Musorujsag
Élő Eredmények

Szorongásból történelem – pont, ahogy Hamilton szereti

Szorongásból történelem – pont, ahogy Hamilton szereti

F1
Lewis Hamilton szereti azt az érzést, amikor vert helyzetből indul, és onnan fordít – pályafutása századik pole pozícióját éppen így szerezte meg.

Gyakran emlegeti a gyerekkorát és az apjával végigküzdött gokartos éveket Lewis Hamilton, és pályafutására jellemző, hogy szinte már keresi a hasonló helyzeteket, amikor szembeszélben kell bizonyítania, érezve, hogy ellene van a világ, és rácáfolhat mindenkire. Ha a világ nem is volt ellene a barcelonai időmérőn, a csillagok állását annak rajtjakor nem érezte a legjobbnak. Talán ismét ez kellett ahhoz, hogy megint elővegye a legjobb formáját, és odategye magát a Q3-ban, megszerezve pályafutása 100. pole pozícióját.

Hamilton utólag mesélte el, hogy a kvalifikációra változtatást kért az autóján, amivel alaposan sikerült is ráijeszteni önmagára. „Egész hétvégén jók voltunk, aztán változtattam. Egy kicsit szorongtam miatta, hogy mit eredményezhet az időmérőre, mivel mindig próbálod javítani az autódat, de közben ez egyfajta hazárdjáték is, mert a versenyt is szem előtt kell tartanod” – magyarázta.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A szorongásból lett aztán ijedség.

„A választott beállítással nagy lett az alulkormányzás. Az autó nagyon lomhán mozgott, nem akart elfordulni a kanyarokban úgy, ahogyan akartam. Csak vártam, vártam és vártam. Ahogy kimentem az első körre, azt gondoltam: ez nem volt jó változtatás…”

– ismerte el.

A vert helyzet adott volt. Hamilton Max Verstappen harmadik szabadedzésen aratott sikere után sem a Q1-ben, sem a Q2-ben nem tudott olyan időket autózni, mint a holland, valamint Valtteri Bottas. A Q2-ből Verstappennel szemben 0,244 másodperces hátránnyal ment tovább. Az ilyen helyzetek viszont mindig motiválják, és most külön büszkeség volt számára, hogy ezek után a Q3-as első köre 0,036 másodperces előnnyel pole pozíciót ért.

„Nagyszerű kör volt, de az út is az volt. Van, hogy nekivágsz az időmérő edzésnek, és az első pillanattól gyors vagy.

Itt most nem volt rendben az egyensúly, le voltam maradva. Nem számított, min változtattam, még úgy is le voltam maradva, egy kicsivel hátrányban voltam, nem voltam igazán ott. A köröm nagyon tiszta és precíz volt, és ezért is sikerült Max elé kerülnöm. Büszke vagyok rá, az biztos”

– mondta, amikor arról kérdezték, hová sorolja a mostanit az eddigi száz pole-ja között.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hogy a választott beállításának milyen hatása lesz a versenyre, arról természetesen nem árult el semmit, így az sem derült ki, hogy a versenyteljesítménye javítása miatt döntött-e az utolsó pillanatban a módosítás mellett. Az időmérős korai küszködésének némi hatása viszont lehet a versenyére, hiszen ennek köszönheti, hogy több kör lesz a lágy gumijában, amin rajtol, mint Verstappenében és Bottaséban.

Hamilton a Q2-es leggyorsabb körét a már előtte a Q1 végén használt lágy gumikon futotta. „Nem volt mögötte semmilyen logika. Egyszerűen nem végeztem elég jó munkát a Q1-ben a közepes gumin. Azt mondták, hogy a határon vagyok, ezért kimentem a lágyon, ami nem volt betervezve. Mentünk egy kivezető kört, majd vissza kiálltunk. Aztán egy új gumival kezdtem a Q2-es első körömet, majd visszatértem az egykörös gumimra, és azon gyorsabb voltam. Egy körrel ment többet, mint mindenki másé” – magyarázta a címvédő, akin nem lehetett érezni, hogy mindez különösebben aggasztaná a verseny előtt.

Meg aztán tudjuk, amúgy is szereti, ha hátrányból indul. Még akkor is, ha valójában a pole-ban áll.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak