Musorujsag
Élő Eredmények

Fordulat: motorfronton is veszít a Mercedes a Hondával szemben

Fordulat: motorfronton is veszít a Mercedes a Hondával szemben

Mercedes, The Race, Motorsport
A Mercedes csapatfőnöke fölfedte, az erőforrásukkal is hátrányban vannak a Red Bull-Hondával szemben Bahreinben.

Komolynak mondható különbséggel hódította el a Bahreini Nagydíj pole pozícióját Max Verstappen a Mercedes orra elől. A Red Bull versenyzője a mindent eldöntő körökben 0,4 másodperccel bizonyult jobbnak Lewis Hamiltonnál szombaton. A címvédő versenyző a kvalifikáció után a 2021-es aerodinamikai szabályváltozásokat nevezte az őket visszavető legfőbb tényezőnek, csatlakozva ezzel főnöke, Toto Wolff egy nappal korábbi kijelentéséhez (megfejelve azzal, hogy az FIA-t az ő tudatos hátráltatásukkal vádolta meg).

Tény, az idei Mercedes eddig nem bizonyult olyan megingathatatlan autónak, mint a 2020-as elődje, és inkább a Red Bull száguldott úgy Bahreinben, mintha sínen húzták volna. Wolff ugyanakkor a fájó vereség után elismerte, van még egy terület, amiben lemaradtak az ellenfelüktől: az erőforrásuk, egészen pontosan az ERS és annak használata. Az osztrák szakember úgy véli, Bahreinben a Honda energia-visszanyerő rendszere egyszerűen később fogy ki az energiából, mint az övék.

„A nagy tempójú kanyarokban veszítünk. Tisztán látszik a lemaradásunk. Egy kicsit a motor oldalán veszítünk, az energialeadással. Még nem vagyunk elégedettek az energia-visszanyerésünkkel, de nincs egyetlen konkrét dolog, amire rábökve azt mondhatnánk, itt van a nagy különbség” – magyarázta Wolff.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Mindez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Mercedes erőforrásának elektromos része hamarabb kifogy az energiából, mint a Hondáé, és nem is nyeri vissza olyan hatékonyan az energiát. Érdekesség, hogy ez az egyenesek végén jellemző jelenség korábban még pont a Red Bull gyengéje volt a Mercedesszel szemben. A japán gyártó a téli szünetben elsősorban nem az ERS fejlesztésére fordította a figyelmét, a vezérléssel és az energiagazdálkodással kapcsolatos problémáin viszont igyekezett javítani.

Wolff szavai ugyanakkor azt sugallják, talán a Mercedes nem érte még el azt a szintet az ERS-ével, amit szeretett volna. Erre utal partnercsapatuk, a Williams teljesítménymérnökének nyilatkozata is. Dave Robson azt mondta, a Mercedes a mostani hétvégére „jelentősen jobb” lett az energialeadás terén, amiből az következik, hogy a teszteken még nem álltak valami jól.

 

Kalapemelés a Honda előtt

Mindez azonban így is dicséret a Hondának: Bahreinben sokat számít az erőforrás, és ők ott győzték le magabiztosan a Mercedest. „A Honda remek munkát végzett” – ismerte el Wolff. „Olyan erőforrást készítettek, ami rendkívül versenyképes. Elég megnézni, hol tart az Alpha Tauri. Ezt sportemberként el kell fogadnunk. Így áll most a helyzet. El kell ismerni, hogy igazán jó munkát végeztek, és pont. Nincs más választásunk, mint visszavágni. Meg kell oldanunk ezt az energiadolgot. Nem könnyű, de meg fogjuk csinálni” – ígérte.

A motorhelyzet kapcsán hozzátette: „Hogy meg vagyok-e lepve? Nem, egyáltalán nem. A Honda egy nagyon büszke cég, és meggyőződésem volt, hogy mindent bele fognak adni az erőforrásukba, hogy egy nagyszerű motorjuk legyen az utolsó évükben gyári csapatként. Minden követ megmozgattak, minden forrásukat kihasználták, hogy rendesen elvégezzék feladatukat. Ez remek motiváció számunkra, és örülök a sikerüknek.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

 

Nagyobb veréstől tartottak

Az öröme azért aligha felhőtlen. Lewis Hamilton az időmérő után azt nyilatkozta, ő előzetesen a 4 tizednél nagyobb hátrányra számított, ezért még kellemes csalódás volt számára, hogy nem szenvedtek súlyosabb vereséget. „Ez szorosabb volt, mint vártuk. A hétvégén szép előrelépést tettünk. Azt gondoltuk, ennek a duplája lesz a különbség” – árulta el, hogy 0,8 másodpercre saccolták a lemaradásukat.

Az istálló vezető pályamérnöke szerint azért a 0,4 is letaglózó. „Csalódást keltő, hogy az első versenyen azt látjuk, 0,4 másodperccel le vagyunk maradva a pole pozícióról. De legalább tudjuk, hogy javítanunk kell a teljesítményünkön. Nem titok, hogy az autónkkal szenvedünk ezen a pályán. Egyáltalán nem olyan könnyű dolgozni vele, mint a W11-gyel volt. De a tesztek óta keményen dolgozunk, hogy kiszámíthatóbbá tegyük a W12-es egyensúlyát és javítsuk a nyers tempóját” – mondta Andrew Shovlin.

Wolff hozzátette: „Nehéz lenyelni ezt, noha tudtuk előre, hogy a Red Bull igazán erős lesz.”

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak