A pénteki homokvihar után valamivel kedvezőbb körülmények fogadták a Forma–1 mezőnyét szombaton Bahreinben. A szél pár kilométer/órával alábbhagyott, de mindenekelőtt nem hordta úgy a homokot. Fejtörést azért így is okozott többeknek. A magyar idő szerinti 8 órás rajt idején a levegő még csak 22, az aszfalt 35 fokos volt, később a pálya hőmérséklete ismét 40 fok fölé kúszott.
Az első órában az autók többsége különböző mérőeszközökkel hajtott ki a garázsból. Mérőrácsokat többek között a Mercedesen és az Alfa Romeón is láthattunk, a Ferrarinak pedig a hátulja világított. A vörösök a hátsó kerekek belső oldalánál elhelyezett lámpákkal azt vizsgálták, hogyan változik menet közben a hátsó kerekek és a diffúzor közötti rés mérete. Ez arról árulkodik, hogy kanyarodásnál milyen módon és mértékben deformálódnak a hátsó gumik, ami hatással van az autó aerodinamikai viselkedésére.
A Red Bullnál ma kezdő Sergio Pérezt csapata hagyta ismerkedni, nem aggatott „kerítéseket” az autójára. A péntek leggyorsabb autójára ugyanakkor fölkerült pár aerodinamikai újdonság, a padlólemezüket és az oldalsó légterelők erdejét is kiegészítették pár aprósággal.
A tesztnap első felének nagy része két versenyzőről, Daniel Ricciardóról és Fernando Alonsóról szólt, akik egymást váltogatták a vezető pozícióban. A spanyol 9 óra után állt először az élre egy 1:32,7-es körrel. Fél órával később Ricciardo közel két tizedet vert rá, ám a spanyol tíz perccel később visszavágott egy 1:32,3-as idővel. 10 után aztán újra az ausztrál következett, és az 1:32,215 másodperces idejével megragadt az első helyen.
Kettejük között csak 0,1 másodperc volt, ám lényeges különbség, hogy miközben Alonso Alpine-jén végig a 2-es keverék volt fenn, addig a McLarenen az eggyel puhább 3-as. Azon később ugyan még Alonso is próbálkozott, ám a legjobb idején már nem javított.
A spanyolok bajnoka a téli balesete miatt kénytelen volt kihagyni csapata filmes bejáratását, így most vezette először az A521-est, ám ez nemigen látszott a teljesítményén. A négy órában több hosszabb etapot is teljesített, és rendkívül kiegyensúlyozottnak bizonyult. Sokatmondó volt, a Sky Sports 11-es kanyarjánál figyelő szakértőjének, Narain Karthikeyannak a megállapítása: „Alonso olyan, mint az óramű. Ha egy érmét helyeznénk el a kanyarban, minden egyes körben pontosan eltalálná.”
Az Alpine egyelőre jó benyomást tett a másfél nap során. Esteban Ocon pénteken azt mondta, gyakorlatilag tökéletesen alakult a napjuk, semmiféle műszaki gond nem hátráltatta őket, és még a kerékcserék gyakorlására is bőven jutott idejük, miközben gépük egyben stabilnak és kiszámíthatónak is tűnik. Ezt most Alonso menetei is megerősíteni látszanak.
Max Verstappen pénteki elsősége után viszonylag csendes félnapot zárt a Red Bull. A csapattal és az autóval is még csak ismerkedő Sergio Pérez nem gyűjtötte olyan ütemben a kilométereket, mint kollégája, egyelőre egy versenytávot sem teljesített, és az utolsó óráig meg is bújt a mezőnyben. Aztán 11 után nem sokkal 1:32,478 másodpercre javított a 2-es keveréken, és ezzel feljött a 3. pozícióba. Ő Alonsóhoz hasonlóan délután is folytathatja a munkát a csapatával.
Az első tesztrész második felében egyre több autón jelentek meg a lágyabb gumik, ám a nagy tűzijáték elmaradt, a legjobbak sorrendje nem változott. A piros 4-es keveréket elsőként Nyikita Mazepin tette föl, Nicholas Latifi ezt az 5-ösra váltva fejelte meg, és a a 4. helyre kormányozta a Williamst, 0,3-del elmaradva Ricciardo kettővel keményebb gumin futott idejétől. Aztán Cunoda Juki is a 4-es abroncson ment gyorskört, amivel fölzárkózott Latifi mögé.
Voltak, akik ekkor inkább a hosszú etapokhoz választották a lágyabb gumikat, Antonio Giovinazzi és Carlos Sainz is a 3-as keveréken teljesített versenytempót idéző meneteket. A Ferrari spanyolja egészen kiegyensúlyozottan rótta az 1:39-es köröket, ugyanakkor kevesebb üzemanyaggal még megvoltak a maga problémái. A nap folyamán két látványos megpördülése is volt, az SF21-es több kanyarban nehezen fordította az orrát, és érzékenynek tűnt a szélre. Sofőrje 1:33,072 másodperces legjobb körrel tért pihenőre, 6.-ként, alig 3 századdal megelőzve a Haas újoncát, a 76 körével eddig legmesszebbre jutó Nyikita Mazepint. Az orosz egyelőre szépen gyűjtögeti a tapasztalatokat, igaz, a hajrában volt egy meleg pillanata, amikor az ütközést elkerülendő hirtelen kellett kivágnia Giovinazzi mögül.
Miközben az élmezőnyben biztatóan alakultak a dolgok, ma is voltak problémás csapatok. Ebben a sorban az Aston Martin volt az első. Sebastian Vettel első köridejére eleve háromnegyed órát kellett várni, aztán hat kör teljesítése után a német teljesen eltűnt. Csapata váltóhibát jelentett, és a bezárkózásukból nem volt nehéz kitalálni, hogy cserélniük kellett az egységet. Ez egyébként már a második Mercedes-váltó, ami meghibásodott, pénteken Valtteri Bottast is ez akadályozta a munkában. A csillagosok ugyanakkor azt feltételezik, hogy a két hibának nincs köze egymáshoz.
Vettel a kényszerpihenőt az ebédjének előrehozására használta ki, sietnie azonban nem kellett. Autóját öt perccel a leintés előtt küldték ki újra, és mivel ekkor már a virtuális biztonsági autós procedúrát gyakorolta a mezőny, ezzel legfeljebb azt ellenőrizhette, hogy minden működik-e a csere után. A német eddig két nap alatt tudott összehozni nagyjából egy versenytávot, így vasárnap nagyon rá kell kapcsolnia ahhoz, hogy behozza a lemaradását.
Nem alakult zökkenőmentesen a Mercedes második bahreini délelőttje sem. Hamilton ugyan szorgosan rótta a köröket a reggeli rajt után, ám fél 11 körül a már korábban is sokat csúszkáló autóját a 13-as kanyarnál teljesen megforgatta. Farral csúszott a kavicságyba, ahová sikeresen beásta magát, előidézve az első piros zászlós megszakítást.
A munka nagyjából negyed órát állt, a Mercedesnek pedig 11 óra előtt sikerült újra pályára küldeni az átvizsgált és kitakarított fekete autót. Hamilton végül 58 kört teljesített, a 8. legjobb időt jegyezte, csak Giovinazzit és Vettelt előzte meg.
A fekete autó egyelőre nem tett olyan jó benyomást, mint az elmúlt években, és vezetőjének hibája is azt mutatja, vannak még gondok a csillagosoknál. Délután Valtteri Bottas ül a W12-be – azzal a reménnyel, hogy a tegnapi 6 köre után lényegesen többet teljesíthet.
A gyakorlás magyar idő szerint 13 órától folytatódik és 17 óráig tart. Az Alpine-on, a Red Bullon, az Alfa Romeón és a Williamsen kívül valamennyi csapatnál a másik versenyző áll munkába.
A bahreini 2. tesztnap állása a szünetben:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi | |
1. | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:32,215 | 52 | C3 | |
2. | Fernando Alonso | Alpine | 1:32,339 | +0,124 | 60 | C2 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:32,478 | +0,263 | 39 | C2 |
4. | Nicholas Latifi | Williams | 1:32,541 | +0,326 | 47 | C5 |
5. | Cunoda Juki | Alpha Tauri | 1:32,684 | +0,469 | 57 | C4 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:33,072 | +0,857 | 56 | C3 |
7. | Nyikita Mazepin | Haas | 1:33,101 | +0,886 | 76 | C4 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33,399 | +1,184 | 58 | C2 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:36,018 | +3,803 | 73 | C2 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:38,849 | +6,634 | 10 | C3P* |
*a C3P a 3-as keverék prototípus verzióját jelöli. Ez a jelöletlenül használt gumi, a Pirelli csak azért különbözteti meg a normál C3-astól, mert a másik gyárában készült, keverékét és felépítését tekintve megegyezik a C3-as verzióval.