Musorujsag
Élő Eredmények

Nem megtévesztés, tévedés volt az Alpha Tauri DRS-trükkje

Nem megtévesztés, tévedés volt az Alpha Tauri DRS-trükkje

Motorsport, Sky
Nem a megtévesztés volt a célja a bahreini teszt második leggyorsabb körét jegyző Cunoda Jukinak a versenyhétvégén szabálytalannak számító DRS-használattal.

Jól mutatott az Alpha Tauri szempontjából, hogy újonc versenyzője, Cunoda Juki a második legjobb eredménnyel zárta a két héttel ezelőtti bahreini előszezoni teszt utolsó napját, az első Max Verstappentől kevesebb mint egy tizeddel elmaradva. Autójuk és motorjuk javulását már a megelőző napokban nyújtott teljesítményükből is meg lehetett figyelni, ám a japán köre külön ráirányította a figyelmet a faenzaiakra.

Aztán hamar kiderült, Cunoda az „időmérős” szimulációi során úgy használta a DRS-ét, ahogyan egy nagydíjhétvégén nem lenne szabad: a célegyenesben már az utolsó kanyarból kigyorsítva felnyitotta a hátsó szárnyát, holott a DRS-zóna valójában csak 170 méterrel később kezdődik.

Franz Tost csapatfőnök már a múlt héten jelezte, nem tervezték előre, hogy efféle trükkel tévesszenek meg bárkit. „Normál esetben az egész automatizálva van, ő egyszerűen túl korán aktiválta a DRS-ét, és a jövőben ilyet már nem csinálhat” – mondta az osztrák, hozzátéve, a versenyhétvégén az elektronika nem is engedi a szárny idő előtti felnyílását, és ez okozott zavart.

A Bahreini Nagydíj kezdete előtt most maga a versenyző tisztázta, miért is nyomta a DRS-gombot túl korán. Kiemelte, nem a jobb köridő volt a célja vele. „Általában még a teszteken sem lehetne használni a DRS-t a vonal átszelése előtt, miként a versenyen sem. Az én esetemben viszont működött, és azt gondoltam, talán szándékosan van így ezen a gyakorláson. Nem csak azért nyitottam korán, hogy jó időt érjek el. Nem is állt szándékomban ilyesmi. De ha használhatod, akkor nyilván fogod is használni, nemde?” – magyarázta az újonc.

Hozzátette, nem is volt tudatában annak, hogy a korai nyitással előnyre tett szert a többiekkel szemben. „Azt gondoltam, nem csak én csinálom ezt, hanem a többi versenyző is. Csak úgy ötven méterrel használtam hamarabb, ami szerintem a köridőt tekintve mindössze két-három tizedet jelenthet. Nem volt hat-hét tizedes különbség, szóval nem sokat változtat a helyzeten, hogy korán használtam” – mondta a 3. nap harmadik idejét jegyző Carlos Sainznál közel 0,6 másodperccel jobb tehetség.

Az Alpha Tauri jó formáját tehát a DRS-trükk még nem feltétlenül kérdőjelezi meg. Tost állította, Cunoda a legjobb körén talán kevesebb üzemanyaggal ment, mint az ellenfelek, de még így is tudott volna „tíz-tizenöt kört” teljesíteni, volt annyi benzinje.

A versenyzőt arról is kérdezték, autója szerinte mennyire jó az őt 0,09-dal legyőző Red Bullhoz viszonyítva. „Hogy könnyű vagy nehéz-e vezetni? Az autó túl stabil, ezért nehéz elfordítani. A hátsó tapadása túlságosan nagy, ezért az eleje nehezebben fordul. Ha nem fordulsz vele finoman, az első gumik elvesztik a tapadást, és csúszni kezdenek. Ezért kell nagyon finoman fordulnunk vele. Verstappen eközben rendesen fordult, a kormányzás szöge nagy volt. Az ilyen autó jó, és talán könnyű is jó időket elérni vele, még ha van is némi instabilitás. Van pár ilyen dolog, szóval egyelőre nem igazán tudom, hogy hol tartunk a Red Bullhoz képest” – elemezte a két Red Bull-os masinát.

Borítókép: Cunoda Juki (Fotó: XPB)

További tartalmak