Musorujsag
Élő Eredmények
×

Ezt bánja leginkább Vettel helyzete kapcsán az Aston Martin főnöke

Motorsport-Total, GP Fans
Vereség a csapattárstól, műszaki hiba, egy taktikát megtorpedózó büntetés, rossz gumiválasztás, pont nélküliség – az imolai hétvégéje sem hozott sok jót Sebastian Vettel számára, ám főnöke így is talált pozitívumokat.
Sebastian Vettel (GER) Aston Martin F1 Team.
17.04.2021. Formula 1 World Championship, Rd 2, Emilia Romagna Grand Prix, Imola, Italy, Qualifying Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Batchelor / XPB Images

Valamelyest javult Sebastian Vettel formája a múlt hétvégi Emilia-Romagna Nagydíján, ám áttörést ez sem hozott. Az időmérő edzésen ismét lemaradt a Q3-ról, szombaton és vasárnap is jócskán elmaradt Lance Strolltól, pontszerzési esélyeit pedig egy sor hiba és probléma oszlatta szerte.

Az egész a rajt előtti féksütéssel indult: mindkét Aston Martin füstölő-lángoló hátsó fékekkel állt meg a rajtrácson a futam előtt. Csapatuk módosított a hűtőnyílások méretén, hogy az esőben is melegek legyenek a fékek, ám valami hiba csúszott a számításba, így a megéget borítást mindkét autón cserélni kellett. „Még nem tudjuk, mi történt pontosan. Megvannak az adatok a rajtrácsra vezető körökről. Túlmelegedtek a fékek hátul. A rajtrácsra vezető körökön nem a megszokott tempóban mentünk, ezért nem volt elegendő a légáramlat. De még ezzel együtt is úgy véljük, hogy ezekkel a beállításokkal nem kellett volna kigyulladniuk. Sajnos mégis kigyulladtak. Túlmelegedtek, de még nem tudjuk, miért” – magyarázta a hibákról Otmar Szafnauer csapatfőnök.

Míg Strollnál sikerült időben cserélni a borítást, Vettelnél túl későn kerültek föl a kerekek az autóra, így a németnek a boxutcából kellett rajtolnia. Ezért a versenyen még 10 másodperces „stop and go” büntetést is kapott, ami ráadásul a lehető legrosszabbkor jött: közvetlen azután, hogy slickekre váltott. Vettel innentől csak kapaszkodott a mezőny végén, az újraindításnál lágy gumit kapott, de az túl hamar elfogyott, így nem tudta előre verekedni magát. Emellett Stroll-lal együtt a váltójának szinkronizációjával is gondok adódtak, így a négyszeres bajnok az utolsó körben orral a garázsába fordult. Szezonkezdése ezzel gyengébb, mint tavaly a Ferrarival: két futam, nulla pont.

Szafnauer sajnálja, hogy már a rajt előtt elszúrták Vettel versenyét.

 

„Nem az ő hibája volt, hogy sajnos megégett a hátsó fékborítás. A büntetése miatt igazán esélyt sem kapott”

– állapította meg. „Ha a verseny előtt átgondolod, mi minden mehet rosszul, akkor sem találnál ki olyat, mint ahogyan a mi versenyünk alakult. Sebastiannak nehéz versenye volt, amit egy körrel a vége előtt adott föl. Ez az egész csapat számára, és számára is csalódás volt.”

 

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

 

Szerinte azért még így is voltak pozitív jelek a hétvégén új versenyzőjüknél. „Ment pár nagyon gyors kört. Úgy érzem, lassan kezd boldogulni az autóval. Egyre jobb és jobb lesz. Egyszerű: minél több időt tölt az autóban, annál jobb.”

Hogy az idén új csapatnál bemutatkozóknak mennyire nehéz a dolga, azt Sergio Pérez, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, de még a most ötödik Carlos Sainz példájából is láthattuk Imolában. Szafnauer úgy érzi, Vettel talán még hozzájuk képest is rosszabb alapokról indult.

 

„Leginkább azt bánom, hogy a télen nem voltunk olyan megbízhatóak, amennyire kellett volna. Seb nagyon sok időt elvesztegetett a másfél tesztnapjából. Ha többet ült volna az autóban, akkor a tanulási folyamata is másképpen alakulna”

– utalt vissza a nehézségeket megalapozó problémás előszezonra.

Az amerikai kiemelte, Vettel nem adja fel. „Nagyon sokat vár magától, és fáradhatatlanul dolgozik, hogy jobbá váljon. De nem hagyja magát. Egyszerűen hagyja a frusztrációt, és még elszántabbá válik tőle, hogy minél hamarabb felgyorsuljon.”

További tartalmak