Musorujsag
Élő Eredmények

Még füstölög a Red Bull: Hogy magyarázzák ezt el a szurkolóknak?

Még füstölög a Red Bull: Hogy magyarázzák ezt el a szurkolóknak?

Sky Sports
A Red Bull csapatfőnöke elmagyarázta, mi bosszantja őket annyira a pályaszélesítős büntetésekben, és előrebocsátotta, az F1-es főnökök is vitázni fognak a problémáról.

A bajnoki csata szempontjából is meghatározó szerep jutott eddig idén a pályahatárok problémájának. Max Verstappen Bahreinben vélhetően a győzelmet bukta el a szabálytalan bukóteres előzése miatt, a múlt hétvégén Portugáliában pedig egy pole-időt és egy egy pontot érő leggyorsabb kört vettek el tőle.

Bár a szabályok szempontjából mindhárom eset egyértelmű volt, a Red Bullt mégis felbőszítette a múlt vasárnapi pontvesztéssel járó büntetés. Christian Horner csapatfőnök Barcelonában rámutatott, nem önmagában Verstappen körének elvételével volt problémájuk, hanem általában véve a pályahatáros szabályok ellentmondásaival.

„Túlmentünk a pályahatárokon, és elvettek tőlünk köridőket, előzéseket. Számunkra a lényeg itt a következetesség. Pályáról pályára, kanyarról kanyarra változik, és még a csapatnak is nehéz átlátni a helyzetet. Fogalmam sincs, ezt hogy magyarázzák el a szurkolóknak”

– érvelt a Sky Sportsnak.

Christian Horner szerint Toto Wolffnak inkább a saját dolgaival kellene foglalkoznia (Fotó: Red Bull)

Miközben Verstappennél eddig mindhárom esetben világos volt a szabályszegés ténye, a Red Bull mérgelődése nem teljesen alaptalan. Bahreinben például fölmerült, hogy nem járt büntetés Lewis Hamilton folyamatos tudatos pályaszélesítéseiért ugyanabban a kanyarban, miközben nyilvánvaló időbeli előnyre tett szert ezzel. Portimaóban eközben az időmérős pályaelhagyás kapcsán vetődött föl a kérdés, jogos-e, hogy egy versenyzőt akkor is büntetnek jogtalan előnyszerzésért, ha a valóságban megcsúszás, azaz inkább időveszteség miatt kényszerült a bukótérbe.

Horner előrebocsátotta, ezt a kérdéskört a csapatok pénteki megbeszélésén is meg fogják vitatni.

„Szerintünk szükséges lenne egy egyértelmű határvonalra, hogy eldöntsük, kint vagy bent voltunk-e, mint más sportágakban, és nem azt kéne mondani, hogy ebben a kanyarban rendben van, a másikban viszont nincs. Ez borzalmasan zavaros, és úgy vélem, a csapatfőnökök megbeszélésén további viták lesznek erről.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A riporter szembesítette vele a Red Bull-főnököt, Verstappen esetében teljesen egyértelműek voltak a szabályok: a 14-es kanyarban nem lehetett négy kerékkel letérni a kerékvetőről. A holland ehhez képest a verseny után arra hivatkozott, hogy az FIA ott nem is figyelte a határok betartását. A versenyző ezek alapján egyszerűen pontatlanul ismerte a szabályokat. Horner ennek kapcsán csak annyit mondott: „Eljut a szabály a versenyzőkhöz, viszont pokolian nyomják, és nehéz mindig felmérni, hol van a fehér vonal, mivel nincs alattad semmi rázókő. Max teljesen a határon van, és a létező legkisebb mértékben ment csak ki.”

A pálya határát egyébként abban a kanyarban a piros-fehér rázókő jelentette.

A Red Bull-főnök elismerte, ők is hibáztak, ám szerinte ettől még a probléma, ami miatt elégedetlenkednek, fennáll. „Van mit tanulnunk belőle a folytatásra nézve. De nemcsak nekünk csapatként, hanem az FIA-nak és a pályáknak is.”

Borítókép: Fotó: MTI/EPA

További tartalmak