Musorujsag
Élő Eredmények

Bottas számát sem tudja, hány beállítást próbált ki Bahrein óta

Bottas számát sem tudja, hány beállítást próbált ki Bahrein óta

RaceFans
Valtteri Bottas már a számát sem tudja, hány különböző beállítást próbált ki a Mercedes szimulátorában a bahreini szezonnyitó óta, ahol nyers tempó tekintetében a fő rivális tűnt gyorsabbnak.

A csillagosok majd’ négy tizedmásodperccel voltak lassabbak a bahreini időmérőn, mint a Red Bull, igaz, a futamgyőzelmet végül ők szerezték meg a Lewis Hamilton és Max Verstappen szoros csatáját hozó viadalon. Hiába nyertek azonban, a Red Bull tempója aggasztó volt számukra, ezért mindent megtettek, hogy Imola előtt javítsanak formájukon.

A Mercedes minden opciót megvizsgált, hogyan tehetné gyorsabbá a W12-est a soron következő hétvége előtt; például a szimulátorban is igyekeztek a lehető legtöbb beállítást kipróbálni. Valtteri Bottas ezzel kapcsolatban kijelentette, ő meg sem tudná mondani, hány verziót próbáltak ki.

„A futamok között elmentem Brackley-be, és a szimulátorban a beállításokon dolgoztam, igyekeztem választ keresni, próbáltam mindent kihozni, amit csak tudtam, és próbáltam valahogy fokozni a teljesítményt” – nyilatkozta a finn. „Már nem tudom megmondani, hány beállítási elemet próbáltunk ki a szimulátorban.”

Sergio Perez és Valtteri Bottas a Bahreini Nagydíjon – Charniaux / XPB Images

Úgy érzi, a munka hasznos volt az imolai forduló előtt. „Szerintem egészen jó eszköztárból válogathatunk a hétvégén. De annyira azért nem széles a paletta, mint néhány éve, amikor akár egy egész napot is szimulátorozhattunk. Most a korlátozásokon belül igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből. A csapatra is vonatkoznak korlátozások, szóval a tervezési hatékonyság tényleg a legfontosabb” – magyarázta.

A korlátozások ellenére Bottas bízik abban, hogy a Mercedes le tudja csökkenteni a Red Bull-lal szembeni hátrányt. „Idén szerintem lassabb lesz a fejlődési ütem, ha az előző évekkel vetjük össze. Kevesebb időt tölthetünk a szélcsatornában, kevesebbet futtathatjuk a motorokat, kevesebb időnk van mindenre. Szóval a dolgok sokkal inkább a szimulációkon alapulnak. Hiszem, hogy el tudjuk kapni őket. Úgy érzem, az autóban is van még tartalék” – mondta.

„Ha egy kicsit javítunk a vezethetőségén, és jobb lesz az egyensúly a kanyarokban, akkor jöhet a beállítások finomhangolása, és akkor még többet hozhatunk ki az autóból” – folytatta a finn, majd megjegyezte, az, hogy az idei minden idők leghosszabb versenynaptára, szintén segíthet.

„A 23 futam alatt nagyon jól ki lehet ismerni az autót, még a fejlesztési korlátozások mellett is. Hatékonyabbnak kell lennünk, mint a többi csapat. Tudjuk, hogy a Red Bull általában erős a szezonközi fejlesztésekben. Meg kell próbálnunk felülmúlni őket, de hiszem, hogy sikerülhet, látva a csapat motivációját. Dominálni a futamokat most nehéz lesz, látva az első hétvégét, de sosem tudhatod, mit hoz a jövő. Egy pályán láttuk csak az autókat, a különböző helyszínek között pedig lehet nagy ingadozás. Nem hiszem, hogy idén bárki dominálna” – zárta gondolatát.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)
Borítókép: Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak