Musorujsag
Élő Eredmények

Több rejlik a Hondában, mint amennyit a Red Bull Bahreinben használt?

Több rejlik a Hondában, mint amennyit a Red Bull Bahreinben használt?

Autosport
Meg fogja vizsgálni a Honda, nem szabadíthatott volna föl több lóerőt a Bahreini Nagydíjon. Könnyen lehet, hogy a folytatásban agresszívebben használhatja motorjukat a Red Bull.

Minden apróságnak fontos szerep jutott a Bahreini Nagydíjon a Mercedes és a Red Bull győzelemért folyó ütközetében. Noha a hétvége során nem úgy tűnt, hogy az osztrák csapatnak a Honda-erőforrás lenne a gyenge pontja (még ha adódott is vele egy kis gond Sergio Pérezneél), az F1-től év végén búcsúzó japán gyártó így is elmélyed az adatokban, és megvizsgálja, nem nyújthatott volna egy kicsivel többet is partnerének.

Tavaly Monza óta már nem léteznek külön időmérős és versenybeállítások a motorok terén, a gyártóknak már a hétvége elején meg kell választaniuk azt a teljesítményszintet, amit az időmérő edzésen még elég jónak éreznek a legjobb köridő eléréséhez, de nem tartanak annyira agresszívnek, hogy kárt okozzon a teljes versenytávon. Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója elismerte, még nem tudják biztosan, ők elsőre helyesen választották-e meg a középutat, vagy maradt még a motorjukban ki nem aknázott potenciál.

„Felül fogjuk vizsgálni ezt, az adataink tükrében. Látnunk kell, mennyire merült ki az erőforrásunk a versenyen, és a következő pályákon ennek megfelelően fogjuk megválasztani a beállításokat. Felülvizsgáljuk, hogy ez a használati mód volt-e az optimális. Személy szerint úgy vélem, probléma nélkül használhattuk, de most át fogjuk gondolni, mit kell tennünk annak érdekében, hogy a jövőben rendesen kihasználjuk a teljesítményét” – magyarázta Tanabe.

A Honda nagy javulást ért el a motorjával a téli szünetben. Egyes pletykák szerint nem kizárt, hogy már meg is előzték a Mercedest, és az övék a legjobb motor a mezőnyben. A Red Bull számára emellett nemcsak a teljesítmény, hanem a kialakítás is előnyös, hiszen a V6-os méretét csökkentették, a tömegközéppontját is lejjebb vitték, ami az autó tervezésénél is nagy segítség volt.

Honda (Fotó: Red Bull) Fotó: Red Bull

Homokszemet a gépezetben eddig egyedül az jelentett, hogy a négyből két autójukban már az első hétvégén cserélni kellett az energiatárolót és a központi elektronikát, amiből az év folyamán csak két egység használható. Pierre Gasly szombati és Sergio Pérez vasárnapi cseréje között a gyártó szerint nem volt összefüggés, utóbbi esetben pedig csak elővigyázatosságról volt szó, vagyis a csere nem jelenti azt, hogy ezzel az egy egységgel kell teljesíteniük a hátralévő 22 hétvégét.

Tanabéékat emellett csak egy dolog bántotta: nem ők nyerték az idénynyitót. „Az eredmény csalódást keltő, de Max harcban állt a győzelemért az év első versenyén, és jó volt ilyen teljesítményt látni. Jó futam volt ez első versenynek. Megtettük, amit tudtunk. A csapat taktikája optimális volt. Ugyanakkor elmaradt az eredmény, ami azt jelenti, hogy ez még mindig nem elég. Ha valaki most megkérdezné, száz százalékig elégedett vagyok-e, nemmel felelnék” – mondta a Honda-mérnök, akinek szavai hűen tükrözik a cégük 2021-es elszántságát.

Meggyőződése, a küzdelem idén jóval szorosabb lesz az élen, mint 2020-ban. „Tavaly csak akkor tudtunk nyerni, amikor minden összejött. Idén a Mercedesszel szemben mért különbségek szempontjából jobb helyzetben vagyunk” – állapította meg Tanabe.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak