Musorujsag
Élő Eredmények

A Red Bull állítja, több mint 600-an jelentkeztek a motorrészlegünkre

A Red Bull állítja, több mint 600-an jelentkeztek a motorrészlegünkre

The Race
Százával jelentkeztek a Red Bull álláshirdetéseire, hogy az új motorrészlegükön dolgozhassanak, árulta el csapatfőnökük. Christian Horner a tervekről és a stratégiájukról mondott el részleteket.

Újabb bejelentéssel irányította magára a figyelmet a Red Bull a Spanyol Nagydíj fölvezetéseként: múlt csütörtökön öt olyan szakember érkezéséről adott hírt, akik a Mercedes motorrészlegéről csatlakoztak az ő alakulóban lévő saját motorrészlegükhöz. Velük együtt már hat korábbi Mercedes-alkalmazott alkotja a Red Bull Powertrains technikai csapatának vezetőségét, és a következő hetekben további bejelentések várhatók. Toto Wolff szerint 10-15 emberüket tudták átcsábítani összesen.

Habár mercedeses kollégája Barcelonában azt hangoztatta, a Red Bull nem volt túl sikeres az agyelszívással, mivel vagy 100 emberüket keresték meg, és ebből akadt fenn a merítőhálójukon 10-15, Christian Horner csapatfőnök elárulta, nem valójában nem nagyon kell kutatniuk a szakemberek után.

„Feladtunk egy sima hirdetést egy hónappal ezelőtt, csak hogy kivessük a hálónkat és lássuk, kik elérhetők. A mai napig több mint hatszázan jelentkeztek, és nagyjából mindenki az ágazaton belülről. Ez hihetetlenül biztató volt”

– mesélte a brit The Race című lapnak.

Christian Horner (Fotó: XPB)

A szavaiból sejthető, hogy a Mercedes motorrészlegének tagjai közül is jelentkezhettek önként emberek. Helmut Marko korábban azt mondta, technikai igazgatójukat, Ben Hodgkinsont sem kellett csábítaniuk, maga adta be a pályázatát.

„A vezetői struktúrával kezdtünk, ami nagyjából már fel is állt ezekkel a most bejelentett igazolásokkal” – magyarázta tovább Horner. „További bejelentések fognak következni, de a csapat és a csapat formája már kezd kialakulni. Le vagyok nyűgözve az eddig fölvettektől. Pár igazi tehetség érkezett, olyan emberek, akiknek a neve talán nem ismerős, de a szakmájuk csúcsán állnak. A Mercedes HPP az utóbbi tizenöt-húsz évben nagyon jó munkát végzett, szóval nyilvánvaló volt, hogy angliai bázisunkkal vonzóak leszünk az ő tehetségeik számára.”

Egyelőre nem tudni, a Red Bull pontosan hány embert tervez fölvenni összesen a motorrészlegére, de a korábbi utalások alapján 100 főt biztosan alkalmazni fognak. Ha viszont később, a motorok befagyasztása utáni évekre saját motor építésébe kezdenek, vélhetően ennél is több emberre lesz majd szükségük. Az új igazolások mellett a Hondától is „örökölhetnek” munkaerőt, emellett Horner azt sem zárja ki, hogy a költségvetési plafon miatt egyes szakembereik a karosszériarészlegükről kerülnek át a motorrészlegre.

Horner fontosnak tartja a tapasztalatot.

„A legjobb esélyünk, ha igazi tehetségeket alkalmazunk, akiknek már van F1-es tapasztalatuk. Nyilván nem fognak magukkal hozni szellemi tulajdont, de mindannyian régi motorosok voltak a HPP-nél (Mercedes), és a motorjukkal az utóbbi években ők teremtették meg a mércét. Ez fantasztikus számunkra. Amikor mindent a nulláról kezdesz, a lehető legtöbb tehetséggel akarod kezdeni.”

„Minden területet lefedünk, és a legfontosabb számunkra a vezetőség összeállítása volt. De természetesen lesznek fiatal tehetségeink is, ahogyan a karosszéria oldalán is. És ez is izgalmas: együtt dolgozunk egyetemekkel a tehetségek gondozásában. Ez jelenleg a legizgalmasabb vállalkozás a mérnöki ágazatban az Egyesült Királyságban, szóval gondolhatják, hogy nincs hiány érdeklődőkből.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A The Race szerint a Red Bull az osztrák AVL-lel összefogva már a motorrészleg eszközeit is beszerezte. Több tesztpadot rendeltek, valamint egyhengeres tesztpadokat is az új, bioüzemanyag fejlesztéséhez, ami a következő pár szezon fő kihívását jelenti motorfronton. Az AVL emellett szoftverekkel is segíti majd a szimulációs részleget, miközben brit kirendeltségük dolgozói közül többen is csatlakoznak a Red Bullhoz.

„Az AVL készít pár tesztpadot, bizonyos felszereléseket, szóval nyilvánvaló volt, hogy ők lesznek a partnereink. Nagyon sokat segítettek az új létesítmény alapjainak lerakásában, és az agresszív építkezésben, hogy minden tesztpad és eszköz egy fedél alá kerüljön, amire szükségünk lesz” – magyarázat Horner.

Az F1 2025-től tervezi bevezetni új motorformuláját, melynek részleteiről még nem határoztak. Várhatóan idén nyárig tisztázzák a technikai feltételeket. A Red Bull terve az, hogy az új érára saját motort gyárt, támaszkodva a Hondától átvett erőforrással 2022-től szerzendő tapasztalataira. No és persze a Mercdes-emberekére…

Borítókép: Milton Keynes (Fotó: Red Bull)

További tartalmak