Musorujsag
Élő Eredmények

Brundle nem érti a Red Bull panaszát, szerinte a csapat magát okolhatja

Brundle nem érti a Red Bull panaszát, szerinte a csapat magát okolhatja

Sky Sports
A jelenleg televíziós szakértőként dolgozó korábbi Forma–1-es versenyző, Martin Brundle nem tudja sajnálni a Red Bullt és Max Verstappent a pályaszélesítés miatt elveszített rajtelsőség és leggyorsabb kör miatt, elmondása szerint ugyanis a büntetéseket maguknak köszönhetik.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Portugál Nagydíj után kissé gúnyosan megjegyezte, csapata három versenyhétvége alatt elveszített egy futamgyőzelmet (Bahrein), egy rajtelsőséget (Portugália) és egy leggyorsabb körért járó pluszpontot (szintén Portugália) a számos vitát generáló pályaszélesítésért járó büntetések miatt.

A portugál futam utáni büntetést maga Verstappen is furcsának nevezte, és elhintette, korábban nem nagyon figyeltek a 14-es kanyarban történő szélesítésekre. A Sky szakértőjeként dolgozó Martin Brundle viszont a téma kapcsán kijelentette, nem tudja sajnálni a bikásokat.

A brit kiemelte, az FIA a verseny előtt egyértelművé tette, a tartósabb előnyt hozó pályaszélesítéseket szankcionálni fogja, az egy pluszpontot érő leggyorsabb kör pedig kimeríti ezt a kategóriát. „Nem értek egyet a Red Bull-lal a pályahatárok következetlenségeivel kapcsolatban” – írta a portugál hétvégét összegző cikkében.

Martin Brundle (Fotó: XPB)

„Azzal az állításukkal sem értek egyet, hogy megfosztották őket egy győzelemtől, egy rajtelsőségtől és egy leggyorsabb körtől. A motorsportot az FIA ellenőrzi, mégpedig meggyőző és átfogó módon fontos személyekkel és papírmunkával. A papírok magukban foglalják a 80 oldalas kétnyelvű nemzetközi sportkódexet, és a kifejezetten az F1-re vonatkozó 88 oldalas sportszabályzatot, végül pedig a kiegészítő versenykiírásokat” – mutatott rá.

„Egyértelmű volt, hogy az egyes, a négyes, az ötös és a tizenötös kanyart figyelni fogják a pályahatárok miatt. Aztán szombat reggel kiadták a kiegészítő szabályokat, amiben élénk rózsaszínnel meg volt jelölve a tizennégyes kanyar is. Az idevágó szabály, amihez nem feltétlenül ragaszkodunk kimondja, hogy a versenyzőknek mindig a pályán kell maradniuk, nem hagyhatják el azt igazolható ok nélkül” – emelte ki.

„Akkor beszélhetünk pályaelhagyásról, ha az autó egyetlen része sem érintkezik a pályával, és a kétségek elkerülése végett, a pálya szélét jelölő fehér vonalak még a pálya részét képezik, de a kerékvetők már nem. A kétségek elkerülése kifejezés fontos, a versenyigazgató pedig – a pilóták lobbizását követően – jelentős mozgásteret enged. Megengedi, hogy a piros és a fehér rázókövek sok fontos kanyarban a pálya részét képezzék, feltehetően azért, hogy a bíráknak kevesebb szabálysértést kelljen vizsgálniuk, és hogy a pálya lendületesebb legyen” – magyarázta.

„Tény, hogy a szabályokat nem jól alkalmazzák, de sokkal szigorúbbak is lehetnének, ha betartják, hogy a fehér vonal a pálya széle. Ha az autók egy kilóval a megengedett súly alatt vannak, vagy egy milliméterrel szélesebbek, akkor kizárják őket. Akkor miért kellene hanyagul figyelni a pályát, csak hogy megkönnyítsük a versenyzők életét? A versenyző dolga, hogy kihozza a maximumot a körből, az FIA-nak pedig az, hogy kordában tartsa őket” – hangsúlyozta.  

Max Verstappen (Fotó: XPB)
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak