Tulajdonképpen nem alakult olyan rosszul Fernando Alonso két év kihagyást követő első versenyhétvégéje Bahreinben. Az időmérőn a Q3-ba jutott, legyőzve balszerencsés csapattársát, a versenyen pedig keményen csatázott a sűrű középmezőnyben egy érezhetően kevésbé ütőképes Alpine-nal. A pontszerzésről talán akkor is lemaradt volna, ha célba ér, ám ebben egy fékhűtőjébe szorult szendvicses zacskó megakadályozta, így összességében csalódottan távozott a Közel-Keletről.
Az Alpine tudja, sürgősen javítania kell az autóján, ha ugyanúgy a középmezőny legjobbjai közé akar keveredni, mint egy éve Renault-ként, és Imolába vitt is pár fejlesztést, melyek egy részét – ha beválnak – az autón is tartja, míg a többit csak pénteken teszi próbára, és csak később veti be élesben.
„Még ha a 2021-es év a 2020-as folytatásának is tekinthető a szabályok szempontjából, sok csapat hajtott végre alapvető változtatásokat az autóján. Az Alpine is ez tette, és még meg kell értenünk pár dolgot a különböző konfigurációkról. Egy kicsit jobb teljesítményt kell kihoznunk az autóból. Remélem, a következő versenyeken az új fejlesztésekkel ez sikerül” – nyilatkozta Alonso csütörtökön.
Megkérdezték, elsősorban mi kell nekik a javításhoz. „Alapvetően nagyobb tapadás és több motorerő, mint mindig” – felelte. „Ez nincs másképpen a csapatunknál sem. Az autó egyensúlya egészen rendben volt Bahreinben, de minden pályán más-más teljesítmény várható a csapatoktól, ezért ellenőriznünk kell az autó minden működési tartományát. Ide hoztunk pár fejlesztést, amik javíthatnak a teljesítményünkön. Meg fogjuk vizsgálni, Imolában mely területeken javíthatunk.”

Alonso ekkor önkritikus üzemmódba kapcsolt, és közölte, bizony érzi még magán az elmúlt két év rozsdáját.
„Közben nekem is javulnom kell. Talán pillanatnyilag többet is, mint az autónak”
– vélekedett. „Bahreinben éreztem, hogy fel kell gyorsulnom bizonyos dolgokban és procedúrákban: bemelegítő kör, első kör, kerékcserék. Ezek bizonyos szempontból újdonságok voltak számomra két év után. De az első versennyel, amikor ezeket mind először kellett újra végigcsinálnom, lekerült a teher a vállamról. Remélem, hogy itt most én is jobban fogok teljesíteni.”
A kétszeres bajnok a hideg idő miatt inkább lemondott a csütörtöki pályabejárásról, ám nem azért tette, mert a mezőnyből Kimi Räikkönen mellett neki van a legtöbb tapasztalata az olasz pályáról F1-es versenyzőként. Elmondása szerint ezen múltbéli ismerete sokat nem fognak érni a 2006-os utolsó fellépése óta megváltozott vonalvezetésű pályán.
Hogy mire számíthatunk tőlük, azt ő maga sem igazán tudja. „A középmezőny nagyon szoros. Bahreinben, de már tavaly is láthattuk, hogy három-négy tizedmásodperc különbség, és lehetsz hatodik-hetedik, vagy tizennegyedik-tizenötödik. Mi szeretnénk a lehető legelőrébb zárni a középmezőnyben” – mondta óvatosan.