Musorujsag
Élő Eredmények

Vettel: Talán az én hibám volt

Vettel: Talán az én hibám volt

Motorsport-Magazin, F1-Insider
Ha nehezére is esett, Sebastian Vettel önkritikát gyakorolt, és elismerte, az ő hibája volt az Esteban Oconnal történt vasárnapi ütközés.

Hozott pár látványos csatát, mégis csúnya véget ért Sebastian Vettel Bahreini Nagydíja. A németet utolsó előttiként, a 15. helyen rangsorolták, miután egy 44. körben történt baleset miatt az FIA 10 másodperces büntetést adott neki. Esteban Ocon Alpine-ját torpedózta meg az első kanyar féktávján. A francia már megelőzte őt a DRS segítségével, és kanyarodás előtt visszahúzódott a versenyívre, amikor ellenfele mögé húzódott, és a szélárnyékában megszűnt leszorítóerő miatt blokkoló első kerekekkel csúszott bele hátulról.

Vettel a leintés utáni első interjúkban még nem szívesen beszélt a büntetéséről, így arról sem, hogy ő hibázott. Akkor csak annyit mondott, amennyit már közvetlenül az ütközés után is a rádióban: meglepte őt Ocon az irányváltással. Később aztán már elismerte, ő hibázott.

Sebastian Vettel és Esteban Ocon ütközése (Fotó: F1) Sebastian Vettel és Esteban Ocon ütközése (Fotó: F1)

 

„Az én feladatom jól vezetni az autót, jól versenyezni, és ma ezt nem tettem meg” – ismerte el.

„Beszéltem már Estebannal. Végső soron talán az én hibám volt. Azt gondoltam, jobboldalon marad, de balra húzott, és ezután már nem volt leszorítóerőm, egyenesen nekimentem.”

Az elmúlt éveket tekintve ez már nem az első hasonló hibája volt Vettelnek. 2019-ben például Max Verstappenbe is hasonló módon szállt bele Silverstone-ban, de több megforgásos incidensénél is közrejátszott, hogy nem számolt a leszorítóerő eltűnésével egy másik autó közelségében.

Sebastian Vettel és Esteban Ocon ütközése (Fotó: F1) Sebastian Vettel és Esteban Ocon ütközése (Fotó: F1)

Vettel barátja, a német Sky televízió szakértőjeként dolgozó Timo Glock sajnálta, hogy így ért véget honfitársa látványos küzdelmeket is hozó versenye, de a büntetést teljesen jogosnak vélte. „Nagyon tetszett az Alonsóval vívott csatája, amelynél Seb csinált pár igen okos dolgot. Sajnos itt viszont rosszul mérte föl a helyzetet, és azt hitte, Ocon belül marad. Seb elszámolta magát, balra ment, a szélárnyékba, és blokkolta a kerekeit. A büntetése végső soron jogos. És ő is tudja, hogy ez az ő sara volt. Most túl kell ezen lépnie, és a csapattal gyorsulnia kell” – vélekedett a jelenlegi DTM-versenyző.

Javulnia nemcsak az Aston Martinnak, de az Aston Martin, Vettel kombinációnak is szükséges. „Nem olyan hétvége volt ez, mint amilyenben reménykedtem, de sok dolgot tanultam.

 

Az autóban még nem érzem otthonosan magam, sok mindenen kell még dolgoznunk, mert jelenleg még nem fókuszálhatok csak a vezetésre. Én alkalmazkodom ahhoz, ahogyan az autó akarja, hogy vezessem, de bizonyos dolgok miatt még nincs meg a következetesség. Ezt nem segít, és megoldást kell rá találnunk” – mondta helyzetéről a teszteken túl kevés kilométert gyűjtő német.

Vettel a versenye kapcsán kiemelte, az egykiállásos taktikája, amit a mezőny végi rajtolás miatt kényszerből választottak, nem vált be igazán, mivel autója ehhez túl nagy ütemben falta a gumikat, és ezért túl rövid ideig élvezte a frissebb gumik előnyét a második etapján. „Egy másik stratégia mellett döntöttünk, mert próbálkoznunk kellett” – mondta az első etapját 25 körösre nyújtó bajnok, aki első etapja végén használt gumikon vívott nagyot a frissebb abroncsokon futó Fernando Alonsóval és Carlos Sainzcal. „Nehéz volt tartani velük a lépést, időnként két másodperccel gyorsabbak voltak a többiek. A kerékcsere után aztán nem tűnt rossznak a helyzet, de túl sok volt még hátra. És a használt gumikkal túl sok időt vesztettünk.”

Az Aston Martin versenyzője egyelőre csak büntetőpontokat jegyez, abból öt óra leforgása alatt ötöt sikerült begyűjtenie. Csapata Lance Stroll révén viszont a versenyen egy valós egységhez is jutott, a kanadait 10.-ként intették le.

Borítókép: Sebastian Vettel és Esteban Ocon ütközése (Fotó: F1)

További tartalmak