Musorujsag
Élő Eredmények

„Ugyanaz az autó?” – kérdezte a méregzsák újonc, majd bocsánatot kért

„Ugyanaz az autó?” – kérdezte a méregzsák újonc, majd bocsánatot kért

Sky Sports, F1, The Race
Ismét elragadtatta magát az Alpha Tauri tüzes japán újonca. Előbb megkérdőjelezte, azonos autót vezet-e csapattársával, aztán nem győzött magyarázkodni…

Az, hogy bőszen káromkodik a csapatrádióban, az év negyedik hétvégéjére már tulajdonképpen megszokottá vált. Az viszont, hogy gyanakvóan összeesküvés-elméleteknek szolgáltat alapot, merőben új volt Cunoda Jukitól. Az F1-es pályafutását erősen indító, de az utóbb hetekben inkább az autójával és saját magával is csak küzdő fiatal tehetség Barcelonában az időmérőn most mindkettőt bemutatta. Előbb a mindössze 7 ezredmásodpercen múlt Q1-es kiesése után szitkozódott, majd kamerák elé állt, és jött egy furcsa fölvetéssel.

„Mindig eltérő visszajelzéseket adunk a csapattársammal, a két oldal ellentéteset. Szóval van itt egy kérdőjel: ugyanaz az autó? Nyilván ugyanaz az autó, de a karakterük túlságosan eltérő. Persze lehet a vezetési stílus miatt is, de nem tudom, miért szenvedek ennyit”

– elmélkedett Cunoda, aki már csütörtökön beszélt arról, hogy Pierre Gaslyval (12. rajthely) mostanság teljesen ellentétes dolgokat mondanak az autójukról.

Cunoda Juki (Fotó: XPB)

Ennek hátterében persze sok minden állhat. Lehet szó egy sérült vázról, stíluskülönbségekről, de akár arról is, hogy az újonc egyszerűen még nem ismerte ki úgy a gumikat, hogy megfelelően működtesse őket. Utóbbi kapcsán fölmerült, talán kicsit túlerőltette a dolgokat, túlságosan igénybe vette a gumikat a bemelegítő körön. „Nem, nem nyomtam túl keményen a bemelegítő körön. Csak a szokásos módon” – cáfolt rá erre. „A gumi hőmérséklete tökéletes volt a köröm előtt. A csapattal jól készítettük elő a gumikat. De  nem tudom. Nem ezért a pozícióért akarok harcolni. Az autó teljesítménye alapján könnyedén a Q2-be lehetett volna jutni, de nekem még a Q2-be jutás sem sikerült.”

Amíg csak a forgalom miatt, vagy mondjuk szabadedzéseken káromkodott, sokan csak megmosolyogták Cunoda szenvedélyességét, mostanság viszont mintha átesett volna a ló túloldalára. Helmut Marko már Imolában, az időmérős Q1-es balesete után figyelmeztette, hogy nem kéne annyira erőltetnie mindent, most úgy tűnik, a magával szemben támasztott magas elvárások görcsössé tették. Erre hívta fel a figyelmet közösségi oldalán a Sauber korábbi versenyzője, Marcus Ericsson is, aki azt írta:

„Ez már kezd túl sok lenni. Mintha ő lenne saját maga legnagyobb ellensége. Ahelyett, hogy káromkodna, panaszkodna, és úgy viselkedne, mint egy gyerek, aki nem kapja meg az édességét, inkább koncentráljon arra, hogyan hozza ki magából és az autójából a legtöbbet.”

A svéd tanácsa talán megfontolandó lehet a 20 éves tehetség számára. Cunoda hamar nagy kedvence lett a Red Bull versenyzőprogramját irányító Helmut Markónak, ám ha valamit az osztrák nem szeret, az éppen az efféle panaszkodás, másra mutogatás. Az ilyesmivel könnyen el lehet játszani a bizalmát, erről Danyiil Kvjat vagy Pierre Gasly tudna mesélni. (Marko éppen Barcelonában dicsérte meg Pérezt amiatt, hogy elődeivel ellentétben „nem akarja megmondani a csapatnak, milyen autót kell készítenie”.)

Cunoda Juki (Fotó: XPB)

Azt nem tudjuk, hogy ez áll-e a háttérben (sejtjük, hogy igen), Cunoda mindenesetre maga is érezte, hogy ezúttal túllőtt a célon, és közösségi oldalán szombat este bocsánatot kért a kirohanása miatt, amivel tulajdonképpen a csapatát is bántotta.

„Nagyon szerencsés vagyok, hogy egy csapat tehetséges, keményen dolgozó ember foglalkozik az autómmal, és szeretnék bocsánatot kérni a csapattól a mai megjegyzésemért” – írta. „Nem tudtam kiaknázni az autóban rejlő potenciált, és frusztrált voltam magam miatt. Ma este ki fogom elemezni az adatokat a mérnökeimmel, hogy holnapra javítsunk”

ígérte.

Nem fogadnánk nagy összegben az ellen, hogy nem a kemény kezű Helmut Marko és/vagy Franz Tost áll e nyilvános mea culpa mögött…

Borítókép: Cunoda Juki (Fotó: XPB)

További tartalmak