Musorujsag
Élő Eredmények

Megbüntették a Haas „rosszfiúját”

Megbüntették a Haas „rosszfiúját”

FIA, F1
Portimao után újabb büntetést könyvelhet el Nyikita Mazepin. Az orosszal idén már nem először adódott gondja egy riválisának időmérőn…

Mondhatni a szokásos eredménnyel zárta a Spanyol Nagydíj időmérő edzését Nyikita Mazepin. A Haas újonca utolsóként, a 20. idővel esett ki a Q1-ből, vereséget szenvedve csapattársától, Mick Schumachertől. Innen nézve nem sokat jelent, de az orosz újonc a leintés után egy büntetést is kapott: három rajthellyel hátrasorolták.

Az FIA a Q1-ben Lando Norrisszal történt incidens miatt állhatott az FIA bírái elé: a sikánnál kialakult tumultusban ő volt az egyetlen versenyző, aki nem húzódott félre kellőképpen a McLaren elől, és feltartotta azt. Norris végül nem esett ki, ám Mazepin figyelmetlensége így is felbosszantotta, hiszen egészen addig jók voltak a részidői.

Nyikita Mazepin és Lando Norris a forgalmi dugóban (Fotó: Formula1/Twitter) Nyikita Mazepin és Lando Norris a forgalmi dugóban (Fotó: Formula1/Twitter)

Az FIA az eset kivizsgálásakor megállapította, Mazepint csapata informálta Norris érkezéséről és arról, hogy gyorskörön van, és egészen a feltartásos esetig tájékoztatták őt a közeledéséről is. „Mazepin aztán lelassított, hogy tartsa a távolságot az előtte haladó Schumacherhez képest, mivel mindketten gyorskörre készültek. A 13-14-es kanyarok között Räikkönen és Cunoda – aki a boxba hajtott – Mazepin elé ugrott. Mindkét autót tájékoztatták Norris közeledéséről, és világos volt, hogy azért tették mindezt, hogy félreálljanak Norris elől. Ennek ellenére ez nehéz helyzetet teremtett Mazepin számára. A bírák megállapították, hogy miközben világosan értesítették őt Norris érkezéséről, Mazepin a döntésével, hogy visszaelőzi Räikkönent és Cunodát, feltartotta Norrist, aki jelentős időt veszített.”

„A bírák elfogadják, hogy ez a kanyarkombináció sajátos kihívást jelent a versenyzők számára az időmérőn, és hogy Mazepin nehéz helyzettel szembesült, és ezt Norris is kiemelte a meghallgatás során. Ennek ellenére ha Mazepin várt volna Norris előzésére, még félreállhatott volna, majd követhette volna Norrist, ezért a bírák úgy vélték, megvolt a lehetősége arra, hogy ne szenvedjen kárt a következő köre”

– állt az FIA hivatalos indoklásában.

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

Mazepin a 3 rajthelyes büntetése mellé 1 büntetőpontot is kapott, ami már a második neki idén. Nem a mostani volt az első alkalom, hogy társak panaszkodtak rá az időmérőn hasonló helyzetek miatt. Imolában Antonio Giovinazzival kezdett csatázni a célegyenesben a Q1-es utolsó gyorskörük kezdetén, Portimaóban pedig Nicholas Latifi nehezményezte, hogy föltartotta őt. A Portugál Nagydíjon eközben azért büntették, mert lekörözéskor tartotta föl Sergio Pérezt. Onnan származik a másik büntetőpontja.

A Haas versenyzője azt mondta, a gumihőmérséklet nem okozott problémát számára az ominózus gyorskörre való felkészülésekor. A délutánjával egyébként elégedett volt. „Ez volt a második tiszta időmérőm, és egészen elégedett vagyok vele. Másfelől nem vagyok még elégedett az autó egyensúlyával, mert az autó nem azt csinálja, amit szeretnék. Nehéz vezetni, és elég nagy feladat számomra már a pályán tartani is, nemhogy a létező legjobb köridőt elérni vele. De az időmérő sima volt, és ez előrelépés” – mondta, hozzátéve, mivel nem valószínű, hogy pontokért harcolhat, van rá esély, hogy a versenyen többet kockáztatnak, és kipróbálnak pár dolgot, amiből tanulhatnak.

Borítókép: Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

További tartalmak