Musorujsag
Élő Eredmények

Kettő egy ellen: mit tud kezdeni Verstappen Hamiltonékkal?

Kettő egy ellen: mit tud kezdeni Verstappen Hamiltonékkal?

F1
Egy kevés előzési lehetőséget kínáló, a elfoglalt pozíciót középpontba állító pályán került hátrányba Max Verstappen Lewis Hamiltonékkal szemben. Képes lesz fordítani  ezen a bajnokságban kapaszkodó Red Bull?

Pontosan abból a helyzetből várja a Red Bull az év negyedik versenyének rajtját, amit 2021-re szeretett volna elkerülni: Max Verstappen egyedül vív a Mercedesekkel egy olyan pályán, ahol a taktika lehet a legnagyobb fegyver. A második rajtkockából induló holland csupán 36 ezredmásodperccel maradt le az idei második pole pozíciójáról, és ismét töltelék lett a Mercedes-szendvicsben, miközben a gyengélkedő csapattársa – az elsődlegesen az ő megsegítésére szerződtetett – Sergio Pérez csak a 8. helyen áll.

Verstappen meglepő módon nem bosszankodott túlzottan, hogy lemaradt az első rajtkockáról. „Volt pár gondom a Q1-ben, de a Q2-re rendbe raktuk az egyensúlyt, és egészen jó lett. A Q3-as köreim rendben voltak, de valamiért a második próbálkozásom rosszabb volt. De mindegy is, a második hely ezen a pályán számunkra nagyon jó. Úgy érzem, mindent kihoztam belőle” – utalt arra, hogy a spanyol pályán a Mercedes 2013 óta mindig pole-ban állt.

A Red Bull nagy esélyét a versenyen a rajt jelentheti. „Hosszú út vezet az első kanyarig, de természetesen előbb jól kell rajtolnod. A tempónk jó, remélem, hogy jó versenyünk lesz” – mondta Verstappen.

Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: XPB)

A harmadik Valtteri Bottas úgy érezte, a 10-es kanyarban elkövetett hibája nélkül megelőzhette volna Verstappent, ám a Mercedes túlzottan nem bánta, hogy nem jött össze neki. „Lewis és Valtteri is nagyszerű munkát végzett a végén, és amikor ennyire kicsik a különbségek, minden apró részlet számít.

A versenyen előnyben leszünk, mivel mindkét autónk a tiszta oldalról fog rajtolni. Ez stratégiai lehetőségeket jelent, és a versenyen ebből a legjobbat kell kihoznunk”

– mutatott rá Toto Wolff, miért lehet előnyösebb a 3. pozíció a másodiknál.

Emellett a szélárnyékhatás is nagyobb, ha két autó van előtted. Az egyenesektől a Mercedes ugyanakkor egy kicsit tart azok után, hogy a Red Bull szombatra egy kisebb légellenállású szárnyat rakott föl az autójára, jelentősen növelve ezzel a végsebességet. „A végsebesség terén valamennyi hiányzik velük szemben. Ilyen tekintetben a Red Bull nagyot lépett előre” –mondta Wolff, akinek versenyzői a szombati (Red Bullénál jobb) csúcssebességüket vélhetően szélárnyékkal érték el.

Verstappen a kisebb szárnyért az utolsó szektorban fizetett meg, ahol a Mercedes tulajdonképpen az előnyét összeszedte vele szemben. Az ottani teljesítmény a gumik szempontjából sem lesz lényegtelen a versenyen: Barcelonában kiemelt figyelmet kell fordítani a hátsó gumikra, amik a pálya harmadik szakaszán kapják a legnagyobb terhelést.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Gumitaktika szempontjából a legjobbak között nem lesz eltérés az első etapon: egyik versenyző sem kockáztatta meg a közepes gumis Q2-es továbbjutást. Verstappen elmondta, „simán továbbjuthattak volna”, ha akarták volna a közepes keverékes kezdést, ám éppen a rajt miatt mondtak le róla.

A Mercedes hasonlóan gondolkodott. „Itt a pályán elfoglalt pozíció a fontos, és nem akartunk lendületet veszíteni a rajtnál – ez volt a legfontosabb” – magyarázta Bottas. Hamilton rámutatott:

„Az első kanyarig hatszáz méter vezet, a gumik tapadási különbsége hat méter előnyt biztosít a rajtnál, ami nem előny. És ha még a közepes gumin pozícióba is kerülsz, a mögötted lágy gumin haladó a kiállásával arra kényszerít, hogy te is kiállj, szóval nem igazán profitálsz a közepes gumiból, így lényegében csak föladnál vele egy extra lehetőséget.”

Ezek alapján a rajt mellett döntőnek az ígérkezik, ki ugrik elsőnek, azaz ki szánja rá magát hamarabb egy elévágási esélyt kínáló kerékcserére. Márpedig ilyen téren a két autóval játszó Mercedesnek jobbak a lapjai a szendvicsbe fogott Verstappen ellen.

A Spanyol Nagydíj élő közvetítése 14:30-tól az M4 Sporton és az M4sport.hu-n!

Borítókép: Max Verstappen, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak