Musorujsag
Élő Eredmények

Ricciardo az élen a szünetben, gondok a Mercedesnél és a Ferrarinál

Ricciardo az élen a szünetben, gondok a Mercedesnél és a Ferrarinál

Boxutca
McLaren-elsőséget és meglepő Mercedes-szenvedést hozott a bahreini teszt első napjának első négy órája. A hajrában aztán Charles Leclerc-nek is félre kellett állnia a Ferrarival.

Az időjárástól nem kellett meglepetésre számítania a Forma–1 mezőnyének a bahreini teszt nyitónapján. Esőt nem jósoltak péntekre, a hőmérséklet már a délelőtti rajt idején a 30 fokot közelítette, később pedig meg is haladta, egyedül az erős széllökések tűntek nehezítő körülménynek. A pályán zajló történések már kevésbé voltak kiszámíthatók.

Az első 4 óra legnagyobb felhördülést keltő eseménye a bajnok Mercedes botlása volt. Valtteri Bottas a rajt után még menetrendszerűen teljesítette első installációs körét az új W12-vel, aztán legközelebb már csak az ebédszünet előtt bő fél órával láthattuk viszont a fekete masináját. Nem sokkal 9 óra előtt a szerelők be akarták indítani a 77-es rajtszámú masinát, ám probléma adódott: hiba az erőátvitellel.

A Mercedes  nem nevezte meg a hiba pontos okát, csupán annyit közölt, elővigyázatosságból a váltócsere mellett döntött. Talán ez tűnt a leggyorsabb megoldásnak, ám gyorsnak nem volt nevezhető. Bottas a csere elhúzódása miatt összesen bő 3 órát rostokolt a garázsban, ami egy háromnapos előszezonban természetesen sokkal nagyobb időveszteség, mint általában.

Így ütött vissza, hogy a csillagosok idén a zord silverstone-i időjárásra hivatkozva lemondtak az új autójuk bejáratásáról?

Akárhogy is, Bottas neve mellett fél 12-ig egyetlen kör állt, aztán az utolsó 35 percben autója hátulján mérőráccsal száguldva próbálta behozni a lemaradását. Végül 10 körig sem jutott, és utolsóként zárta a délelőttöt. Balszerencséje ellenére a Mercedes jelezte, nem variálja meg a napi beosztást, a teszt második felében Lewis Hamilton ül volán mögé.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Miközben a Mercedes elbújt a garázsában, a tesztnap első fele nyugodtan, megszakítások nélkül zajlott. Elsőként Kimi Räikkönen Alfa Romeója fordult ki a boxutcából, az első óra a finn vezetésével telt le, aztán új főszereplők tűntek fel az eredménytabella elején. Nem sokkal 9 óra után Esteban Ocon ugrott az élre az Alpine-nal, nem sokra rá Max Verstappen előzte meg egy 2-es gumikeveréken futott 1:32,565 másodperces körrel. Negyedórával később a mclarenessé váló Daniel Ricciardo 3, az Alpha Tauri-s Pierre Gasly további 2 századmásodpercet faragott ugyanazon a gumitípuson – így léptünk a harmadik órába.

Ricciardo aztán negyed 11-kor 1:32,203-as idővel állt ismét az élre, ám Gasly és Verstappen is javított, és 5 századon belül voltak az ausztrálhoz képest. Később az egyre nagyobb hőségben (a leintés előtt már 36 fokot mértek) egyikük sem javított, így ők zárták az első félidőt a top 3-ban.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Úgy tűnt, megúszható lesz piros zászló nélkül a nyitó nap első félideje. A teszt első komolyabb hibáját Verstappentől láthattuk, aki megforgatta az egyelőre a széltől még sokszor bizonytalannak tűnő, de a hosszabb etapjain egészen konstans Red Bullt, aztán fél 11 körül Sebastian Vettel körül támadt kisebb bonyodalom, amikor sötétzöld autója megállt a boxutca végén. Piros zászlóra viszont ekkor sem volt szükség, szerelői hamar odaértek hozzá, és az istálló elmondása szerint csak apró problémáról volt szó.

Sebastian Vettel leállása a boxutca végén (Fotó: Formula1/Twitter)

Aztán a negyedik óra végén mégis félbe kellett szakítani a körözést. Charles Leclerc kormányozta félre az erőtlen Ferrariját az egyik bukótérben. A monacói addigra 59 kört teljesített, és Esteban Ocon mögött az ötödik helyre sorolt be, bő 1 másodperces lemaradással. A Ferrari szempontjából némi aggodalomra adhat okot, hogy az idei évre áttervezett váltójukkal, melyre a fejlesztési zsetonjukat fordították, több gond is adódott, a partnercsapataiknál is.

Az edzést ugyan pár percre még újraindították, ám ez már csak a virtuális biztonsági autós fázis gyakorlására volt elegendő.

Leclerc mögött a 6. helyen Räikkönen végzett, őt Vettel követte az Aston Martinnal. A német hátránya már másfél másodperc volt Ricciardo mögött.

A négyszeres világbajnok után egy nagy szakadék következett. A Williams tesztversenyzője, Roy Nissany 2,6 másodperccel maradt el  a legjobbtól, ezzel és 39 teljesített körével is csak Mick Schumachert és Bottast előzte meg. Rossz délelőttöt zárt a Haas csapata is, hiszen Schumacher mindössze 15 körig jutott. Az ok hasonló volt, mint a Mercedesnél: egy hidraulikus probléma miatt csapatának ki kellett cserélnie a váltóját, így a német F2-es bajnok a négy óra nagy részét várakozással töltötte, és ő is csak az utolsó bő fél órában térhetett vissza a pályára.

Ami a teljesített körök számát illeti, a legelégedettebb Gasly lehet, aki a Honda-motoros Alpha Tauriját 74 alkalommal vitte végig a célvonalon. Hozzá legközelebb Verstappen került 60 körrel, őt Leclerc 59 körrel követte.

A gyakorlás magyar idő szerint 13 órakor, az egyórás ebédszünet lejártával folytatódik. Hét csapatnál versenyzőcsere következik, csak Verstappen, Ocon és Nissany folytathatja a munkát az új autójával.

A bahreini első tesztnap állása féltávnál:

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Daniel Ricciardo McLaren 1:32,203 45 C2
2. Pierre Gasly Alpha Tauri 1:32,231 +0,028 74 C3
3. Max Verstappen Red Bull 1:32,245 +0,042 60 C2
4. Esteban Ocon Alpine 1:32,959 +0,756 55 C3
5. Charles Leclerc Ferrari 1:33,242 +1,039 59 C3
6. Kimi Räikkönen Alfa Romeo 1:33,320 +1,117 63 C3
7. Sebastian Vettel Aston Martin 1:33,742 +1,539 51
8. Roy Nissany Williams 1:34,789 +2,586 39 C3
9. Mick Schumacher Haas 1:36,127 +3,924 15 C2
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:36,850 +4,647 6 C2

 

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

További tartalmak