Musorujsag
Élő Eredmények

Fél a Mercedes, hogy nem lesz elég gyors a következő két pályán

Fél a Mercedes, hogy nem lesz elég gyors a következő két pályán

Autosport
Vannak kétségei a Mercedesnek afelől, autójuk kellően gyors lesz-e a Red Bull ellen a következő két nagydíjhétvégén.

Hat éve indított legutóbb futamgyőzelemmel egy bajnokságot Lewis Hamilton, ám szó sincs arról, hogy évek óta a legjobb helyzetből vágott neki a Mercedesszel az idénynek. Maga a csapat is elismerte, jó adag szerencsére is szükségük volt, hogy legyőzzék Max Verstappent és a náluk gyorsabb Red Bullt, és hiába javult nagyot az autójuk a problémás téli teszt óta, továbbra is úgy érzik, nem elég versenyképesek.

Andrew Shovlin mérnökigazgató a Bahreini Nagydíj után azt mondta, egyetlen olyan terület sincs idén, amit kimondottan az erősségüknek éreznek, és csak remélhetik, hogy lesznek hétvégék, amikor a Red Bullnak kell üldöznie őket. Hogy ez a következő helyszíneken, Imolában vagy Portimaóban jön el, arról viszont nincsenek meggyőződve.

„Bahrein egy átlagostól eltérő pálya. Nagyon keményen bánik a hátsó gumikkal, és egészen nagy volt a szél is. A harminc-negyven kilométer/órás szél a felső határába tartozik annak, amivel a teljes szezonban szembesülni szoktunk.

 

Most abban bízunk, hogy nem ez volt a legjobb pályánk, mert egészen nehéz volt. A végén sikerült a megfelelő állapotba hoznunk az autót, de ez nagyon kemény munkával ment csak. A Red Bull ezzel szemben már a teszten és a szabadedzéseken is egyből jól működött. Nem úgy fest, hogy bármilyen gyenge pontjuk lenne”

– állította ellentétbe magukat az ellenféllel Shovlin.

Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

A szakember reméli, hogy bizonyos pályákon ők indulhatnak kedvezőbb helyzetből, ám a következő két nagydíj kapcsán kettős érzései vannak. „Hogy hogyan viszonyulunk a helyzethez? Még mindig nem hisszük, hogy a miénk a legjobb autó, de azt sem hisszük, hogy már mindent kihoztunk a csomagból. Az autó fejlesztésénél azt keresed, mely területekből hozhatsz ki több teljesítményt, és nem hisszük, hogy mi már mindenből kihoztuk a maximumt. Szóval keményen fogunk dolgozni a fejlesztéseken a következő versenyekre. De nehéz lesz.”

 

„A következő pályáknál vannak dolgok, amik a kezünkre játszhatnak. Bahreinben az autó hátsó stabilitásával küszködtünk, de ezeken a pályákon egyszerűbb lesz a dolgunk ebből a szempontból”

– utalt arra, hogy Imolában és Portimaóban nem annyira kulcsfontosságú az autó hátuljának teljesítménye és a hátsó gumik kopása. Hozzátette azonban: „Ugyanakkor nem hihetjük azt, hogy e pályák gyors kanyarjai majd az erősségünket jelentik.”

A folytatásban emellett az is meghatározó lehet, hogy mekkora hangsúly lesz a rajthelyezéseken és az időmérős teljesítményen. Imola kevés előzési lehetőséget kínál, így a szombat eredménye különösen fontossá válhat. Márpedig Lewis Hamilton úgy véli, egy körön a Red Bull előnye nagyobb, mint versenytempóban. „A Red Bull tempója hihetetlenül jó. Az időmérőn most még nem tudjuk felvenni velük a versenyt. A versenyen számítottam arra, hogy közelebb kerülhetünk hozzájuk, de így is szorosabb volt, mint szerettem volna” – magyarázta.

Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: XPB)

Az idei autókat még csak egyetlen pályán, a Shovlin által nem az átlagosak közé sorolt Bahreinben láthattuk. Ez alapján még korai lenne azt jósolni, hogy a folytatás is hasonlóan szoros versenyeket fog hozni a Mercedes és a Red Bull között. Hogy melyik oldalra billenhet a mérleg nyelve, az sem egyértelmű. A Mercedes mérnöke abban viszont biztos, hogy a fejlesztési versenyben egyik fél sem fog tudni nagy előnyt kiépíteni és meglépni a másiktól.

„Ebben a szezonban a finom részletek fognak dönteni, jobban, mint máskor. Nem hiszem, hogy képesek lennénk úgy fejleszteni, hogy jelentős előnybe kerüljünk, és remélhetőleg a Red Bull sem lesz képes rá” – tekintett egy kicsit messzebbre a szakember.

Borítókép: Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: Mercedes)

További tartalmak