Musorujsag
Élő Eredmények

Schumacher leiskolázta csapattársát, és levadászta a Williamst

Schumacher leiskolázta csapattársát, és levadászta a Williamst

Motorsport-Magazin, Sky, F1-Insider
Még hogy magányosan fog a mezőny végén kullogni a Haas! Mick Schumacher év elején megmondta, harcba szállna a Williamsszel, Portimaóban pedig a tettek mezejére is lépett! Csapata nem győzte dicsérni, ő pedig már kitűzte a következő célt is!

Egy gyenge alapokra épült autó, amit még csak nem is fejlesztenek – a Haas úgy vágott neki 2021-nek, hogy maga sem adott sok reményt arra, hogy elmozduljon a mezőny végéről. Bahrein igazolta is a félelmüket, hogy ők váltották a Williamst a sereghajtó szerepében. Mick Schumacher viszont már akkor azt mondta, idővel szeretné megszorongatni a grove-iakat, mi több Imola után már a Q2-be jutást is emlegetni kezdte, miután látta, hogy csökkent a korábbi lemaradásuk.

Portimao újabb előrelépést hozott. Schumacher a szabadedzéseken el tudott mozdulni az utolsó helyekről, hol az Alfa Romeók, hol a Williamsek közé keveredett, a kvalifikáció után pedig már szinte csalódottan beszélt arról, hogy nem sikerült a Q2-be jutnia mindezek után. Vasárnap viszont jött a szépítés. Noha az újraindítás után elé került Nyikita Mazepin, Schumacher ismét hamar lehagyta csapattársát, majd a futam nagy részét Nicholas Latifi üldözésével töltötte, és a hajrában le is hagyta a magát elfékező williamsest, így a 17. helyen intették le. A Haas számára ez kis túlzással felér egy győzelemmel.

Nyikita Mazepin és Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT) Nyikita Mazepin és Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT)

Schumachernek a harmadik F1-es versenye volt az első, amelyen elkerülte a hibákat.

 

Ez nagyon fontos volt. Különösen az pozitív, hogy ilyen nehéz viszonyok mellett sikerült nem hibáznom. Ez volt az egyik célunk. És úgy vélem, most a célok listáját egészen szépen kipipáltuk”

– fogalmazott az újonc.

 

Megdolgozott azért az előzésért

Egyetlen megingását vasárnap délután az újraindítás hozta – ekkor előzte meg őt Mazepin. „Ilyenkor itt ez a harmonikaeffektus, amit mi érzünk a leginkább, hátul. Egy kicsit későn léptem a gázra, és Nyikita megelőzött. De jó volt a tempóm, és egyből vissza tudtam őt előzni” – mesélte, hozzátéve, nem csapatutasítással cserélték vissza a pozíciókat. „Ez egy teljesen normál előzés volt.”

Schumacher ezek után Nicholas Latifit üldözte – tovább, mint szerette volna. Csak a 62. körben sikerült megelőznie. A másik Williamsszel George Russell addigra már jócskán meglépett tőle, 30 másodperces előnnyel ért célba. Schumacher azonban úgy vélte, a tempója alapján akár ellene is lehetett volna esélye.

 

„Sajnálom, hogy nem sikerült korábban előznöm, mert szerintem jóval gyorsabb tempóra is képesek voltunk. Annyival gyorsabb voltam, hogy egészen biztos vagyok benne, hogy George-ot is elkaphattam volna”

– mondta a német Skynak.

Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT) Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT)

Pechjére azonban a versenyen amúgy szenvedő Williamsnek a végsebessége volt a legfőbb erőssége ezen a hétvégén. „Az egyenesekben nem tudtam előzni, mert annyival gyorsabb volt nálunk. Az előzés volt a legnagyobb kihívás, hiszen hátul haladni nem könnyű, és egy idő után elfogyasztod a gumikat. Elég nehéz volt őket életben tartani, hiszen végig mögötte haladtam. Aztán ott volt sok kék zászló is, ami mindig káoszt eredményez. Már szinte őrületbe kergetett a dolog. Párszor majdnem összejött, de vagy blokkoltam az egyik kerekem, vagy nem tudtam elmenni mellette az egyenesben.”

Az egyik lekörözéskor is elveszített egy jónak ígérkező lehetőséget: akkor kapott kék zászlót, amikor támadó közelségbe került Latifihez. A figyelmeztetést viszont nem vehette semmibe. „Ezért kár volt. De miután láttuk, hogy nem fogok tudni előzni, egyszerűen próbáltam hibába hajszolni Nicholast. Aztán kétszer hibázott is, és a másodiknál sikerült megelőznöm” – utalt Latifi kicsúszására.

Latifi csak annyit mondott: „Azért előzött meg, mert hibáztam. Hogy őszinte legyek, meglepett, hogy ilyen sokáig, nagyjából ötven körig mögöttem maradt.”

 

Csillagos nulla…

Mérnöke, Gary Gannon nem győzte dicsérni Schumachert a leintés után. „Nagy versenyzés volt! Nyomás alá helyezted, hibába hajszoltad, és el is követte. Remek munka volt” – mondta a németnek a csapatrádión. „Igazán nagy versenyzés volt. Nagyon nehéz volt ilyen sok körön át ennyire közel maradni egy autóhoz.”

A 22 éves versenyzőt főnöke, Günther Steiner is megdicsérte.

 

„Számunkra ez egy pozitív hétvége volt. Előreléptünk. Még csak a harmadik futamunk volt, de nagyot javultunk. Mick ma jobb volt a Williamsnél, és pontosan tudta, hogy mikor kell támadnia, a végén pedig nyomást gyakorolt Latifire, és hibába hajszolta. Ez nagy előrelépés számunkra.”

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

Nico Rosberg sem ment el szó nélkül honfitársa produkciója mellett. „Mick kiváló munkát végzett. Nagyon megverte a csapattársát, Latifit pedig egy gyengébb autóval helyezte  nyomás alá és előzte meg. Elismerésem!”

Nagybátyja, Ralf Schumacher ugyancsak kiemelte Mick erős teljesítményét. „Ez nulla pont volt, de megcsillagozva. Öröm volt számomra nézni őt” – mondta.

 

Mozgatja a fantáziáját az a Q2!

Az egyik Williams legyőzése meg is hozta Schumacher étvágyát. „Már előre tekinthetünk, és célba vehetjük George-ot is” – jelentette ki.

 

„Emellett az a Q2 is nagyon mozgatja a fantáziámat. A harmadik szabadedzés után nagyon jónak tűnt a helyzet. Pillanatnyilag ez az elsődleges célom. Megpróbálom a Q2-be juttatni az autót”

– ígérte Mick.

Schumachernek a jelek szerint szüksége is van az efféle célkitűzésekre és az új riválisokra, csapattársa, Nyikita Mazepin ugyanis egyre kevésbé tűnik valós ellenfélnek számára. Az oroszt ezúttal is egész hétvégén leiskolázta, a célig egy percet vert az utolsó helyezett társára – igaz, Mazepint büntették is a kék zászló figyelmen kívül hagyásáért.

Steiner továbbra is védi másik versenyzőjét, és rámutatott, a lemaradása nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában. „Húsz kör után öt másodpercen belül volt csak tőle. Aztán úgy döntöttünk, kétszer hívjuk ki őt a boxba, hogy így kerüljük el a lekörözéseket” – magyarázta, hogyan jött össze ez a 60 másodperc.

Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT) Mick Schumacher és Gary Gannon (jobbra) versenymérnök (Fotó: Haas/LAT)
Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT)

További tartalmak