A pénteki szabadedzések után a Red Bull egy korábbinál kisebb légellenállású és nagyobb végsebességet biztosító hátsó szárnyat szerelt föl az autóira a Spanyol Nagydíj szombatjára. Max Verstappenék fel is javultak, és csak ezredmásodperceken múlt, hogy nem a hollandé lett a pole pozíció. Az azt megszerző Lewis Hamilton az időmérő edzés után nem hagyta szó nélkül az ellenfél formajavulását, és egy finom utalással jelezte, szerintük az RB16B-n egy trükkös megoldás is feltűnt.
„A Red Bullok igen gyorsak az egyenesekben. Itt van nekik ez a hajlongó szárny az autójuk hátulján, amit ma tettek föl, és legalább három tizedet nyertek vele.
Szóval gyorsabbak lesznek nálunk az egyenesekben, és nehéz lesz magunk mögött tartani őket. De ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen” – mondta a vasárnap végül már a rajtnál Verstappen mögé kerülő címvédő.
Mivel a szárnyak hajlékonyságát az FIA szigorúan felügyeli, a menet közben mozgó aerodinamikai elemek használata pedig tilos, fölmerült, talán ingoványos talajra tévedt a bajnoki szezonjaiban éppen a hajlékony elemeivel sokat trükköző istálló.
Christian Horner csapatfőnök kikérte magának a feltételezést.
„Hallottam a megjegyzést. Az autónkat természetesen alaposan megvizsgálták, részt vettek a hajlékonysági teszten is, és minden ilyen teszten átmentek. Az FIA teljes mértékben elégedett az autónkkal, mivel valamennyi tesztjüket kiállta, pedig azok igen szigorúak”
– tette egyértelművé.
Hozzátette, mivel korábban mercedeses kollégájától, Toto Wolfftól is hallott már hasonló megjegyzéseket, gyanítja, hogy Hamilton nincs is teljesen képben a szárnyuk kapcsán. „Meglepett a megjegyzése. Toto már említett valamit erről korábban. Kétlem, hogy Lewis véleménye lenne, valószínűleg máshonnan jött.”
A Red Bullnak mostanság előszeretettel üzengető Toto Wolff eközben magát meggondolva csak annyit mondott az ügyről: „Jó móka ez. Igen, beszéltünk erről. De… mindenki… Nem, inkább hagyják, hogy ne kommentáljak! Bocsánat!”