Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: Egészen le vagyunk maradva

Mercedes: Egészen le vagyunk maradva

F1
Forró a talaj a Mercedes talpa alatt Bahreinben. Lewis Hamilton nehezen találta az összhangot az új autóval, mérnökük pedig elismerte, jócskán lemaradtak.

Ha a körülményeket és a teljesítményüket nézzük, alighanem ez volt a Mercedes leggyengébb tesztkezdése eddig a 2014 óta tartó hibridérában. Az első évben ugyan volt egy korai szárnyhibájuk, ami hosszú időre megakasztotta a munkájukat, de az autójukon akkor legalább látszott, hogy a mezőny előtt jár. Most sem a megbízhatóság, sem a teljesítmény nem volt rendben Bahreinben. Valtteri Bottas 6 kört abszolvált csupán délelőtt a váltóhibája és a kényszerű váltócsere miatt. Lewis Hamilton ehhez 42 kört tett hozzá délután, ám a csapatok közül így is a Mercedes teljesítette a legkevesebb kilométert.

A homokviharral nehezített második félidőben a címvédő rengeteget csúszkált, érezhető volt, hogy nincs meg az összhang a W12-es autóval, és az is, hogy a fekete masina nehezen vezethető, nincs elég tapadása. Ennek is köszönhető, hogy Hamilton csak a 10. idővel, Max Verstappentől 2,2 másodperccel elmaradva zárta a napot.

„A mai egyértelműen nem volt az eddigi legtisztább napunk. Mindenki hihetetlenül keményen dolgozott, hogy itt lehessünk, hogy itt legyen az autónk. Ugyanakkor a délelőtti történések nagyon balszerencsések voltak Valtteri szempontjából. Időt veszített. A fiúk próbálják megérteni, mi volt ez. Remek munkát végeztek az autó kijavításával. Aztán délután nehéz edzésünk volt. Nem volt nehézségektől mentes. De mi a kihívásokért vagyunk, és azért, hogy megoldásokat találjunk. Egy jó kis megbeszélésen vagyok túl, és próbáljuk helyrehozni” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Megkérdezték, minek volt betudható, hogy annyira nehézkesen körözött pénteken. „Nehéz megmondani, hogy az autó volt-e vagy a körülmények. Sosem tapasztaltam korábban homokvihart itt, azt sem tudom, honnan jött. Az, hogy homok került a gumikra, nem tett jót hosszú távon, és emiatt nem lehetett kiegyensúlyozott meneteket teljesíteni. Egy körön viszont nem volt a legrosszabb. Viszont az adatokhoz sok kör kell, és így értheted csak meg a gumikezelést” – magyarázta.

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke eközben nem kertelt, és kijelentette, jelentősen le vannak maradva. „Ez egy gyenge évindítás volt ma. Nagyjából a teljes délelőttöt elveszítettük Valtterivel a váltóprobléma miatt, és mivel az ebédszünetben is dolgoztunk, délután későn kezdtünk Lewisszal. Amikor végre körözni kezdtünk, világossá vált, hogy az autónk egyensúlya nincs a helyén. A nap során sikerült javítanunk rajta, de nem vagyunk elégedettek az autó teljesítményével, és teljesen világos, hogy sok munka vár ránk” – értékelt.

Hozzátette: „Egészen le vagyunk maradva a tesztprogramunkkal, és meg kell találnunk a balanszot és a sebességet is. De még maradt két napunk, és minden lehetőségünk megvan a helyzet megfordítására.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hamilton szerint muszáj optimistának lenniük. „Nincs választásunk, mint minden napból kiemelni a pozitívumokat. Leszegett fejjel kell dolgoznunk.”

Ugyanakkor rámutatott, az idei három tesztnap nehéz helyzetet teremt mindenki számára – főleg, ha valaki beragad a rajtnál. „Emlékszem, 2007-ben a McLarennél részt vettem a decemberi év végi teszten, majd jött vagy tíz nap teszt. Őrület, hogy akkor tíz-tizennégy napom volt az autóban. Ma egyre kevesebb van. Másfél nap versenyzőnként az első verseny előtt. És bár az autó alapját a tavalyi autó képezi, van rajta pár egészen alapvető változtatás, valamint aerodinamikai változtatások. Szóval nem egyszerű. De persze senkinek sem. Ez a csapatot váltóknak kevés nap, nehéz lehet nekik. Én kilenc éve vagyok a csapattal, és merem remélni, hogy ez a tapasztalat ér valamit. De mindenki egy hajóban evez ezzel a kihívással, és próbáljuk a legjobbat kihozni belőle” – fejtegette.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak