Musorujsag
Élő Eredmények

Steiner: Mazepinnek észre kell vennie, hogy nem a Mercedest vezeti

Steiner: Mazepinnek észre kell vennie, hogy nem a Mercedest vezeti

Autosport, F1
Egy és egyharmad versenyhétvégéje alatt egy fél évre is elegendő piruettet mutatott már be Nyikita Mazepin a Haasszal, de főnöke még türelmes. Szerinte csak túlerőlteti a vezetést.

Bahreinben nem telt el szabadedzés, amelyen ne forgatta volna meg az autóját, az időmérő edzést is keresztbe állva zárta (igaz, akkor fékhiba miatt), a versenye mindössze két kanyarig tartott, és most Imolában is két hibával kezdte a hétvégét Nyikita Mazepin. Az Emilia-Romagna Nagydíjának első szabadedzésének elején az orosz újonc először még megúszta egy kavicságyas megforgással, ám a hajrában már a falnak is csapta a Haas VF-21-est. Délután aztán már csak egy kavicságyas kanyarlevágást láttunk tőle.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner egyelőre türelmes, de elismerte, Mazepinnek valószínűleg változtatnia kell a hozzáállásán.

 

„Egy idő után a megforgások számát csökkentenie kell, de ő nagyon keményen próbálkozik. Néha talán túlságosan is keményen. Fel kell mérnie a határokat, de ez az ő feladata, nem a miénk. Segíthetünk neki ebben, de ahogy már korábban is mondtam: a tanulásnak ára van. Néha fájhat, de egy ponton túl remélhetőleg vége lesz ennek, és jobb helyzetbe kerül”

– mondta az olasz.

Steiner Mazepin csütörtöki szavait cáfolva megjegyezte, autójuk nem a legkönnyebben vezethető masina egy újonc számára. „Bahreinben a széljáráshoz való alkalmazkodást is tanulta, és ilyen szempontból az a hétvége nehéz volt. Az autónk már tavaly is nagyon érzékeny volt a szélre, és volt is pár hibája, miközben egy Micknek is. Nyilván nincs tervben, hogy megforgassuk az autónkat, ugyanakkor ez tanulási folyamat is. Nem szeretnék határidőt szabni hozzá, véleményem szerint minden rendeződni fog magától.”

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

Hozzátette, a korábban a Mercedes F1-es autójával tesztelő újoncnak talán többet kell gondolnia arra, hogy ezúttal a sereghajtó autót vezeti. „Túl korai lenne következtetéseket levonni. Ez még csak a második péntek délelőtti szabadedzés volt idén, szóval ez alapján ítélkezni kissé korai lenne. De igen, Bahreinben is volt pár piruettje. Talán az F2-ből az F1-be lépni még mindig nagy ugrás, de Bahreinben a körülmények is nehezek voltak.

 

És ő korábban Mercedest vezetett, amiből nyilván megtanult pár dolgot, de most meg kell tanulnia, hogy mi nem vagyunk olyan jók, mint a Mercedes. Én teljesen nyílt voltam ilyen tekintetben, nem akarom palástolni ezt. Az biztos, hogy a Mercedes nem olyan temperamentumos autó, mint a miénk…”

„De újra elmondom: azért vagyunk itt egész évben, hogy tanuljunk. Remélhetőleg nem fog az egész év forgásokból állni, de tanulni vagyunk itt. Ez idén a legfőbb célunk” – védte meg Mazepint.

Végül hozzátette, a már bemutatkozása előtti ügyei miatt támadott Mazepinnek nem szabad hagynia, hogy a kritikák hatással legyenek rá. „Jelenleg ő az a srác, akit mindenki ütlegel. De ez meg is edzi az embert, és végül jól jöhetsz ki belőle. Csak leszegett fejjel menni kell tovább, a következő versenyre kell fókuszálni, és ő ezt is tette. Jó hangulatban volt csütörtökön, és a mostani megbeszélésen is. Még ha ki is csúszott, fejlődik és tanul, és ez a feladata. Az egyetlen dolog, amit tehet, hogy megy tovább, és elfogadja, hogy jobban is csinálhatja.”

 

Mazepin: Egyetértek a főnökömmel

A napot utolsóként, Mick Schumachertől fél másodperces lemaradással záró Mazepin nem hagyta, hogy péntekjét kizárólag a hibái határozzák meg. „Tulajdonképpen pozitív napunk volt, sokat tanultunk az autóról, és újabb előrelépést tettem a csapattal: már jobban tudom, milyen autót is akarok vezetni. Az első edzésen nagyon jó köridőt értem el, jól sikerült az időmérős szimulációm. Elkövettem pár hibát itt-ott, és miután leesett a kerekem, már nem volt visszaút. Összességében mégis pozitívak voltak az edzések” – értékelt.

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

Nehézségeik kapcsán azt is elárulta, az autó hátsó instabilitása a probléma, ami ellen nem könnyű bármit tenni. „Nyilván lehet tenni, de ha stabilabbá teszed a hátulját, veszítesz az első tapadásból. Egyensúlyozni kell. Ezt az autót kicsit nehezebb vezetnünk újoncként, mint az F2-est. De ez nem kifogás, meg kell oldani.”

Ami Steiner fenti eszmefuttatását illeti, az orosz előbb viccesen megjegyezte, a csapatfőnök túlzó próbálkozás alatt talán arra utalt, hogy ő túlságosan is kedveli Steinert, majd hozzátette: „Attól függ, honnan nézed. Nem hagyok semmit kihasználatlanul odakint, ilyen a természetem. Száz százalékot nyújtok, és nem akarok időt hagyni benne. De nyilván kell egy egyensúly, amit még nem találtam meg. De még van időm, és teljesen egyetértek a csapatfőnökömmel.”

Borítókép: Nyikita Mazepin (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak