Musorujsag
Élő Eredmények

Mekkora a Mercedes kára Bottas 30 G-s becsapódása után?

Mekkora a Mercedes kára Bottas 30 G-s becsapódása után?

Mercedes
Nagy volt az ütközés, és míg Valtteri Bottas megúszta, a Mercedesében komoly kár keletkezett. Csapata próbálja menteni, amit még lehet.
Valtteri Bottas (Fotó: Valtteri Bottas/Twitter - Kym Illman) Valtteri Bottas (Fotó: Valtteri Bottas/Twitter – Kym Illman)

Az idén bevezetett költségvetési plafon miatt a fogukhoz kell verniük a garast az eddig tetszésük szerint költekező legnagyobb F1-es csapatoknak is. Ez az oka annak, hogy Toto Wolff Imolában a megszokottnál is bosszúsabb volt Valtteri Bottas és George Russell balesete miatt. A Mercedes csapatfőnöke rámutatott: egy olyan időszakban leamortizálni bizonyos, alig használt elemeket, amikor vért kell izzadniuk a 145 millió dolláros éves büdzsé tartásáért, fájó kihívást jelent, és ennek adott esetben akár a fejlesztésekre szánt keretük láthatja kárát.

Emiatt cseppet sem mellékes kérdés, mi az, ami még menthető Bottas autóján, és mekkora a kár valójában. Erről a Mercedes futamértékelő videójában Andrew Shovlin vezető versenymérnök beszélt.

Mindenekelőtt kiemelte, versenyzőjük szerencsés volt, hogy nem esett baja, mivel a becsapódás ereje nem volt kicsi. „Nos, nagyon szeretjük az autónkat, de Valtterit még jobban.

 

Szerencsére megúszta egy térdhorzsolással a bukást. Nagy baleset volt, nagyjából harminc G-s erőhatással csapódott a falba”

– árulta el a mérnök, mielőtt az anyagi károkat taglalta volna.

Valtteri Bottas autója (Fotó: Formula1/Twitter) Valtteri Bottas és George Russell autója (Fotó: Formula1/Twitter)

Elmondása szerint nem kevés alkatrészükről végleg le kell mondaniuk. „Sajnos az autó nem annyira úszta meg. Jelentős a kár rajta. Sok dolgot sikerült visszaszállítanunk Angliába. Az erőforrást Brixworth-be vittük, hogy alaposan átnézzék” – mesélte.

A legfőbb céljuk most az erőforrás megmentése lehet, hiszen a korlátozott éves motorszám miatt cseppet sem mindegy az év második versenye után, hogy fogják-e még használni az imolai V6-ost.

 

„Egyes elemeket meg lehet menteni, de sajnos elég sok már menthetetlenné vált.

Most dolgozunk a terveken, hogy megfelelő elemeket tudjunk szállítani Portimaóba, biztosítva, hogy mindkét autónkkal a megfelelő specifikációban versenyezhessünk ott” – mondta Shovlin.

Sajtóinformációk szerint a Mercedesnél már el is végezték az első kárbecslést, és úgy tippelik, nagyjából 1,15 millió eurójukba kerül a vasárnapi baleset, ami F1-es szemüveggel talán nem akkora, mint amilyen magasnak hangzik, az új költségvetési szabályokkal mégis fájó lehet a csillagosoknak.

További tartalmak