Három verseny, és a Mercedes egyenesbe jön?

A rivális csapat technikai szakembere szerint hamarabb megoldást fog találni az autójával kapcsolatos problémáira a Mercedes, mint ahogyan a csillagosok mérnökei jósolják.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Practice Day - Sakhir, Bahrain Valtteri Bottas (Fotó: XPB)
Toto Wolff már a Red Bull-korszak legdominánsabb évéhez hasonlítja a mostanit, mérnöke, Andrew Shovlin pedig attól tart, idén talán már nem is fog sikerülni nekik ledolgozni a hátrányukat – ahhoz képest, hogy a Mercedes megnyerte az év első futamát, és vezeti mindkét bajnokságot, meglehetősen drámainak tűnik a hangulat a csillagosoknál. A brackley-iek meg vannak győződve arról, hogy a Red Bull autója „minden területen” jobb az övéknél, miközben arra panaszkodnak, hogy a 2021-es új padlólemezszabály az ő autókoncepciójukat érintette a legrosszabbul.

Andrew Shovlin vezető versenymérnök Bahrein után azt mondta, nincs olyan erőssége a W12-esüknek, amiben jobb lenne az RB16B-nél, és mivel a koncepciójukon nem változtathatnak, attól tart, hogy korlátozottak lesznek a lehetőségeik a fejlődésben. „Ez a bajnokság az apró előnyök megtalálásáról fog szólni, jobban, mint általában. Nem látom, hogy olyan szinten fejlődni tudnánk, hogy egyértelmű előnybe kerüljünk, és remélem, a Red Bullnak sem fog sikerülni ez. Olyan területeket kell keresnünk, mint a vezethetőség. Úgy kell megérkeznünk a pályákra, hogy egy rendezett, jó egyensúlyban lévő autóval kezdünk dolgozni, és tudjuk, hogy meddig fogják bírni a gumik” – magyarázta.

A Mercedes fő gyengeségét év elején a nyugtalan hátsó rész jelentette, amit a szabályváltozásokra vezettek vissza. A tesztektől a Bahreini Nagydíjig eltelt közel két hét alatt a mérnökeik már szép javulást értek el, sikerült kiszámíthatóbbá tenniük az autót, még ha kompromisszumok árán is.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



A rivális Alpine-csapat ügyvezető igazgatója már csak emiatt is hiszi, hogy a címvédő hamarabb zöld ágra fog vergődni a konstrukciójával, mint ahogy azt beállítja. „Látható, hogy a Red Bull áll az élen, aztán tőle nem túlságosan messze jön a Mercedes. Mi eléggé le vagyunk maradva, de kíváncsian várom, hogy hogy fognak állni két-három verseny után, mivel úgy vélem, ők egy igazán nagy, jól szervezett, nagyon hozzáértő csapat, amelynek most meg kell oldania bizonyos problémákat” – fejtegette Marcin Budkowski.

A lengyel mérnök arról is beszélt, hogy a középmezőny idén erősebbnek tűnik, mint várták, és a McLaren, az Alpha Tauri és a Ferrari is kicsi lépéselőnybe került velük szemben. „Ez a csoport, valamint mi és az Aston Martin – és az Alfa Romeo sincs messze – nagyon sűrű, az ötödik és tizenhatodik hely között nagyon szoros lesz, pályánként és körülményektől függően változni fog a sorrend” – jelentette ki.

„A mi célunk az lesz, hogy e csoport elejébe kerüljünk. Jelenleg valahol középen vagyunk, pár tizeddel lemaradva. De a következő versenyek alakulhatnak másképp, és érdekes lesz megfigyelni, ki hogyan fejleszti az autóját, főleg a 2022-es szabályok közeledésével. A középmezőny idén nagyon-nagyon kiegyenlített.”