Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: Ez nem verseny, hanem zsonglőrködés a szabályokkal!

Red Bull: Ez nem verseny, hanem zsonglőrködés a szabályokkal!

Motorsport-Total
Az idei második hasonló esetük után már nehezen tud túllépni a Red Bull a pályahatárok körüli bonyodalmakon. Helmut Marko szerint ez már nem is verseny.

Bahreinben az előzésnél futott túl szélesre, ezzel bukta el a győzelmet, Portimaóban az időmérőn a 4-es, a versenyen a 14-es kanyarban hagyta el négy kerékkel a pályát, ami egy pole pozíciójába és egy leggyorsabb körébe került. Max Verstappen idén egyelőre hadilábon áll a pályahatárokkal, és azok után, hogy vasárnap ezzel egy további bajnoki pontot bukott el (a leggyorsabb körért járót), a Red Bullt már kezdi nagyon bosszantani az amúgy sokak által bosszantónak érzett szabályozás.

Helmut Marko szerint az FIA-nak ideje véget vetnie ennek, és alapjaiban újragondolnia saját módszereit.

„Elveszítettünk egy győzelmet, egy leggyorsabb kört és egy pole pozíciót is miatta. De minden jó hármasával jön. Remélem, ennek most már vége”

– dühöngött a Red Bull tanácsadója a német Sky televízió mikrofonja előtt.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A feszültséget most az keltette, hogy Max Verstappen a Portugál Nagydíj utolsó körében megfutotta a verseny leggyorsabb körét, éppen csak túlszárnyalva az egy körrel korábban a gázba taposó Valtteri Bottas idejét. Mindketten extra kerékcserét iktattak be az egy pont megszerzése reményében, ám a holland a 14-es kanyarban mind a négy kerekével lecsúszott a pálya határát jelentő piros-fehér kerékvetőről, ezért az idejét a leintés után egyből törölték.

Verstappen furcsállotta ezt. „A tizennégyes kanyarban nem is figyelték a pályahatárokat” – érvelt, egyébként tévesen, mivel Michael Masi szombaton vette föl a 14-es kanyart a figyelt kanyarok ötös listájára.

Marko eközben a nagyobb képet nézte, és úgy vélte, a pályahatáros vita kezd már teher lenni az F1 számára.

 

„Muszáj változtatni valamin. Vagy legyen igazi határ kerékvetőkkel, vagy helyezzenek el kavicságyat, vagy hasonlót. Ha valaki kicsúszik, automatikusan büntetés jár érte”

– morgolódott tovább az osztrák.

Utóbbi megjegyzésével talán arra is utalt, hogy Verstappentől szombaton úgy vették el a pole-t érő időt, hogy a 4-es kanyarban nem tudatosan, hanem egy korrigálás miatt tért le a pályáról, amivel vélhetően nem nyert, hanem inkább veszített némi időt. A szakember emellett Christian Horner csapatfőnökkel együtt arra is fölhívta a figyelmet, hogy a futam első felében, Lando Norris Sergio Pérez megelőzése közben ugyanúgy négy kerékkel átlépte a határt, ahogyan Bahreinben Verstappen Hamilton előzésekor, ennek mégsem lett semmilyen következménye.

 

„Mind a négy kerekével túlcsúszott, és semmi sem történt. Ez nem versenyzés, hanem zsonglőrködés a szabályokkal”

– mondta Marko, majd kiemelte, Norris ezek után sokáig feltartotta Pérezt, aki így le is szakadt az élen haladó hármastól.

Fotó: XPB

Pérez eközben megjegyezte, Norris pályaelhagyása őt is megzavarta. „A tükörbe néztem, és azt gondoltam, hogy Norris teljesen letért a pályáról. Emiatt nem is harcoltam elég keményen a pozícióért, mert azt hittem, vissza fogja nekem adni. Talán elnéztem ezt. Beletelt pár körbe, mire visszaelőztem Landót, és addigra már leszakadtam az élen állóktól. Ezzel ki is jelentkeztem a versenyükből.”

Nehéz elképzelni, hogy a Red Bull háborgása miatt az FIA most alapjaiban újragondolná az eljárásmódját a pályahatárokkal kapcsolatban, főleg úgy, hogy a probléma évek óta megvan, mindenkinek tetsző megoldást pedig még nem sikerült senkinek sem kitalálnia rá.

Markóékból alighanem az idei második vereség és a Verstappen nyolcpontosra nőtt bajnoki hátránya miatti düh beszél most. A tanácsadó összességében azonban nem tűnt annyira bosszúsnak a második helyük miatt. „Ez itt egy Mercedes-pálya volt. És rajtuk vagyunk. Itt nem volt elég a győzelemhez, de a fejlődésünk rendben van” – konstatálta elégedetten.

Borítókép: Max Verstappen, Christian Horner és Helmut Marko (Fotó: XPB)

További tartalmak