Musorujsag
Élő Eredmények

Mémhős lett, de a falban kötött ki a forrófejű japán újonc

Mémhős lett, de a falban kötött ki a forrófejű japán újonc

F1, Sky Sports
A japánok F1-es újoncát előbb mémhőssé tették a cifra káromkodásai Imolában, majd a falban zárt időmérő után be kellett látnia, kissé túlizgulta a napját…

Cunoda Jukiból válhat az F1-es versenyzők Günther Steinere? A Haas-csapatfőnök népszerűségének kimondottan nagy lökést adott a folytonos káromkodása a Drive To Survive című F1-es Netflix-sorozatban, az Alpha Tauri újonca a jelek szerint most a csapatrádiózáson keresztül pályázik hasonlóra.

A japán már a bahreini egyik szabadedzésen nagy figyelmet kapott, amikor kissé túlreagált egy tét nélküli helyzetet, és bőszen káromkodva szidta a gyorskörét elrontó forgalmat. Most az imolai harmadik szabadedzésen ezt emelte eggyel magasabb szintre: az egy óra során steineri folyékonysággal dőlt belőle az angol trágárság.

Előbb Sergio Pérezt küldte melegebb éghajlatra. „**** Pérez. Még csak nem is néz körül! ****” – szidta a mexikóit, akinek egyébként már Helmut Marko is felrótta a hétvégén a figyelmetlenségét, miután szerinte egyértelműen az ő hibája volt az Esteban Oconnal történt pénteki balesete.

Cunoda aztán egy mémek táptalaját jelentő következő kijelentést is tett, amikor nem sokkal később egy lassú vonat tagjává vált, miközben volt rivális, aki nagy tempóval húzott el mellette. „Ez egy ***** paradicsom! Egy forgalmi paradicsom. Mi ez?!” – rökönyödött meg angolul sokkal jobban hangzó (traffic paradise) szavakkal.

A világhálón mindeközben sorra jöttek a mémek a temperamentumos újoncról, aki a maga 159 centiméterével és a sisak nélküli kedvességével a versenypályán a „kicsi a bors, de erős” mondás megtestesítője…

Hogy a saját bevallása szerint is forrófejű Cunoda kicsit talán túlpörgette magát, azt két eset is jelezte. A délelőtti szabadedzésen még csak egy boxutcai gyorshajtáson érték, amiért 300 euróra büntették, az időmérő Q1-ében pedig jött az igazán nagy hiba: első gyorskörén az Alta-sikánban falnak csapta Alpha Tauriját, így vasárnap csak a mezőny végéről vághat neki élete második F1-es versenyének.

„Mindenekelőtt: rendben vagyok, jól érzem magam, köszönöm” – mondta az újonc a kérdésre, sérülés nélkül megúszta-e a történteket. „Túlságosan nyomtam a kanyar bejáratánál. Volt egy óriási megingásom a bejáratnál. Megbicsaklott az autó, és nem tudtam kijönni belőle, megpördültem, bele a falba. Addig igazán jó volt a tempó. Mindegyik szektor egészen jó volt, biztosra vettem, hogy könnyedén továbbjuthatok egy gumin a Q1-ből.”

Cunoda Juki (Fotó: Formula1/Twitter) Cunoda Juki (Fotó: Formula1/Twitter)

 

„Egyszerűen túlságosan izgatott voltam. Ez egy teljesen buta hiba volt a részemről. Az autó elképesztő volt, de elkövettem ezt az óriási hibát. Sajnálom a csapatot! Most talpra kell állnom holnap.”

Cunoda nagy előző hírében áll, vasárnap bizonyíthatja, hogy miért. Imolában viszont ez nem lesz könnyű feladat. „Nagyon várom a versenyt. A harmadik szabadedzésen sok problémám, a motorral és a forgalommal is, ezért nem igazán sikerült összeraknom egy kört. Az időmérőn viszont az autót nagyszerűnek éreztem, és úgy vélem, a versenytempó is jó lesz holnap. Ki fogjuk elemezni az adatokat, hogy lássuk, miben javulhatok, és próbálom a legjobb formámat nyújtani holnap.”

Cunoda Juki (Fotó: XPB)

 

„A verseny talán más körülmények között rendezik, lehet eső, ami kicsit segíthet. Jól össze kell raknom, és kerülnöm a maihoz hasonló hibákat. Más lesz, alkalmazkodnom kell a körülményekhez, és nyomni a végsőkig”

– ígérte Cunoda.

Csapattársa, Pierre Gasly eközben a Q3-ig menetelt, ahol az 5. rajtkockát szerezte meg. „Elképesztő időmérő edzés volt. Ez a második alkalom, hogy ötödik lettem, és csak négy tizedre voltam a legjobbaktól” – mondta elégedetten a francia, hozzátéve, a versenytempójukban is nagyon bízik. „Elégedett vagyok azzal, ahogyan hétvégenként javulunk. De a többiek is közel vannak, szóval nincs tér semmilyen hibának. Egyelőre jól megy, most már csak pontokat kell szereznünk holnap.”

Borítókép: Cunoda Juki (Fotó: XPB)

További tartalmak