Musorujsag
Élő Eredmények

Két hiba Verstappennél: ennyivel lehetett volna gyorsabb Bahreinben

Két hiba Verstappennél: ennyivel lehetett volna gyorsabb Bahreinben

Motorsport-Total
Rossz hír a Mercedesnek? A Red Bull tanácsadója elárulta, mennyivel lehetett volna gyorsabb Max Verstappen Bahreinben, ha nem hátráltatja két probléma is a futam során.

Nem sokon múlt, hogy győzelemmel indítsa a 2021-es szezont a Red Bull. Autójuk Bahreinben ütőképesebb volt a Mercedesénél, Max Verstappen viszont nem tudta sikerre váltani a nyers tempó alapján kiérdemelt favorit szerepet. Hogy így alakult, az leginkább a pályán kívüli előzési manőverének köszönhető: ha pontosan hajtja végre Lewis Hamilton lehagyását, vagy ha kivár, és csak később, tisztábban kerül a brit elé, alighanem ő lett volna a nyertes.

Mint azt Helmut Marko a német Motorsport-Totalnak adott interjúban elárulta, volt azonban még két oka annak, hogy nem a hollandé lett az idénynyitó. Verstappennek már az időmérő edzése sem alakult teljesen tisztán, hiszen a Q1-ben megsérült a padlólemeze. Akkor viszont még így is ő lett az első, és Marko szerint e probléma mindössze 8%-os leszorítóerő-vesztést jelentett, ami nem jelentős, ráadásul az elemet másnapra cserélhették is. „Ennél lényegesebb volt a verseny kezdetén a differenciálműnél fellépő probléma” – mesélte a versenyük első nehézségéről, melyre Verstappen már a futam elején, majd a biztonsági autós fázis után is panaszkodott.

Habár Verstappen nem számszerűsítette a „csúszó kerék” miatti veszteséget, Marko megtette.

 

„Az első szektorban jelentős időt, három tizedet veszítettünk körönként. És ugyanez volt Péreznél is.

Ez nemcsak a kevesebb tapadás miatt volt, hanem mert túlpörögtek a hátsó kerekek, és emiatt túlmelegedtek a gumik” – magyarázta.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Rámutatott, ez közrejátszott abban, hogy kiszolgáltatottak lettek a Mercedes stratégái előtt.

 

„Ebben a szakaszban nem sikerült kiépítenünk azt az előnyt, amivel kivédekezhettük volna az elévágást. Sőt, a két és fél másodpercünk 1,9-re csökkent. Ez volt a döntő szakasz, az első etap, amikor jelentős hendikeppel mentünk.”

De később sem ment minden tökéletesen. „Aztán jött még egy probléma: jelentősen vissza kellett vennünk a motorteljesítményből a túlmelegedéssel kapcsolatos gondok miatt” – fedte föl a másik gondjukat. „Ezek voltak a döntő tényezők. Max ennek ellenére is fel tudott zárkózni.”

Innen nézve máris érthető, Marko miért emlegette annyira, hogy a Mercedest csakis tökéletes munkával lehet legyőzni, és ők nem voltak tökéletesek. Ha ehhez hozzájön még Sergio Pérez futam előtti energiatároló- és elektronikacseréje, valamint a rajt előtti rövid leállása, akár azt is mondhatnánk, a gyors Red Bullnak még lehetnek gondjai a kevésbé jó megbízhatósága miatt. Tanácsadójuk szerint viszont nem kell aggódni.

„A fellépett problémák elsősorban szoftverrel kapcsolatosak voltak. Péreznél pedig az utolsó pillanatban cseréltünk energiatárolót, és vélhetően ez volt az oka annak, hogy hirtelen áram nélkül maradt. Ezek viszont nem a hardverrel kapcsolatos problémák, szóval a szoftver megfelelő módosításával megoldhatóak” – nyugtatott.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Ezek tükrében a két hét múlva Imolában következő folytatás kapcsán bizakodó a Red Bull. „A csomagunkkal, melynél a karosszériánk és a motorunk is jól reagál mindenre, hisszük, hogy újra egy szinten leszünk a Mercedesszel, és most már azt is tudjuk, hogy a Mercedes legyőzésére csak akkor van esély, ha minden stimmel. Abból indulunk ki, hogy hasonló lesz ott a helyzet, mint legutóbb, de fordított sorrendű dobogóval, Maxszal az élen” – tekintett előre Marko.

Borítókép: Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak