Musorujsag
Élő Eredmények

Miért esett így vissza a McLaren?

Miért esett így vissza a McLaren?

F1, The Race
Először zárt pénteket a top 10-en kívül a bajnokságban harmadik McLaren. Lando Norris az újításokra, Daniel Ricciardo az új technikák tanulására vezette vissza gyengélkedését.

A megszokott módon indult a McLaren nagydíjhétvégéje Spanyolországban: Lando Norrisszal az élmezőny nyomában voltak és a Ferrarikkal harcoltak. Az első edzést még 4.-ként záró brit viszont délutánra a 12. pozícióba csúszott vissza, lemaradása pedig több mint a duplájára, közel egy másodpercre nőtt.

A bajnokságban harmadik tehetség nem igazán tudott magyarázatot a visszaesésre. Abban viszont biztos, hogy csapata újításai is bezavartak kicsit. A McLaren új padlólemezzel és első szárnnyal érkezett Barcelonába. Míg a szárnyat mindkét versenyzőjük tesztelte és összevetette a régi verzióval, addig a padlólemez csak Lando Norris autójára került föl. Ez magyarázta a sok rikító festéket a papajaszínű kocsikon: a fejlesztések működését vizsgálták áramlásjelző folyadékkal.

Lando Norris (Fotó: XPB)

„Bizonyos dolgok jónak tűntek, de nem hinném, hogy mindent kihoztunk volna belőle” – magyarázta az idényt csúcsformában kezdő Norris. „A fiúk most megnézik az adatokat, elkülönítik őket, hogy lássák, mi jó és mi nem olyan jó, valamint min kéne változtatni, mit kéne jobban megérteni.

Eléggé kettős nap volt, délelőtt jónak éreztem az autót, amikor először próbáltam ki az újításokat, aztán fölmelegedett az idő délutánra, és jobban küszködtünk. De az autót nem érzem rossznak. Hoztunk pár dolgot ide, és az este folyamán tanulmányoznunk kell őket, és mindent össze kell raknunk.”

Norris szerint azonban nem csak a fejlesztések miatt torpantak meg. „Az autó egyensúlyán is javítanunk kell, rá kell jönnünk, mi változott a fölmelegedéssel délutánra. Ez a negyedik verseny, a negyedik pálya idén, és ki kell ismernünk az eltérő karakterisztikát, az eltérő aszfaltot. Sok újdonságot kell még megtanulnunk, de a fontos nap a holnapi lesz, és addigra kell mindennek összeállnia.”

 

Ricciardo tanulja, hogyan kell vezetni a McLarent

Daniel Ricciardo ezúttal is elmaradt csapattársától. Délelőtt a 14., délután a 15. időt jegyezte, a második tréningen viszont csak egy tizedre volt Norristól. Elismerte, a napjának nagy részében küszködött, ám szerinte nem a fejlesztések, hanem a megszokott problémái miatt.

Az ausztrál egy hete Portimaóban elmondta, az ő vezetési stílusát nem tolerálja túl jól az idei McLaren, ezért amíg nem találnak erre tartós megoldást, neki kell megerőszakolnia a saját szokásait. A péntekje erről szólt. A fékezés módjával kísérletezett. Mérnöke többször is irányt mutatott neki, a második edzésen például arra kérte, mielőtt fölengedné a fékpedált, nyomja le erősebben, hátha ezzel stabilabb lesz az autó a féktávon. Emellett különböző technikákkal próbálta megelőzni a kanyarokban fellépő alulkormányzást, ami szintén hátráltatta eddig. Elmondása szerint a nap végére javulást ért el e téren, ugyanakkor még mindig nem érzi ösztönösnek az új módszert, és ez bizonytalanná teszi a volán mögött.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

„Szinte harcoltam az autóval, és nem igazán volt meg az önbizalmam ahhoz, hogy igazán nyomjam. Délutánra viszont megoldottuk. Az autó jobb lett, és előreléptünk. Egy lépés persze nem elég, továbbiakra van szükség. Papíron nem tűnt valami nagyszerűnek, de délután mindenképpen jobb lett.

Az elsőtől egy másodpercre voltam, és nagyon szoros a küzdelem a csapatok között. Ezt a pályát mindenki jól ismeri, ezért csak kis különbségek vannak. Holnapra találnunk kell valamit, mert ha egy másodpercre leszünk, akkor eléggé hátul fogunk végezni. Kell még pár tized. Vagy akár egy másodperc”

– mondta nevetve a Portimao után a Q1-ből most menekülni vágyó ausztrál.

Ricciardo kifejtette, nem meri és nem tudja még igazán támadni a kanyarokat, nehéz elszánnia magát. „Sokféle technika van, de ez az autóba vetett bizalmon múlik. Kanyarodásnál tudnod kell, hogy be fog tapadni. Az érzés kicsit még mindig más, és ez is csökkenti a bizalmat pillanatnyilag. Viszont délutánra mindenképpen jobb lett. Lando a megbeszéléseken ugyanazokra a dolgokra panaszkodik, mint én, a gyenge pontok ugyanazok. Ő viszont jobban hozzá van szokva ahhoz, hogy az autó ezt csinálja, és képes felülemelkedni rajta. Mi még keressük a területeket, amiken javíthatunk” – magyarázta a hétszeres futamgyőztes.

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

További tartalmak