Elhárult az utolsó akadály, jöhetnek a sprintkvalifikációk!

Több megbízható forrás szerint is elhárult az utolsó akadály a sprintversenyek, vagyis ahogyan a jövőben nevezik őket, a sprintkvalifikációk kipróbálása elől, a csapatok ugyanis megegyeztek a pénzügyekkel kapcsolatos kérdésekben.

XPB_1079755_HiRes A Bahreini Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)
Az év elején merült föl, 2021-ben három helyszínen is kipróbálhatják a sprintversenyeket, ezzel is „izgalmasabbá téve” a hétvégéket. Úgy, hogy a tervekben már nem szerepelt a fordított rajtrács ötlete, a csapatok állítólag támogatták a javaslatot, igaz, időt kértek a részletek kidolgozására. Később aztán kiderült, a fő vitatémát az anyagiak jelentették.

A Forma–1 ügyvezetője, Stefano Domenicali már a hét elején jelezte, a tárgyalások az utolsó fázisba értek, Imola előtt pedig hivatalosan is bejelenthetik a hétvégék új formátumával való kísérletezgetést.

Szerdán aztán több megbízható forrás (Autosport, RaceFans) is arról írt, a csapatok megegyeztek az F1 vezetőivel a pénzügyi kérdésekben, így valóban elhárultak az akadályok az új formátum bevezetése elől. Ami a megegyezést illeti, a csapatok a hírek szerint plusz 500 ezer dollárt kapnak majd fejenként a sprintversenyekért.

Fotó: XPB



Korábban azért kérték ezt, a költségvetési limiten felüli összeget, mert az extra versenyek értelemszerűen extra kiadásokkal járnak majd. A nagyobb csapatok viszont több pénzt kértek volna, amivel pedig a kisebbek nem értettek egyet, mondván, ebből ismét előnyt kovácsolhatnak…

Az 500 ezer dolláros összeg tehát egyfajta kompromisszumnak tekinthető, amiből egyébként nem ez az egyetlen. A hírek szerint az a csapat, amelyik egy sprintversenyen komolyabb kárt szenved (autója jelentősen megsérül egy balesetben) további kárpótlásra lesz jogosult, és az ő kiadási limitjét is megemelik az adott összeggel.

Ami a formátumot illeti, a RaceFans tudni véli, a három kiválasztott hétvégén (ez Silverstone, Monza és Interlagos lehet) pénteken rendeznek egy szabadedzést majd egy időmérőt, ami a szombati verseny rajtsorrendjéről dönt majd. Szombaton aztán még a sprintverseny előtt jön egy újabb szabadedzés, majd maga a kvalifikációs futam, ami a vasárnapi nagydíj rajsorrendjéről dönt.

Korábban fölmerült, a szombati verseny csökkentheti a vasárnapi értékét, ezért végül úgy tűnik, a sprintversenyeket nem is fogják futamnak nevezni, azokat hivatalosan sprintkvalifikációnak hívják majd. Pontot a tervek szerint az első három helyezett kap majd.

A Bahreini Nagydíj befutója (Fotó: XPB)