Musorujsag
Élő Eredmények

Az FIA-bíró elárulta, mi lett volna Verstappen büntetése

Az FIA-bíró elárulta, mi lett volna Verstappen büntetése

Racing News 365
„Inkább egy büntetéssel, mint így” – mondta Max Verstappen Lewis Hamilton elengedéséről a Bahreini Nagydíj után. A hétvége FIA-bírója elárulta, milyen szankció várt volna a hollandra.

Nem volt ínyére Max Verstappennek, hogy a múlt vasárnapi bahreini versenyen a pályaelhagyós előzése után az FIA utasítására vissza kellett adnia a vezető helyét Lewis Hamiltonnak, aki ezek után meg is nyerte az idénynyitót. A csapatrádióban a leintést követően a holland azt mondta a Red Bullnak, hogy ő inkább lett volna engedetlen, és gyűjtött volna be emiatt egy utólagos öt másodperces büntetést. „Miért nem hagytatok csak menni? Könnyedén kiautóztam volna az öt másodpercet. Inkább veszítek el úgy egy győzelmet, mint hogy így legyek második” – mondta Verstappen.

Hogy az azt megelőző körökben már csak fél másodperccel gyorsabb Red Bull-os tényleg el tudott volna-e húzni ennyivel Hamiltontól a hátralévő pár körben, az sosem fog kiderülni. Arról viszont képet kaptunk, milyen büntetés várt volna rá, ha nem áll félre Hamilton elől.

Michael Masi versenyigazgató a vasárnapi futam után még azt mondta, biztosan időbüntetést adtak volna Verstappennek a jogtalan előnyszerzésért, ám hogy ez a büntetés 5 vagy 10 másodperces lett volna, azt nem tudja. A választ erre a hétvégén versenyzőbíróként szolgáló Emanuele Pirro adta meg. A négyfős bahreini versenybíróság olasz tagja a Corriere dello Sportnak megerősítette, ő csak az enyhébb 5 másodperccel büntette volna Verstappent.

 

„Legfeljebb egy öt másodperces büntetést kaphatott volna. Úgy nem előzhetsz, hogy közben átléped a pálya határait. Verstappen ezt tette, noha nem szándékosan csinálta. Egyszerűen egyenesen ment és szélesre futott.

Abban a pillanatban Michael Masi figyelmeztette a Red Bullt, és azt tanácsolta nekik, hogy adja vissza a pozíciót” – mondta a korábbi F1-es versenyző.

Emanuele Pirro (Fotó: XPB)

Miközben a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, nem ellenkezhettek a versenyigazgatóval, Pirro szerint még így is lett volna lehetőségük nemet mondani. „Egy hivatalos személy nem kényszeríthet ki semmit, mivel nem ez a feladata. Ő csak javasol. Verstappen visszaadta a pozíciót, és ezért nekünk nem kellett külön tárgyalni az esetet” – magyarázta. Ellenszegüléssel nyilvánvalóan hivatalos vizsgálat lett volna a dologból.

Horner szerint Verstappen helyesen és sportszerűen cselekedett. „Azt az utasítást kaptuk a versenyigazgatótól, hogy engedjük vissza azonnal, és Max nagyon sportszerűen meg is tette. Frusztráló volt, és Lewis meg is tudta őrizni a pozíciót a leintésig.

 

Nincs garancia arra, hogy meglett volna az öt másodperc, ha ezt a büntetést kapjuk, szóval helyesen cselekedtünk.”

Verstappen végül a 10-es kanyart követő egyenesben húzódott félre Hamilton elöl, ám azzal, hogy letért a versenyívről, a gumija koszos lett, ami utána hátráltatta a visszatámadásban. A versenyzőt megkérdezték, miért éppen ott lassított le. „Nos, ha később engedtem volna el, az nem lett volna sportszerű, mivel akkor közel lett volna. Az egy könnyű DRS-szakasz volt, szóval a tízes kanyar után kellett csinálnom” – magyarázta.

Max Verstappen, Lewis HAmilton (Fotó: XPB)

A verseny után többen kifogásolták, hogy az FIA furcsán viszonyult a pályaelhagyással szerzett előny kérdéséhez a 4-es kanyarnál. Verstappent egyből a pozíció visszaadására kérték, miközben Hamiltonnak 29 alkalommal elnézték, hogy a nagyobb tempó érdekében szándékosan letér ott a pályáról, és csak aztán figyelmeztették, hogy ne tegye.

Pirro ennek kapcsán elmondta: „Hamilton túl gyakran ment le a pályáról, és folyamatosan előnyt szerzett. Masi az egyetlen, aki kommunikálni tud a csapatokkal, és hívta a Mercedest, hogy figyelmeztesse őket: ha Hamilton túl gyakran csinálja ezt, fekete–fehér zászlót fog kapni, ami büntetést vonhat maga után. Azonnal felhagyott vele, és ami Hamiltont illeti, ennyi volt.”

Borítókép: Lewis Hamitlon és Max Verstappen csatája (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak