Hiába a remek teljesítmények beugróként a 2020-as három nagydíján, Nico Hülkenberg F1-es visszatérése elmarad 2021-ben. Legalábbis abban a formában, amilyenben szerette volna megvalósítani. A németet ugyanakkor az utóbbi hetekben az Aston Martinnal és a Mercedesszel is hírbe hozták: mindkét istálló főnöke arra tett utalást, hogy várhatóan a tartalékversenyzőjük lesz a szezonban.
Legutóbb Toto Wolff beszélt erről, kijelentve, a német kapcsán nem az a kérdés, hogy tartalékos lesz-e idén, hanem az, hogy mikor jelentik be. „Ez mind csak pletyka. Ki az a Toto Wolff?” – reagált viccelődve Hülkenberg, amikor arról kérdezték, van-e alapja a híreknek. Majd kiderült, van. „Ez még folyamatban van. Még nem tartunk ott, de már a célegyenesbe fordultunk. És hiszem, hogy össze fog jönni” – utalt a kettős szerepkörre.
A találgatások szerint Hülkenberg elsősorban az Aston Martin harmadik számú versenyzője lenne, és ebben a minőségében az autó fejlesztésébe is bekapcsolódhatna. Emellett a britekkel szoros partnerségben lévő Mercedes is számíthatna a szolgálataira, két – már bejelentett – tartalékja, Nyck de Vries és Stoffel Vandoorne mellett. „Szerintem mindkettő lehetséges és megfontolandó” – mondta a kettős szerepről Hülkenberg.
Hogy lát-e esélyt arra, hogy idén is rajthoz álljon versenyeken, arról annyit mondott: „Minden kiszámíthatatlan. A tavalyi évből tudhatjuk, mennyire gyorsan megtörténhet, és hogy egyszerűen készen kell állnod szükség esetére. Én így is teszek, ha valami megtörténik, megtörténik” – fogalmazott.
Ha minden jól megy, Hülkenberg sajátos helyzetbe kerülhet idén: egyszerre válhat az Aston Martin, a Mercedes és a Red Bull alkalmazottjává. Utóbbi esetben persze nem az osztrákok csapatáról van szó. Hülkenberg éppen most erősítette meg, hogy elfogadta a Red Bull televíziójának, a Servus TV-nek a felkérését, és csatlakozott a csatorna szakértői stábjához. Az F1-től búcsúzó német RTL után tehát az Ausztriában az F1-es versenyek felét közvetítő tévénél újra képernyőre kerülhet a versenyző.
A szerepkörök halmozása nem véletlen. Hülkenbergre tavaly év végén részben azért mondott nemet a Red Bull, mert Sergio Pérezzel ellentétben csak kevés információja volt az aktuális Mercedes-motorokról. Amennyiben most elkötelezi magát a két Mercedes-motoros csapathoz, e tudását még úgy is bővítheti a szimulátorban, ha a valódi autójukat végül egyáltalán nem vezetheti. A német nemrég egy interjúban jelezte, szeretne az F1 közelében mozogni 2021-ben, mert célja a 2022-es visszatérés, és úgy érzi, erre csakis így lehet esélye.
Talán az sem véletlen, hogy a tél folyamán fel-feltűnt a Red Bull-versenyzők, főleg barátja, Max Verstappen társaságában, például a Red Bull ausztriai edzőközpontjában, a versenyzők év eleji felmérésénél.