Nem ment erővel, megoldották ésszel. Lewis Hamilton az elveszett első körös csörtéje során hátrányba került Max Verstappennel szemben a Spanyol Nagydíjon. Hiába volt gyorsabb a Mercedese, megelőzni nem tudta a hollandot, még az első kerékcseréknél sem, ahol a Red Bull lépett először, kizárva az elévágás lehetőségét. A Mercedes ezek után nem várt sokáig arra, hogy Hamilton újra fölzárkózzon Verstappenre és támadást indítson ellene, a 42. kör végén a boxba hívták friss közepes gumikért, amik megadták neki azt a plusz tempófölényt, ami az előzéshez kellett.
Ahhoz viszont, hogy a 2019-es hungaroringit idéző taktikájuk működjön, Hamiltonnak előbb egy 22 másodperces lemaradást kellett ledolgoznia a csere után, valamint túl kellet jutnia Valtteri Bottason.
A címvédő elismerte, elsőre nem szimpatizált James Vowlesék stratégiájával, és elgondolkodott azon, hogy egyszerűen nem követi az utasítást.
„Éppen lőtávolba kerültem a megelőzéséhez, mielőtt kiálltam. Eléggé kettős érzéseim voltak. Úgy voltam vele: kiálljak, vagy inkább hagyjam figyelmen kívül az utasítást, és maradjak a pályán? Végül tettem, amit a csapat kért, azért, mert nagyon bízunk egymásban. Figyelemreméltó az a munka, amit itt mindannyian végeznek”
– mondta Hamilton.
Amikor már közeledett Verstappenhez, Hamilton a rádión szólt csapatának, hogy kezd fogyni a gumija. Peter Bonnington versenymérnök azzal nyugtatgatta, hogy Verstappené még rosszabb állapotban lesz a végén. Versenyzője nem tudott vitatkozni ezzel. Viszont ettől még voltak aggályai, az ő abroncsai kibírják-e a nagy rohamot.
„Annyira sokáig voltam nagyon közel, és közben nem tudtam elképzelni, hogy a gumik ezt bírni fogják a végéig. De sikerült tartanom őket valahogy. Hosszú út volt ledolgozni huszonvalahány másodperces hátrányt, de megérte kockáztatni, és igazán nagyszerű stratégia volt ez a csapat részéről.”
Hogy Verstappenék nem tudtak válaszolni Hamilton második kerékcseréjére, az annak is köszönhető, hogy nekik már csak egy szett lágy és egy szett kemény gumijuk volt, így egy körrel később hívni a hollandot még nagyobb kockázatot jelentett volna. Hamilton elárulta, ők tudatosan tartogatták a második szett közepes gumijukat, pont az ilyen helyzetekre készülve.
„Egész hétvégén az volt a terv nálunk, hogy két közepesünk lesz a versenyen, hogy legyen mód két kiállásra. Még úgy is, hogy potenciálisan az egy kiállás tűnt a jobbnak. Tapasztalatból tudom, hogy az egy kiállást nagyon-nagyon nehéz kivitelezni. És amikor olyan jó tempónk van, mint most volt, tudjuk, hogy képesek vagyunk rá (a választott taktikájukra), ha képesek vagyunk előzni.”