Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: Úgyis úgy büntettek volna, hogy Hamilton nyerjen

Red Bull: Úgyis úgy büntettek volna, hogy Hamilton nyerjen

Motorsport-Total
A Red Bullnál biztosra vették, hogy nem lett volna értelme nem visszaengedni Lewis Hamiltont az élre Max Vertappen Bahreini Nagydíj hajrájában bemutatott előzése után.

Max Verstappen meg volt győződve arról, hogy ha nem engedelmeskedik a versenyirányításnak a Bahreini Nagydíjon, és nem adja vissza az első pozíciót Lewis Hamiltonnak a pályán kívüli előzése után, ki tudott volna autózni egy öt másodperces előnyt a hátralévő három körben ahhoz, hogy még egy utólagos büntetéssel is ő nyerjen. A Red Bull viszont nem engedte ezt neki, és arra kérte, engedje el ellenfelét. Megtette, a győzelme pedig ezzel oda is lett.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Totalnak elárulta, azért nem látták értelmét az ellenszegülésnek, mert biztosra vették, ha Verstappen az élen marad, a végeredménytől függően alakították volna a büntetését.

„Igen” – felelte Marko a kérdésre, szerinte volt-e reális esély arra, hogy Verstappen a kevés kör ellenére 5 másodperccel elhúzzon a hajrában Hamiltontól. „Annyira drámai mértékben zárkózott fel a végén Hamiltonra, akinek a gumija pedig már a végét járta” – indokolt, miért biztos ebben.

Ugyanakkor hozzátette:

 

„Viszont az öt másodperc sem garantálta volna a győzelmünket. Meg voltunk győződve arról, hogy olyan büntetést választottak volna, amivel Hamilton nyert volna. Ha 5,8 másodperces előnnyel értünk volna célba, akkor tíz másodpercet kaptunk volna. Innen nézve nem lett volna értelme előtte maradni.”

Más kérdés, hogy ennek ellentmond a Bahreini Nagydíjon versenyzőbíróként tevékenykedő Emanuele Pirro futamot követő nyilatkozata. A korábbi versenyző elárulta, amennyiben Verstappen nem adja vissza a pozíciót Hamiltonnak, ők „legfeljebb öt másodperces büntetést” róttak volna ki rá. Ez alapján talán mégis megért volna egy próbát az engedetlenség…

Ami a pályaszélesítések kapcsán kialakult vitát illeti, Marko rámutatott, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a futam első felében folyamatosan szélesre futott a 4-es kanyarban, és ez őket is zavarta. „Ennek az előnye két tized volt. Ezek után megkérdeztük a versenyirányítást, lehet-e ezt csinálni, amire ők azt felelték, hogy valójában nem. Ez nem volt egyértelmű dolog. Nem járt büntetés, annak ellenére, hogy időt nyertek. Maxnál viszont teljesen egyértelmű utasítást kaptunk, hogy el kell engednie Hamiltont.”

Michael Masi versenyigazgató félreérthető jegyzeteit említve Marko elmondta, miután látták, hogy a Mercedes másképp értelmezi a szabályokat, mint ők, elbizonytalanodtak. „Mi túl szigorúan értelmeztük a helyzetet, és később megkérdeztük a versenyirányítást:

 

»Helló, a Mercedes folyamatosan szélesre fut, amivel két tizedet nyer körönként – mi is csinálhatjuk ezt?« Erre jött az egyértelmű válasz, hogy »tulajdonképpen nem«.

Eközben a levegőben lógott egy fekete-fehér zászló Hamiltonnak, amiért mindig szélesre futott.”

Az osztrák szakember szerint az egész bonyodalmat könnyű lett volna elkerülni. „Ez az egész teljesen fölösleges. Csináljanak oda egy falat, és el van intézve a probléma. Nem értem, miért van szükség ilyen bukóterekre” – vetette föl.

A bahreini szervezők egyébként már jelezték, fontolóra veszik, hogy a jövőben egy plusz kerékvetőt helyeznek el a 4-es kanyar kijáratánál, hogy elejét vegyék a pályaszélesítéseknek.

Borítókép: Max Verstappen, Lewis HAmilton (Fotó: XPB)

További tartalmak