hogy három gárdánál már puhatolóztak az esetleges együttműködés lehetőségéről.
A Red Bull-nál azért, mert régre nyúlik vissza az F1-en kívül kapcsolatuk, és mert a csapat a Honda kivonulásával ismét gyári támogatás nélkül marad. Rajtuk kívül állítólag képbe került még a McLaren és a Williams is, mely csapatokat jelenleg olyan német főnökök vezetik, akik korábban kapcsolatban álltak a német márkákkal. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl évekig irányította a Porsche WEC-programját, a Williamsnél februárban munkába állt ügyvezető igazgató, Jost Capitó pedig a Volkswagen ralicsapatának sikerkovácsa volt, valamint dolgozott az autógyártó teljesítményrészlegén, de az 1989 és 1996 között a Porschénál is.
A brit portál megkeresésére sem a Red Bull, sem a Williams nem reagált, a McLaren pedig csak annyit közölt, nem kommentálnak találgatásokat.