Musorujsag
Élő Eredmények

Csoportosan áramlanak a Mercedes mérnökei a Red Bullhoz

Csoportosan áramlanak a Mercedes mérnökei a Red Bullhoz

Red Bull
Csoportosan szerződteti a Mercedes motorrészlegének korábbi dolgozóit a saját motorgyárat létesítő Red Bull. Újabb öt érkezőt jelentettek be.

Azok után, hogy a Red Bull két hete bemutatta az újonnan alakuló motorrészlegének exmercedeses technikai igazgatóját, Ben Hodgkinsont, most egy sor további szakember érkezéséről adtak hírt. Christian Horner csapatfőnök már Portimaóban jelezte, a múltkori csak az első volt a következő hetek várható bejelentéseinek sorában, és tartotta is a szavát. Csütörtökön öt újabb szakember érkezéséről tájékoztattak, és igazolásaik érdekessége, hogy mind az öt szerzeményük a Mercedes brixworth-i motorrészlegén dolgozott eddig…

Gyártási igazgatónak Steve Blewettet, az erőforrás elektronikájáért és az ERS-ért felelős részleg vezetőjének Omid Mostaghimit, az ERS mechanikai tervezőrészlegének vezetőjének Pop Clode-ot, a belső égésű motor tervezőrészlege irányítójának Anton Mayót, míg a belső égésű motor üzemeltetési csoportjának élére Steve Brodie-t nevezték ki. Hodgkinson irányítása alatt ők alkotják a Red Bull Powertrains technikai vezetőstábját.

 

„A Red Bull küldetése, hogy a Forma–1-es tevékenység minden területét egy fedél alá hozza a Red Bull Powertrains révén, ami egy hihetetlenül izgalmas vállalkozás, de nagyon nehéz is. Tudjuk, hogy csakis akkor válhatunk sikeressé, ha a legjobb és legragyogóbb tehetségeket alkalmazzuk, és nekik a megfelelő eszközöket bocsátjuk a rendelkezésükre, és megfelelő közeget teremtünk számukra”

– magyarázta Horner a bejelentés kapcsán.

„A mai kulcsfontosságú igazolásokkal demonstráltuk a hosszú távú elköteleződésünket e célok iránt. Hasznunkra fog válni, hogy a gyárunk az Egyesült Királyságban lesz, ahol sok a mérnöki tehetség. Az új technikai igazgatónkkal, Ben Hodgkinsonal, valamint a Honda Racing fejlesztőrészlegéről megtartott kulcsemberekkel együtt elmondható, hogy minden most bejelentett alkalmazottunk is jelentős tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik, és a jövő szempontjából a létező legerősebb technikai alapot biztosítja számunkra.”

Fotó: Red Bull

A Red Bull már hat korábbi vezető Mercedes-mérnököt tudhat a soraiban, így egyértelmű kép kezd kirajzolódni: nemcsak abból próbálnak előnyt kovácsolni, hogy saját motorrészleget hoznak létre, amivel hasonló helyzetbe kerülhetnek az új motorszabályok 2025-ös bevezetésétől, mint a Mercedes, de egyúttal gyengíteni is próbálják legfőbb riválisukat.

Portimaóban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elismerte, számítanak arra, hogy a Red Bull az ő gárdájukat veszi célba, mivel viszonylag kevés, az F1-es motorok terén tevékenykedő vállalat működik Angliában. Arról is beszélt, hogy az utóbbi hetekben a színfalak mögött igazi kötélhúzás ment közöttük.

Fölmerült, a Red Bull vélhetően a magasabb fizetési ajánlatokkal igyekszik végrehajtani a célzott agyelszívást. Wolff ennek kapcsán ugyanakkor jelezte, ők nem kívánnak licitáló versenybe bonyolódni, mivel úgy érzik, nem csak a pénzen múlik, egyben tudják-e tartani a csapatukat.

 

„Ha valakit elveszítesz a pénz miatt, akkor fontos megvizsgálni, mi képezi a csapatod magját, és mely értékel a fontosak. Nem mindig csak a legmagasabb fizetési csekk számít. El fogunk veszíteni pár embert, és fogunk nyerni is párat. De végső soron hiszek a Mercedes filozófiájában, és hiszem, hogy mi jó munkaadók vagyunk”

– nyilatkozta az osztrák.

Toto Wolff és Christian Horner (Fotó: XPB)

Wolffnak hitvallása, hogy barátságossá kell tenni a munkahelyet, és az emberek összekovácsolásával kell a legjobbat kihozni a csapatból. Szerinte ez eddig jól ment nekik. „Itt nagy lehet a nyomás, de nagyon élvezetes is lehet a munka. Büszkék lehetünk erre, és erre kell alapoznunk. Mindig lesznek oda-vissza mozgások. De fogalmazzunk úgy: megértem, hogy Christianék (Horner) hogyan gondolkodnak. Ő most fel akar építeni egy struktúrát, és ehhez időnként szükség van a szép csekkekre. De ez rendben van így” – utalt a Red Bull pénzközpontú meggyőző erejére.

A jelek szerint az osztrákok és ellenfelük módszere is működik: a Mercedes összekovácsolta a gárdáját, így azok most együttesen hagyják el őket a Red Bullért… A most bejelentett öt szakembernek a vélhetően magasabb bérezés mellett egyébként a Mercedesnél betöltötthöz képest nagyobb felelősséggel járó pozíciókat is kínáltak.

Horner Portimaóban büszkén hangoztatta, hogy amióta a Mercedes átvette az Ilmor motorgyárát, Nagy-Britanniában az ő mostani beruházásuk a legnagyobb új projekt motorfronton. Wolff elismerte, okos taktikát követnek, és jól használják ki annak az előnyét, hogy (a Mercedeshez hasonlóan) nem kell teljesen a nulláról indítaniuk, hanem a Honda átvett motorjára és infrastruktúrájára építkezhetnek.

 

„Okos, amit a Red Bull és Christian csinál, vagyis hogy egyfelől a saját forrásukra építenek, és felállítanak egy motorrészleget, és másfelől a Honda hátterére építkeznek. És nem zárják be az ajtót nagy autógyártók előtt sem, akik a partnerük lehetnek, és akár profitálhatnak a Red Bull most megszerzett tudásából. Ez egy nyerő helyzet, nem jöhetsz ki belőle vesztesen”

– ismerte el a Mercedes-főnök, aki korábban már utalt rá, lehetségesnek tartja, hogy a Red Bull Powertrains csak az előkészítése a Volkswagen F1-be érkezésének és a Red Bull-lal történő társulásának.

Izgalmas lesz látni, hogyan alakul ez az új hadszíntéren vívott háború a Mercedes és a Red Bull között. Máris úgy hírlik, hogy hamarosan további szakemberek bejelentésére is sor kerül.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak