Lehet, hogy Max Verstappen Mercedes-legyőző formában szárnyal, egyvalamiben nem változott a helyzete 2020-hoz képest: magára hagyta őt a csapattársa az élen. Sergio Pérez már pénteken jelezte, egy körön még egyáltalán „nem érzi maga alatt” a Red Bullt, ezért vannak benne kétségek a szombatot illetően. A kvalifikáció igazolta is a félelmeit.
Pérez egész hétvégén lényegesen lassabb volt Verstappennél, ám hogy a rajtrácson 10 hely választja el őket, az furcsamód nem önmagában ennek köszönhető. A mexikói csapattársához hasonlóan a közepes gumin futott ki a garázsból a Q2-ben, ám mivel az első mért körében a 4-es kanyarnál letért a pályáról, az 1:30,750 másodperces első körét semmissé tette az FIA. Pérez ekkor a top 10-en kívül volt, ám úgy döntött, a kiesés veszélyével dacolva másodszor is kitart a sárga gumik mellett, és nem próbálkozik meg a biztosabb továbbjutást kínáló lágy típussal, mivel a versenyen hátrány lenne azon indulni. Meggyőződése volt, hogy eleget tud javítani, ám csalódnia kellett. 1:30,659 másodperces köre 0,025 másodperccel volt rosszabb volt csapattársa, Lance Stroll még továbbjutást érő eredményénél, így a 11. rajtkocka jutott neki.
Pérez a kudarca után védte a taktikájukat. „Szép előnyt jelentett volna a közepes gumi, de nem tudtuk megcsinálni ma, szóval kissé csalódott vagyok. Hittem, hogy hogy megvan a tempóm, csak össze kell raknom a kört, és akkor tovább fogok jutni. De nem raktam össze” – mondta önkritikusan. „Úgy vélem, a csapat terve jó volt, a közepesen akartunk továbbmenni, csak én nem raktam össze a kört.”
Emellett megjegyezte, egyelőre vannak nehézségei az autóval és az átállással. „Ez összességében egy nehéz hétvége, igazán nehéz fölgyorsulni ilyen szélben, és ezek a gumik csak egy körre jók itt, többet nem lehet velük menni. Szóval nehéz gyorsnak lenni. Az időmérőig érzésem szerint szép javulást értünk el. A harmadik edzésen volt egy kis gondom az autóval ami hátráltatott az időmérő előtt, de minden kilométer, amit teljesítek a kocsival, segít jobban megérteni azt. A fejlődéssel tehát elégedett vagyok. Csak türelmesnek kell lennem önmagammal szemben, dolgoznom kell. Nem aggódom.”
Helmut Marko tanácsadó szerint viszont éppen ez, vagyis Pérez Red Bull-os tapasztalatlansága az oka annak, hogy a mexikói Q2-es gumitaktikája hibás volt. Az osztrák a Servus TV-nek nyilatkozva levette a felelősséget Pérezről, és kijelentette, a csapat hibázott azzal, hogy nem vette figyelembe Pérez rutintalanságát, és csak úgy elhitte neki, hogy tud annyit javítani, amennyit kell. „A csapat hibája volt, hogy nem küldtük ki őt a lágy gumin. Ő még új nálunk, túlságosan bizonytalan. Azt gondolta, két-három tized még benne van, de nem így volt” – feddte meg a gárdáját, megjegyezve, hogy B-csapatuknál ugyanez volt a helyzet az újonc Cunoda Jukival is, aki szintén a közepes gumin búcsúzott a Q2-ben egy Q3-ra alkalmas autóval.
Alexander Albont tavaly ilyen helyzetekben rendszeresen és gondolkodás nélkül átállították a lágy gumikra.
A malőr következménye, hogy a Red Bull egyelőre nem kapta meg azt, amiért szerződtette Pérezt: Alexander Albonhoz hasonlóan most ő is távol van a mezőnyben Verstappentől, és nem nyújthat segítséget neki a két Mercedes közös erejű támadásának kivédésére.
A hollandot látszólag nem bosszantja a helyzet. „Nehéz lesz számomra, de én szeretem a kihívásokat. Szeretek harcolni. Meglátjuk, mit tehetünk” – mondta.
Pérez eközben úgy érzi, némi türelemmel és az autó kiismerésével hasznosabb segítséggé fog válni. A versenytempója már most sem aggasztja annyira. „A hosszú etapokon ott vagyok, szóval jó versenyem lehet. Át kell tudnom hámozni magam a mezőnyön, és sok pontot szerezhetek. A vasárnap lesz a lényeg” – összegzett.