A Mercedestől már tudjuk, 2021-ben a Red Bullé a leggyorsabb autó, az osztrák csapat a bajnokság favoritja, miközben ők csak kétségbeesett üldözők. Lewis Hamiltonnal ehhez képest a négy idei versenyből hármat ők nyertek, három pole pozíciót is ők jegyeztek, és a bajnokságot is mindkét fronton ők vezetik. Noha tény, hogy ellenfelük eddig több hibát vétett, és a hibáik többe is kerültek, mint a Mercedeséi, pusztán ezzel magyarázni a jelenlegi állást aligha lehet.
Barcelonában a Mercedes a stratégiájával adott mattot Max Verstappennek, ám a holland a futam után megállapította, játszadozhattak volna akárhogy a taktikával, aligha nyerhettek volna, mivel Hamiltonék egyszerűen gyorsabbak voltak náluk.
A Red Bull szerint az eddigi versenyhétvégéken kirajzolódott egy trend: az időmérő edzéseken talán versenyben vannak a Mercedesszel, a fekete autók versenykörülmények között egyértelműen jobbak az RB16B-jüknél. Helmut Markóék már jelezték is, ezen próbálnak minél előbb változtatni.
A Mercedes vezető versenymérnöke Hamilton újabb győzelme után elmondta, mi ellenfelük gyenge pontja, amit eddig ki tudtak használni.
„Még mindig az év azon fázisában járunk, amikor gyűjtjük az adatokat a különböző pályákról, de úgy fest, megfigyelhető egy tendencia, miszerint nekünk egy kicsit semlegesebb az autónk. Míg az övék keményebben bánik a hátsó gumikkal egy etapon, a miénk mindkét tengelyen egészen jól használja őket.
Azt viszont még látnunk kell, hogy ez valóban az autónak köszönhető-e, vagy inkább csak annak, ahogyan az autót beállítjuk” – magyarázta Andrew Shovlin.
A szakember azért hozzátette, ettől függetlenül nekik is megvannak a maguk gondjai, és nincs rá garancia, hogy minden pályatípuson úgy ki tudják aknázni ezt a helyzetet, mint például Barcelonában. „Még mindig nem tartunk ott, hogy kijelenthetjük, a miénk a jobb autó a versenyen, vagy hogy mi vagyunk a jobbak a gumik kezelésében. Elég nehéz megmondani, most minek volt ez köszönhető. Most például végig mögöttük tudtunk lenni, és amikor az élen állsz, és a váltódban van egy másik autó, az általában nem túl jó hír” – utalt arra, hogy a Red Bull gyengébb gumikezelése most akár annak következménye is lehetett, hogy Hamilton nagyon szorongatta Verstappent, aki így nem kímélhette az abroncsokat annyira.
Verstappen a mostani vereség után kijelentette, a Red Bull egyedül az év első versenyén, Bahreinben volt némi tempóelőnyben a Mercedesszel szemben. A csillagosok akkor még nem ismerték ki ennyire jól a W12-esüket, és az éppen a hátsó gumikat terhelő forró pályán a még nehezen zabolázható hátsó tengelyük okozta számukra a legnagyobb fejtörést. A helyzetük azóta viszont érezhetően változott.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Bahrein volt a kivétel, és a valós erőviszonyokat Barcelona tükrözi inkább. „A Mercedes versenytempója jobb, és ezt már Bahrein óta láthatjuk, minden egyes versenyhétvégén ezt láttuk. És a gumikopás terén is jobbak, mint mi. Emiatt számítottunk arra, hogy a legutóbbi két pálya nekik fog a kezükre játszani. Meg is csinálták. Viszont mi még így is sokkal közelebb vagyunk hozzájuk, mint korábban, és ha gyorsulni tudunk a versenyen, akkor nagyon-nagyon szoros lehet a küzdelem a két autó között.”
A Spanyol Nagydíj eseményeivel a Boxutca magazin 19 órakor kezdődő műsorában is foglalkozunk az M4 Sporton.