Musorujsag
Élő Eredmények
 

Markónak gyanús, hogy a „Mercedes-osztag” tartotta föl Verstappent

Markónak gyanús, hogy a „Mercedes-osztag” tartotta föl Verstappent

F1-Insider, Motorsport-Total, Motorsport
Rádióüzenetüket hallva szándékos föltartással vádolja Lando Norrist a Red Bull tanácsadója, és a szintén Mercedes-motort használó Sebastian Vettelékre is neheztel.

Nemcsak Max Verstappen volt dühös az időmérő edzés után Portimaóban. Miközben a holland közvetlenül a harmadik helyet hozó Q3 leintése után nyomdafestéket nem tűrő jelzőkkel illette az őt az utolsó körén hátráltató Lando Norrist és Sebastian Vettelt, főnöke, Helmut Marko fölháborodottan összeesküvést kiáltott az egyik tévés interjúja során.

A Red Bull tanácsadója a Servus TV-nek nyilatkozva arra tett utalást, hogy szerinte a Mercedes partnercsapatainak versenyzői talán nem véletlenül állták Verstappen útját. Erre a következtetésre egy mclarenes rádióüzenet alapján jutott, amit az élő közvetítésben is bejátszottak: „Maxnak muszáj még egy kört futnia. Ne tégy neki szívességet” – mondta mérnöke Norrisnak.

 

„Lando Norrisnak azt mondták a második köre előtt, hogy nem tehet szívességet Maxnak. Nagyon sportszerű ez a Mercedes-osztag részéről” – jegyezte meg gúnyosan az osztrák, majd saját korábbi versenyzőjét is kritizálta, aki történetesen szintén az „osztag” tagja. „Aztán Vettel is természetesen éppen az autójával volt elfoglalva, hogy az úton tudja tartani azt. Eléggé pechesen alakult.”

Helmut Marko (Fotó: XPB)

Mivel a rádiózásuk félreérthető volt, a McLaren igyekezett tisztázni, hogy nem állt szándékukban keresztbe tenni Verstappennek, egyszerűen nem akartak szélárnyékot biztosítani neki. „Mindenekelőtt: tisztázzuk, hogy mi önmagunkért versenyzünk, nem másokért” – jelentette ki Andreas Seidl csapatfőnök.

 

„A célunk, hogy a lehető legjobb helyen zárjunk, ami a két autónkkal csak elérhető. Gyanítom, hogy ez normális, és mindenki más is ezt csinálja, Max sem kivétel ez alól. Nem akarsz senkinek szélárnyékot adni, mert azzal a másik autót segíted. Az időmérő az önerőből elért köridőkről szól, nem arról, hogy segítesz másokat.”

„A rádiós utasításnál csak arra utaltak… Ha megnézzük, mit csináltak mások a célegyenesben, miután befejezték a körüket, egyszerűen csak próbálsz félreállni az útból, kimenni a szélárnyékból, hogy mindenki teljesíthesse a körét, plusz segítség nélkül.”

Norris számára világos volt, hogy a szélárnyékra utalt a mérnöke „szívesség” címszó alatt. „Fogalmam sincs, mi rosszat csináltam” – reagált, amikor elmondták neki, hogy Verstappen kritizálta őt. „Biztosra vettem, hogy elég távol vagyok előtte, aztán amikor elengedtem, teljesen jobbra húzódtam, a pálya másik szélére. Kettes fokozatban, amilyen lassan csak tudtam. Szóval mindent megtettem, hogy ne legyek az útjában. Nem akartam föltartani őt. De nem hallottam vagy láttam, hogy miket mondott. Nem blokkoltam őt, semmi hasonló. Sosem volt annyira közel hozzám.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Verstappen a történtek után azt mondta: „Egy tizeden belül voltam az előző körömhöz képest, és az utolsó szektorban az összes időt az Aston Martin miatt buktam el, aki aztán még a szélárnyékomba is állt. Persze, hogy ez zavarja az embert, hiszen eleve kicsi itt a tapadás, és a szél is sokba került nekem. De ez van.”

Bármit is mond a McLaren, Marko az F1-Insidernek nyilatkozva megjegyezte:

 

„Norris rádiózását lehet olyan felhívásként értelmezni, hogy zavarja meg Max körét. Nehéz elhinni, hogy a McLaren hasonlót mondott volna Norrisnak akkor, ha Lewis Hamilton lett volna mögötte. És a Mercedes és az Aston Martin szoros együttműködését már tavaly is láthattuk, amikor négy Mercedes körözött a pályán, kettő rózsaszínben…”

Hogy Marko komolyan hisz-e az efféle összeesküvésben, vagy ez is inkább egy rutinos róka pszichológiai hadviselésének a része, azt talán csak ő tudná megmondani. Azt azért kiemelte, vereségük kapcsán nem csak a feltartások aggasztották őket. „Jobban zavart a sárga gumikon mutatott teljesítményünk. Nem voltunk igazán versenyképesek rajta. Reméljük, hogy teli tankkal ez változni fog. Akkor másképpen melegszenek, mint most” – utalt arra, hogy a Q2-ben a Mercedes bizony jócskán lehagyta Verstappent a rajtnál is használatos papucsokon, mégpedig a Mercedes-osztag segítsége nélkül…

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak