Musorujsag
Élő Eredmények
×

Mercedes: Ez az eddigi legjobb péntekünk. Van 24 óránk elszúrni…

Mercedes: Ez az eddigi legjobb péntekünk. Van 24 óránk elszúrni…

F1, Sky Sports
Nem kezdett még idén ennyire jól nagydíjhétvégét a Mercedes, mint Barcelonában. Négy futam alatt magára talált a kezdéskor beragadó bajnok?

Egyszeri kisiklásnak érezte a Red Bull a múlt heti Portugál Nagydíjat, és Max Verstapen már akkor Barcelonát várta, mondván, a korábban évekig teszthelyszínnek számító spanyol pályán pontosan meg fog mutatkozni, melyik autó mennyit fejlődött a téli teszt és a szezonnyitó óta.

Nos, a pénteki szabadedzések alapján nem biztos, hogy a Red Bull lehet a nyugodtabb. Habár Verstappen délelőtt mindössze 33 ezredmásodperccel maradt le az első helyen záró Valtteri Bottastól, délután pedig a legjobb körében elkövetett hibája miatt a 9. helyen rekedt meg, a másik oldalon a bajnoki címvédő csapat igazán meggyőző formát mutatott. Délután Lewis Hamilton 1:18,170 másodperces leggyorsabb kört jegyzett, és 0,139 másodperccel előzte meg Valtteri Bottast, főnökük, Toto Wolff pedig elégedetten állt a leintés után a brit Sky Sports mikrofonja elé.

„Jó volt. Úgy vélem, ez volt az eddigi legjobb péntekünk” – jelentette ki az osztrák. Majd gyorsan hozzátette: „Ez egészen biztató. De a boxfalon már beszéltük is a fiúkkal, hogy most van huszonnégy óránk arra, hogy igazán elszúrjuk…”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Bizakodónak tűnt Wolff két versenyzője is, akik mindketten arról beszéltek, a W12-es az első körtől jól vezethető volt. „Jól indult a hétvégénk. A pálya elképesztő, az autó egyensúlya pedig hasonló ahhoz, amit a múltkori versenyen tapasztaltunk. Szorosnak tűnik, de úgy fest, egészen rendben volt ma a tempónk” – állapította meg Lewis Hamilton.

Valtteri Bottas hozzátette: „Szerintem jó kezdés volt, az autó érzésre nem volt rossz az elején, és ez kezdésnek sosem rossz. Nem voltak jelentős egyensúlyi gondok. Az időmérőn a kulcs az lesz, hogy a lágy gumin egyszerre bírjuk munkára mindkét tengelyen a gumikat. Úgy vélem, a különbségek most is kicsik lesznek.”

Hamilton arról is beszélt, nem érez drasztikus különbséget a tavalyi évhez képest Barcelonában, bár elismerte, nem annyira emlékszik már rá, milyen volt az autója a múlt évben ezen a pályán. A Mercedes mindenesetre a sok teszt és a tavalyi verseny révén sok adattal rendelkezik, és ezt próbálják is kihasználni.

A hétszeres világbajnok hangsúlyozta, azért volt dolguk az autó hangolásával, és még lesz is.

„Dolgoznunk kellett rajta. Sosem jön ez könnyen, ennél az autónál még sosem volt ilyen. De már jobban kiismertük az autót, tudjuk, milyen irányba kell haladnunk az egyensúlyi beállításokkal, módosítottunk rajta menet közben.

Abban nem vagyok biztos, hogy a második edzésre javult-e, mindenesetre így is tanultunk dolgokat, és ha kiértékeljük ezt a két edzést, remélhetőleg jobb beállítást találunk holnapra.”

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Nagy variálgatásra Bottas szerint sincs szükség. Portugáliával ellentétben például most nem terveznek eltérő szárnyváltozatokat használni a két autón. „Ezen a hétvégén azonos konfigurációval tervezünk versenyezni. Szerintem ezen a pályán egészen jól tudjuk, hogy mi lesz az optimális mindkettőnk számára. Innen nézve rendben vagyunk. Viszont ma este finomítanunk kell a beállításokon, amilyen jól csak lehet, mivel az időmérőn minden ezredmásodperc meghatározó lesz” – jósolta a finn.

Attól talán nem kell tartani, hogy a csillagosok megléptek a Red Bulltól (lépéselőnyben vannak, de szoros csatára van kilátás) a jelek viszont arra utalnak, hogy a Mercedes tényleg kezdi kiismerni az idei autóját, és most, hogy tud vele bánni, egyre következetesebben ki is tudja hozni belőle a maximumot. Mindez a szezon további részére nézve ígéretes a szempontjukból.

Wolff azért óvatosságra int.

„Megvannak az adataink a múlt évről. Mindenki azt mondja, hogy Barcelona annyira reprezentatív pálya, a kérdés viszont az, hogy még most is annak számít-e. Elég sok pálya van, ami mindenféle kanyarral és egyenessel rendelkezik. Ez a pálya az utolsó szektorával reprezentatív, mert az keményen bánik a hátsó gumikkal. A többit viszont majd meglátjuk”

– utalt arra, hogy Spanyolországban talán nem domborodik ki annyira a gumikezelési problémájuk, mint például Bahreinben.

A csapatfőnök azt azért elismerte, csapatuk valóban kezdi uralni a márciusban még nehezen kiismerhetőnek számító autójukat. „Egyszerűen mindenen átrágtuk magunkat, átnéztük az adatokat. És érdekes, mennyire élvezzük ezt. Évekig nem volt részünk benne, és ez most 2013-ra emlékeztet, amikor hátrányban voltunk. Most mind boldogan és feltüzelve térünk vissza a munkába, és vadászunk” – jelentette ki Wolff.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak