Az év első három versenyhétvégéjén éles volt a kontraszt a Haas két újonca között. Mick Schumacher eddig valamennyi időmérős párharcát megnyerte Nyikita Mazepin ellen, a legutóbbi két versenyen pedig egyperces előnnyel ért célba az orosz előtt, úgy, hogy még az egyik Williamst is legyőzte. Kollégája eközben pörög-forog a Haasszal, a Spanyol Nagydíjon mindössze három percnek kellett eltelnie pénteken az első szabadedzésen, hogy bemutassa első piruettjét.
E nagy különbség egyelőre a Haas számára is talány. Günther Steiner pénteken elismerte, még ők sem teljesen értik.
„Az autónk nagyon instabil a kanyarodáskor, és gyanítom, hogy Mick talán jobban tudja kezelni ezt, mint Nyikita, aki jobban küszködik vele.
„Ő azt akarja, hogy az autó hátulja stabil legyen, bízhasson benne. El kell érnünk, hogy Nyikita jobb helyzetbe kerüljön és magabiztosabbá váljon. Ha nincs meg a bizalom az autó irányába, akkor nagyon nehéz vezetni, hiszen nagy tempóval haladnak, és így nem könnyű. Ezen dolgozunk most” – mondta az olasz, hozzátéve, eleve nehezen vezethető és problémás az autójuk.
Schumacher eközben arról beszélt, nagyot léptek előre a csapattal, és ezt a teljesítménye is igazolja. Fölvetődött, ezek alapján jelenleg ő lehet a referenciapont a Haas számára, akire építhetnek, Steiner azonban hangsúlyozta, nincs szó arról, hogy a német vált a vezérükké.
„Látjuk, hogy Mick többet hoz ki az autóból, és most próbáljuk elérni, hogy Nyikita is ugyanilyen gyors legyen. A fókuszban most tehát inkább Nyikita áll, az ő felgyorsítása, és nem annyira Mick.”
„Össze kell raknunk, Mick miért hoz ki többet az autóból, meg kell vizsgálnunk a beállításait. Még túl korai a vezérszerepről beszélni, mivel így a következő dolog az lesz, hogy valaki azt mondja, Mick az első számú, holott nincs így. Egyenlő státuszban vannak, mindketten ugyanolyan autót kapnak, és ez így is marad” – ígérte Steiner.
Mazepin eközben arról beszélt, hogy Portimaóban a kiszámíthatatlan körülmények, a szél és a kis tapadás is nehezítette a boldogulását, így nehéz volt kiismernie az autót, és elveszett a beállítások terén. „Újoncként sokat fejlődünk minden hétvégén. Mindenki kereste az útját a szélben és a változó körülmények mellett, én sem voltam ezzel másképp.”
Barcelonában egyelőre közelebb volt egymáshoz a két újonc. Mick Schumacher 4 tizeddel volt gyorsabb délután, a Williamsektől ezúttal 3-4 tizeddel elmaradt az utolsó előtti helyen. A német előzetesen arról beszélt, a következő célját a Q2-be jutás és mindkét Williams legyőzése jelenti – most nem biztos benne, hogy ez a barcelonai hétvégén fog bekövetkezni.
„Most úgy fest, kicsit leszakadtunk a Williamsről. De ha közel leszünk hozzájuk, ha jól rajtolunk, itt szükség van egy 1,3 másodperces tempókülönbségre az előzéshez, szóval ha sikerülne eléjük kerülni, talán előttük is maradhatunk.”
„A napunk jól alakult, itt-ott sokat kell még tanulnunk, és próbálunk javítani holnapra. A C1-es keveréket a legnehezebb működésre bírni, de a C3-as gumit utána elég gyorsan működésre bírtuk. Még van miben fejlődnünk, az egyenesekben egészen gyorsak vagyunk, de a vágyott leszorítóerőt még keressük. De ez van, ezzel kell boldogulnunk” – mondta pénteken Schumacher.