Musorujsag
Élő Eredmények

Pályán az F1-ben jövőre debütáló tárcsás kerék

Pályán az F1-ben jövőre debütáló tárcsás kerék

Pirelli, FIA
Három F1-es csapat folytatja a körözés kedden és szerdán a barcelonai versenypályán. Közülük kettő már munkába is állt két ismerős arccal.

Az idei negyedik nagydíjhétvége után itt az idei harmadik futamot követő gumiteszt. A Pirelli kedden és szerdán három istálló közreműködésével folytatja a 2022-re szánt új, 18 colos abroncsainak tesztelését. Kedden a Red Bull és az Alfa Romeo, szerdán az Alpine viszi pályára átalakított korábbi autóját az ideinél nagyobb felnijű kerekeken.

Előbbi két csapat már meg is kezdte a munkát kedd reggel, a Red Bullnál a csapat hivatalos tartalékversenyzője, Alexander Albon ült volán mögé, míg az Alfa Romeónál a csapattal múlt pénteken egy szabadedzést teljesítő Robert Kubica.

A Pirelli ezúttal is megosztott pár fotót az új gumikkal való körözésről, melyek közül különösen érdekesnek a Kubica autójáról lőtt alábbi kép számít. Az Alfa hátsó kerekének már olyan felnije van, amilyet a 2022-es új F1-es autókról készült grafikákon is megszemlélhettünk korábban.

Robert Kubica (Fotó: Pirelli) Robert Kubica (Fotó: Pirelli)

Keréktárcsás megoldást nem mostanság láthattunk legutóbb az F1-ben, először valamikor 2006 táján tűnt föl hasonló az autókon, eleinte csak a hátsó keréken, aztán elöl is – amíg az FIA be nem tiltotta az aerodinamikát segítő eszközt.

Keréktárcsák elöl és hátul is Kimi Räikkönen 2009-es Ferrariján (Fotó: XPB)

A tárcsás kerekek 2022-ben visszatérnek, mi több, az FIA korábban extra funkciót is szánt nekik, hiszen az előzetes terveik arról szóltak, hogy ezek egyben a kerékkel együtt forgó LED-panelek lesznek, melyek extra információval láthatják el a közönséget.

A legutóbbi szabálytervezetből e paneleket azonban már kihúzták, végső döntés pedig még nem született arról, alkalmazzák-e őket az új autók első szezonjában.

A Williams grafikája a jövő keréktárcsás F1-es autójáról (Grafika: Williams)

 

A következő fázisban a 18 colos gumikkal

A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola Barcelonában elárulta, a legutóbb a Mercedesszel Imolában teljesített tesztjük pozitív eredményt hozott, az új gumi viselkedése megfelelt a korábbi teszteken tapasztaltaknak és annak, amit a versenyzők elvárnak az új abroncsoktól.

Robert Kubica (Fotó: Pirelli) Robert Kubica (Fotó: Pirelli)

„Fontos volt megerősíteni egy másik pályán, másik autóval, másik versenyzőkkel, hogy ugyanazok a visszajelzések az új termékről. Ne feledjük, húsz versenyző és tíz különböző csapat számára készítünk gumikat, és a lehető legjobb kompromisszumot kell megtalálnunk.

A Mercedes számára ugyanaz volt a legjobb megoldás, mint a Ferrari és az Alpine számára korábban, ami jó kiindulópont, hiszen most a barcelonai verseny után elkezdhetünk a keverékekre összpontosítani, utána pedig szeretnénk egy új keverékcsaládot kifejleszteni, ami teljesen más karakterű lesz, hogy csökkentsük a túlmelegedést”

– jelezte Isola, hogy munkájuk lényegében most lép a következő fázisába.

Az új 18 colos gumikkal a Pirelli legfőbb célja a jelenlegi gumigeneráció legzavaróbb tulajdonságának javítása. „A túlmelegedést kiiktatni gyakorlatilag lehetetlen, de a cél, hogy csökkentsük a túlmelegedés és a kopás mértékét is, és olyan gumit tervezzünk, ami megfelelő az előirányzott szempontoknak, amiket együtt írtunk össze a versenyzőkkel” – ecsetelte a szakember.

Alexander Albon (Fotó: Pirelli)

A Pirelli gumitesztje szerdán folytatódik Barcelonában, ahol az Alpine színeiben először ül volán mögé az istálló 2021-re szerződtetett hivatalos tartalékversenyzője, Danyiil Kvjat.

A Spanyol Nagydíj eseményeivel a Boxutca magazin 19 órakor kezdődő műsorában foglalkozunk az M4 Sporton.

Borítókép: Robert Kubica (Fotó: Pirelli)

További tartalmak