Musorujsag
Élő Eredmények

Verstappen: Túl jó a Mercedes ahhoz, hogy féljek a pályaszélesítéstől

Verstappen: Túl jó a Mercedes ahhoz, hogy féljek a pályaszélesítéstől

The Race, Motorsport Week
A Forma–1-nek durvább pályahatárokkal kell véget vetnie a pályaelhagyásokról szóló vitának Max Verstappen szerint, aki az eddigi sokba kerülő idei hibái kapcsán előállt egy mentséggel.

Sokba került eddig idén Max Verstappennek és a Red Bullnak a pályahatárokra vonatkozó szabályok többszöri megszegése. Bahreinben a győzelmet veszítette el azzal, hogy Lewis Hamilton megelőzése közben négy kerékkel elhagyta a pályát, Portimaóban pedig duplán bűnhődött két hasonló vétség miatt, hiszen szombaton egy pole pozícióra elegendő időeredménytől fosztották meg, míg vasárnap az egy pontot érő leggyorsabb körét érvénytelenítették.

A múlt vasárnapi futam után dühöngtek is a Red Bullnál. Christian Horner és Helmut Marko is következetlennek nevezte az FIA-t a szabályaival és azok alkalmazásával, és figyelmezették is a sportágat, hogy e vitáknak ideje lenne már véget vetni.

Verstappen a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján egyetértett azzal, hogy ideje lenne felülvizsgálni kérdést. „Megoldást kéne találnunk erre. Megértem, hogy bizonyos pályákon a MotoGP is versenyez, és ők másfajta kerékvetőket akarnak, mint mi szeretnénk.

 

De szerintem találni kéne egy középutat, ami mindkettő sorozatnál működik, mert a mostani autók tapadásával és kanyartempójával az egész pályát semmibe vehetnénk, és emiatt eléggé nehéz ma felmérni, hol is vannak a pálya tényleges határai

– magyarázta a holland, utalva arra, a nagy tapadás mellett sokszor fel sem tűnik nekik, ha a pálya mellett járnak éppen.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Javaslata is volt. „Szerintem kicsit több kavicságyat kéne telepíteni. Van, hogy a pályák ezt nem akarják, mivel a napok során egyre többen mennek le, és sok kavics kerül a pályára, amit tisztogatni kell, és ez pénzbe kerül. De úgy vélem, a külső szemlélőt néha már összezavarja, hogy egyes helyeken lehet használni a kerékvetőt, máshol meg a fehér vonalat figyelik. Szerintem sokkal jobb lenne a helyzet, ha keményebb lenne a határvonal.”

 

Ami a sok apró hibát illeti…

Mindez viszont csak a probléma egyik oldala Verstappen szempontjából. A másikat az a tény jelenti, hogy az első három versenyen nem vezetett elég tisztán, és ez pontokba, helyezésekbe került neki. Apró hibákat nem csak a pályahatárok betartásánál vétett idén. A múlt heti portugáliai versenyen például két olyan apró megcsúszása is volt, amik önmagukban nem jelentettek nagy hibát, mégis sokba kerültek: előbb Bottas korai üldözőbe vétele közben csúszott meg a 14-es kanyarban, ami miatt a kör végén nem nyithatta a DRS-ét, és így Lewis Hamilton könnyedén megelőzte; majd később egy hasonló hiba miatt újra kikerült Bottas DRS-távolságából, és a kerékcseréig már nem volt esélye támadni a finnt.

Ennek kapcsán Nico Rosberg megjegyezte, Verstappentől nem férnek bele ilyen hibák, ha le akarja győzni idén Lewis Hamiltont. És a német szavait egyelőre a pontállás is alátámasztja.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Red Bull már jelezte, nem aggódik e kisebb hibák miatt, Verstappen pedig most más irányból közelített a megingásaihoz. „Nem gondolnám, hogy bármit is lehetett volna tenni. Bahreinben volt némi félreértés a csapatok között annak kapcsán, mit lehet és mit nem.”

 

„De nézhetjük ezt másképpen is: én egyszerűen próbálom a maximumot kihozni az autóból, mert nem vagyunk egy szinten a Mercedesszel. Könnyen elkerülhetném ezt a témát azzal, hogy a pálya határain belül maradok, de akkor a Mercedes mögött lennék, és én ezt nem akarom. Én mindig próbálom a lehető legjobb eredményt elérni. Kétszer letértem a pályáról, ami a pole-omba és a leggyorsabb körömbe került, de ez azért is volt, mert nem a második vagy a harmadik helyre rendezkedtem be…”

Hogy ez hogyan passzol össze az egy héttel ezelőtt arról tett kijelentésével, miszerint egy bajnoki csatában a nehezebb versenyhétvégéken a kevesebbel is be kell tudni érni, az már más kérdés. Verstappennek mindenesetre a folytatásban érdemes lesz nagyobb figyelmet fordítani az apró részletekre, és úgy kell tovább feszegetnie a határokat, hogy a lehető legkevesebbszer lépje át őket.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak