Musorujsag
Élő Eredmények

Vettel szerint az Aston Martin elfelejtheti a 2021-es céljait

Vettel szerint az Aston Martin elfelejtheti a 2021-es céljait

F1-Insider, Motorsport-Magazin
Hatástalan taktika, gyenge tempó – az F1-es pályafutása abszolút mélypontján lévő Sebastian Vettel úgy véli, az Aston Martinnak újra kell értékelnie a helyzetét.

Lehet, hogy érzésre javult az autó, és egy körön talán a tempója is jobb lett, az Aston Martinnak így sem sikerült egyről a kettőre jutnia a Barcelonába vitt fejlesztéseivel. Már az időmérő edzésen kiszorultak a legjobb tízből, és a versenyen sem sikerült beverekedniük magukat a pontszerzők közé. Lance Stroll ugyan egy ideig a 10. pozícióban haladt, ám a verseny hajrájában Pierre Gasly elvette tőle az egy pontot érő helyet. Sebastian Vettel eközben csak 13.-ként ért célba, vagyis negyedik Aston Martin-os versenye után is pont nélkül áll.

A négyszeres világbajnok az előző évet is figyelembe véve már hét verseny óta nem szerzett pontot, ami a teljes F1-es pályafutása legrosszabb szériája.

„Nem volt jó verseny, nem vagyok elégedett. A mércét mindig a többiek jelentik, akik ellen küzdünk, és ilyen szempontból visszacsúsztunk. Szombatonként egy kicsivel többet tudunk kihozni az autóból, de vasárnaponként nehézségeink vannak. Úgy vélem, az elért helyezésünk visszatükrözi a valós erőnket”

– értékelt csalódottan Vettel.

Sebastian Vettel és Pierre Gasly (Fotó: XPB)

Az autó lassúsága azonban csak egy az Aston Martin problémái közül. A boxban és a stratégia terén is hibáztak. Vettel az első kiállása előtt Fernando Alonsót üldözte, akivel aztán egyszerre mentek ki kereket cserélni. Míg az Alpine gyorsan végzett, addig Vettel kerékcseréje 4 másodpercig tartott, így esély sem volt a boxban előzésre. Ezek után a németet másodszor is kihívták, ám akkor éppen a mögé az autó mögé érkezett, amelyik a teljes mezőnyből egyedüliként alternatív taktikát követett, és pont egy körrel korábban váltott a lágy gumikra, vagyis hasonlóan gyors tudott lenni, mint Vettel a második cseréje után.

„Utólag mindig könnyebb okosnak lenni. A stratégia szempontjából másképp is választhattunk volna. De még alaposabban meg kell ezt vizsgálnom, mielőtt ítélkeznék” – mondta Vettel. „Az első kiállásnál időt vesztettem, mert lassú volt a csere. Ez nem segített A másodiknál meg Kimi mögé érkeztem, ami nem volt optimális, mivel tönkretettem mögötte a gumikat.

Szerintem túl korán álltunk ki. Nem tudom, arra számítottunk-e, hogy a Sauber (Alfa Romeo) elé térünk vissza. Az autónk időnként egészen rendben volt, de a taktika révén többet is kihozhattunk volna belőle, ha nem ragadunk forgalomba.”

A fő gond persze az AMR21 tempója. Talán a vezethetősége javult, továbbra is túl lassú ahhoz, hogy pontokat lehessen vele szerezni. „Összességében nincs meg a tempó ahhoz, hogy nyomást gyakoroljunk másokra” – állapította meg Vettel.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Az Aston Martin évét a jelek szerint keresztülhúzták a 2021-es aerodinamikai változások, amik az ő autókoncepciójukra rosszabbul hatottak, mint másokéra. Sokan azonban úgy vélik, ez rossz kifogás a részükről, hiszen a hasonló utat járó Mercedes így is a leggyorsabbnak tűnik jelenleg. Vettel ennek kapcsán azonban emlékeztetett:

„A szabályváltozások rosszul érintettek bennünket és a Mercedest is. De ők tavaly nagy előnyben voltak, és most szoros a csata, így az embereket ez nem érdekli.”

Vettel szerint félő, hogy a fejlesztések bevetése után is gyenge teljesítményük már nem fog nagyban javulni. „Nehéz előrelépni, de még van pár versenyünk” – mondta nem túl nagy meggyőződéssel.

A német szerint az év elején kitűzött céljukat, vagyis a konstruktőri harmadik hely megszerzését már elfelejthetik. „Nehéz lenne konkrét célt kitűzni, a harmadik hely viszont elérhetetlenül távol van” – utalt arra, hogy 5 pontjukkal máris 60 egység e lemaradásuk a McLarennel szemben.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak