Musorujsag
Élő Eredmények

Lewis Hamilton interjú (magyar szinkronnal)

Lewis Hamilton interjú (magyar szinkronnal)

Mercedes
A hétszeres világbajnok az új Mercedes bemutatása kapcsán állt az újságírók rendelkezésére.

A téliszünet nagyrészt a Mercedes hétszeres világbajnokának, Lewis Hamiltonnak a szerződéséről szólt. Mindenki rá várt, hogy végleges legyen a 2021-es szezon mezőnyének pilótafelállása. Sok pletyka övezte ezt az időszakot, ahogyan a szerződés aláírása utánit is.

A világbajnoki címek számának tekintetében rekordbeállítás lehetősége előtt álló versenyző az idei autójának bemutatóját követően újságírói kérdésekre válaszolt, melyek között érintették a szerződést, de mellette sok más téma is terítékre került.

Miért csak 1 évet hosszabbítottál?
Az előttem álló szezonba minden energiámat belefektettem, még mindig imádom ezt csinálni. Egyszerűen arról van szó, hogy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy már nem kell több évre elköteleznem magam. Azért döntöttem az egy év mellett, mert így láthatom hogy halad majd minden. Hol leszünk az év közepén vagy a végén. Nem tudni, hogy a járvány még mindig tart-e vagy már vége lesz. Ennyi.

A pályán kívül mit értékelsz személyes sikernek?
A jó együttműködéseket érzem sikernek. Például tavaly év elején dolgoztam a Tommy Hilfigerrel, én tervezhettem nekik egy teljes ruhakollekciót. Minden lépést én csináltam a kreatív csapatukkal, amiből nagyon sokat tanultam. Ez például siker számomra. Elértem, hogy újrahasznosított anyagból készüljön a teljes kollekció, 80%-ban minden eleme ilyen, de van olyan ruha is, ami 100%-ban újrahasznosított anyagból készült. Ezek azok az eredmények, melyeket az év végén nagyon értékelek, és megéri velük dolgozni. Ez a ruhakollekció például unisex volt, mindenki hordhatja. Miközben van az életemben egy egészen másik irány, amire szintén teljes energiámmal koncentrálnom kell. Ez számomra a siker.

Valtteri Bottas és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Ha esetleg nem nyered meg idén a világbajnokságot, akkor is folytatod jövőre?
Év elején eldöntöttem magamban, hogy a következő szerződésemnél ez semmiképp sem befolyásolja majd a döntésemet. Azért lettem versenyző, mert imádok versenyezni. Mindig ennek kell az alapnak lennie a döntéseimnél. Ha csak elismerésekért és címekért hajtanék, akkor idővel elvesznék ebben a világban. Természetesen a legnagyobb álmom, hogy meglegyen a nyolcadik, de nem gondolom, hogy ezen múlik majd, meddig maradok ebben a sportban. Sokkal fontosabb, hogy amikor kigurulok a boxból és lehúzom a rostélyt a sisakomon, mosolyogjak. Tavaly nagyon kemény év volt mindenkinek, nekem is. De mégis voltak csodás pillanatok számomra. Meglátjuk, hogy idén ez hogy alakul, hogy élvezni fogom-e. Most nagyon izgatott vagyok, úgyhogy úgy érzem, ez nem lesz probléma.

Mennyire érzed a szimulátoros időszakot követően az új aerodinamikai szabályok és új gumik hatását?
Mint talán tudjátok nem nagyon dolgozom szimulátorral. Talán összesen 30 kört mentem eddig vele. A probléma az, hogy például az új kerekeket még nem tudjuk beleprogramozni. Megkapjuk a gyártótól, hogy körülbelül mit várhatunk, de amíg én nem ülök bele az autóba Bahreinben, próbálom ki a kerekeket és ezeket elmondom a fiúknak, hogy ennek megfelelően frissítsék a szimulátorban a gumik viselkedését, nos…addig nem igazán van értelme bárminek. Itt kell lennem, hogy ez hitelesen kerüljön a gépbe. Most csak találgatni tudunk, hogy milyennek érezzük majd a gumikat. Az aero-csomag is változott, de ha ezt keverjük az új gumikkal, még nem igazán venném komolyan az szimulátoros adatainkat. Tény, hogy a hátsó leszorítóerő csökkent, ennek fontos szerepe lesz idén, különösen együtt az új pirellikkel, amik elvileg megbízhatóbbnak kell, hogy legyenek, de a tapadásuk kisebb lesz, szerintem 8 tizedet veszítünk velük majd körönként a tavalyiakhoz képest. Tehát az autó feneke valószínűleg jobban csúszkál majd, így a surlódásból adódó hő miatt jobban fogy majd a gumi. Lehet, hogy több kiállás lesz, de ez most még csak találgatás. Talán a többieknek jobb lesz a leszorítóerő hátul és jobb pozícióban lehetnek.

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA) Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

Melyik csapattól félsz a legjobban jövőre? A Ferraritól vagy az Aston Martintól?
Nem is igazán tudom. A Ferrari korábban erős volt, ha most jó motorral érkeznek…azt hallottam, hogy most sikerült javítani rajta, akkor talán helyreállnak a dolgaik. Nem igazán van véleményem egyik csapatról sem, izgalmas lesz látni, hogyan teljesítenek megbízhatóságban és kiszámíthatóságban.

Keveset posztoltál mostanában közösségi oldalakon. Van ennek valami oka?
Év végén szeretek kicsit kikapcsolni, időt szakítani mindenre. Nem volt a világ legkönnyebb téli szünete. Miközben próbáltam folyamatosan figyelni mi történik a világban, nem éreztem helyesnek, hogy olyan képeket posztoljak, ahol engem ünneplünk vagy épp boldogan szerződést írok alá, míg mások épp a családtagjaikat veszítik el. Nem ezt az üzenetet szeretném azoknak küldeni, akik épp egy világjárványban szenvednek. Ez egyszerűen nem én vagyok. Mindent megtartottam magamnak és a saját gyógyulásomra koncentráltam, ami nagyon hosszú volt. Vissza akartam szerezni a régi formámat, megállapodni a Mercedessel és pár személyes kapcsolatomat ápolni, ezek voltak a prioritások.

További tartalmak